DW8 injectiesysteem of iets anders?
soapwater
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 243

Gepost: 21 augustus 2007 10:24 PM

Ik weet niet of het hier thuishoort, het zou evengoed software/elektronica kunnen zijn…
Ik heb een tijd problemen gehad met mijn Xsara. Hij begon te reutelen, kletteren. Er werd mij vanalles verteld over software-updates enz…
zie:  

Nu hebben ze de Solenoïde (elektronische vervroeger) in de LUCAS DPC pomp vervangen. Alles ok, heeft me €500 gekost.4000km probleemloos gereden. En toen was het er weer. Dat gekletter alsof er een verstuiver gaar is. 10 Seconden, en dan weer weg. De dag erna was het wat langer en wat meer. De dag erna viel er met de auto niet te rijden. Haperen, inhouden, niet vooruitgaan en dat gekletter kwam af en toe terug. Op aanraden van de garage een busje ‘one shot’ in de tank gegooid en de tank leeggereden. Problemen van de baan op af en toe een klein schokje en een kleine hapering bij het starten (soms). Maar het komt terug, daar ben ik zeker van…
Wat kan dit zijn? Kan iemand mij zeggen hoe die elektronische vervroeger net werkt? En zijn er nog andere elektrnoische dingen waar ik op moet letten?
Heeft de BOSH-variant voor dezelfde motor dezelfde software en dezelfde vervroeger of moet ik bij een eventuele pompwissel ook de software laten aanpassen?
Er zit een DW8 in (1.9D).

Grtz en bedankt

Citroen C15D (RIP)
Xsara 2 1.9D break rijdt op plantenolie
Berlingo Multispace 1.4i
http://www.ppo.nu

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook