dag mensen, vandaag vanuit zeeland (vakantieadres) naar zuidlaren (huis) teruggereden, over 400+km.
echter, een probleempje dat ik eerder heb gehad stak weer de kop op, vorige keer ging dit vanzelf over maar dit keer was het heftiger dan ooit.
in de 4e en 5e versnelling, bij weinig gas of gas los, voornamelijk boven de 60km/u, dus bij meer omwentelingen van het één en ander komt het geluid naar voren, het lijkt of uit het motorcompartiment te komen of onder de vloer.
het gebeurt over het algemeen bij weinig gas bij een kilometer of 130p/u en stukjes daaronder, dus ook 100, 110, en 120. iemand ervaring met dit probleem of enig idee waar het vandaag kan komen? het klinkt in ieder geval als een enigszins mechanisch zeurgeluid.
hellup?
controleer voor de lol eens je bakolie, beter ververs hem eens….
mvgr wupke
on-topic: ik kan je niet helpen sorry
off-topic: Waar ben je geweest in zeeland?
greetz
Marc
ZX 16v(1994) - Total loss
CitroPolo(1986) - verkocht
BX RE (19??) - van mn broer te leen.
Saxo 1.6i VTR (1997) - Dagelijks vervoer(vanaf morgen!)
on-topic: het lijkt verder niet te maken te hebben met de bak, aangezien koppeling in of op geen verschil maakt.
off-topic: zeeuwsch-vlaanderen, cadzand-bad.
Totaal aantal Berichten: 591
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
The Hans Identity schreef:on-topic: het lijkt verder niet te maken te hebben met de bak, aangezien koppeling in of op geen verschil maakt.
off-topic: zeeuwsch-vlaanderen, cadzand-bad.
Ook al trap je de koppeling in, het inwendige in je bak draait gewoon door.
ok, anders nog eventuele oorzaken/plaatsen waar het vandaan komt
het is anders een behoorlijk hard en irritant geluid… zeker weten dat het het diff is? zou mooi zijn om te weten waar het in zit…..
The Hans Identity schreef:het is anders een behoorlijk hard en irritant geluid… zeker weten dat het het diff is? zou mooi zijn om te weten waar het in zit…..
mogenlijkheden te over..
steunlager aandrijfas rechts.
baklagers >ergo ververs je bakolie eens ...
wiellagers.
een ander onderdeel bv km tellerkabel (maar die heb je vermoedelijk niet(electronisch))..
dus er zal door een kenner mee gereden moeten worden, om het geluid uit te filteren ,en aan te wijzen welk onderdeel ervoor verantwoordelijk is..
mvgr wupke:
In de 1e/2e/3e versnelling heb je het niet? Dan zit het iniedergeval niet in je wiellagers/assen..
Ik denk dat keezx aardig in de buurt zit..
Cheezus schreef:In de 1e/2e/3e versnelling heb je het niet? Dan zit het iniedergeval niet in je wiellagers/assen..
en dan nog zal er een kenner mee moeten rijden om het geluid eruit te filteren…
zo middels dit forum is het domweg gissen….
mvgr wupke
Cheezus schreef:In de 1e/2e/3e versnelling heb je het niet? Dan zit het iniedergeval niet in je wiellagers/assen..
ik denk het ook, maarja….. denken hè
ok mensen, even een vraagje, zou het kunnen liggen aan slechte brandstof? ik heb er namelijk nooit meer last van nadat ik getankt had en de oude brandstof eruit gereden, ik had de brandstof dan ook getankt bij een zeer twijfelachtige pomp in cadzand-bad met roest etc.
dan zou het toch een constant geluid moeten zijn? de lager blijft immers draaien…
zou een aandrijf as kunnen zijn.
Verdwijnd het geluid als je gas bij geeft en komt weer terug bij constante snelheid?
verdwijnd het geluid even als je een rukje aan het stuur geeft?
(op dit moment nooit meer last van, maar toen het nog wel zo was: )
gas bij soms wel soms niet
constante snelheid was het continu aanwezig
sturen weet ik niet, denk het niet.