remblokken vervangen
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 21 augustus 2007 07:15 PM

Hallo, ik ben nieuw hier,

ik heb een tijdje geleden een BX gekocht, waarvan nu wat dingen gerepareerd moeten worden.

Ik heb een paar weken terug (weer voor een prikkie) een 2e bx gekocht waar een erg nieuwe koppeling in zat en aandrijfassen met nog goede hoezen. Deze assen en koppeling zijn overgezet naar m’n eerste bx en dat werkt allemaal weer, alleen nu de remblokken nu. De plunjer staat nog terug, en de nieuwe blokken passen er wel tussen alleen blijft de klauw soort te veel naar binnen staan, waardoor het buitenste blokje de schijf raakt. Oftewel, ruimte voor de blokjes is er, alleen de klauw wordt naar binnen getrokken waardoor 1 blokje de schijf continue raakt.
Ik heb het gevoel dat ik over iets heel simpels heen kijk… Misschien heeft 1 van jullie meteen zoiets van oh, dat ligt daar aan.. Zou leuk zijn, want dan hoef ik een keer iets níét aan m’n vader te vragen Wink

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes,

Jeroen

Profiel  
 
BX-newbee
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 17-04-2006

Gepost: 21 augustus 2007 10:18 PM
  [ # 1 ]

welkom op het forum!!

hier de oplossing:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=180601&highlight=remblokken
Wink
groetjes Peter

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 22 augustus 2007 01:07 AM
  [ # 2 ]

He,

het terug’draaien’ van de piston is wel gelukt, ik vroeg me alleen af of het normaal was dat bij het monteren van de remblokjes 1 blokje (die aan de buitenkant) de schijf al raakt. Het buitenste blokje raakt de schijf terwijl de binnenste 2 mm over heeft. Remschijf loopt nu dus een beetje aan. Net nog even aan m’n pa gevraagd en die dacht dat dat gewoon zo hoorde. Ik laat het maar zo dan Smile

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 augustus 2007 01:10 AM
  [ # 3 ]
Vermond schreef:

He,

het terug’draaien’ van de piston is wel gelukt, ik vroeg me alleen af of het normaal was dat bij het monteren van de remblokjes 1 blokje (die aan de buitenkant) de schijf al raakt. Het buitenste blokje raakt de schijf terwijl de binnenste 2 mm over heeft. Remschijf loopt nu dus een beetje aan. Net nog even aan m’n pa gevraagd en die dacht dat dat gewoon zo hoorde. Ik laat het maar zo dan Smile

Dan zit de remklauw denk ik niet goed in het midden. wellicth paar keer hard remmen dat hij zich zelf goed centreerd. (wel paar keer remmen voordat je weg rijd morgen Rolling Eyes )

aanlopen kan in begin iets maar mijn inziens liever niet Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 22 augustus 2007 01:58 AM
  [ # 4 ]

Ah oke, bedankt,

wegrijden zal morgen nog niet gebeuren ben ik bang Wink  Eerst nog veerbollen omwisselen (wat volgens mij tegen gaat vallen).

Groetjes,

Jeroen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook