Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Hallo, ik ben nieuw hier,
ik heb een tijdje geleden een BX gekocht, waarvan nu wat dingen gerepareerd moeten worden.
Ik heb een paar weken terug (weer voor een prikkie) een 2e bx gekocht waar een erg nieuwe koppeling in zat en aandrijfassen met nog goede hoezen. Deze assen en koppeling zijn overgezet naar m’n eerste bx en dat werkt allemaal weer, alleen nu de remblokken nu. De plunjer staat nog terug, en de nieuwe blokken passen er wel tussen alleen blijft de klauw soort te veel naar binnen staan, waardoor het buitenste blokje de schijf raakt. Oftewel, ruimte voor de blokjes is er, alleen de klauw wordt naar binnen getrokken waardoor 1 blokje de schijf continue raakt.
Ik heb het gevoel dat ik over iets heel simpels heen kijk… Misschien heeft 1 van jullie meteen zoiets van oh, dat ligt daar aan.. Zou leuk zijn, want dan hoef ik een keer iets níét aan m’n vader te vragen
Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groetjes,
Jeroen
welkom op het forum!!
hier de oplossing:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=180601&highlight=remblokken
groetjes Peter
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
He,
het terug’draaien’ van de piston is wel gelukt, ik vroeg me alleen af of het normaal was dat bij het monteren van de remblokjes 1 blokje (die aan de buitenkant) de schijf al raakt. Het buitenste blokje raakt de schijf terwijl de binnenste 2 mm over heeft. Remschijf loopt nu dus een beetje aan. Net nog even aan m’n pa gevraagd en die dacht dat dat gewoon zo hoorde. Ik laat het maar zo dan
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Vermond schreef:He,
het terug’draaien’ van de piston is wel gelukt, ik vroeg me alleen af of het normaal was dat bij het monteren van de remblokjes 1 blokje (die aan de buitenkant) de schijf al raakt. Het buitenste blokje raakt de schijf terwijl de binnenste 2 mm over heeft. Remschijf loopt nu dus een beetje aan. Net nog even aan m’n pa gevraagd en die dacht dat dat gewoon zo hoorde. Ik laat het maar zo dan
Dan zit de remklauw denk ik niet goed in het midden. wellicth paar keer hard remmen dat hij zich zelf goed centreerd. (wel paar keer remmen voordat je weg rijd morgen )
aanlopen kan in begin iets maar mijn inziens liever niet
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ah oke, bedankt,
wegrijden zal morgen nog niet gebeuren ben ik bang Eerst nog veerbollen omwisselen (wat volgens mij tegen gaat vallen).
Groetjes,
Jeroen