Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Dit al ergens ander geplaatst, maar op een te onopvallende plek ben ik bang..Laatste poging.
Een techneut op een Australisch Citroen forum heeft een vermoeden dat op sommige BXén (met name cq voorlopig (?) de DKZ motoren) de veerringen verkeerd gemonteerd zijn. Hij is er in ieder geval zo een tegengekomen, die voor zover aangetoond kon worden nooit een motorrevisie heeft gehad. Volgens hem verklaart dat dat veel BXén zoveel olie verbruiken, en een verminderd vermogen lijken te hebben.
In zin geval is de olieschraapring in de bovenste gleuf en ondersteboven gemonteerd en de compressiering in de middelste gleuf. Deze zouden volgens alle werkplaatsboeken vice versa gemonteerd moeten zijn
Iemand van jullie ooit zoiets tegengekomen ??
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=183199&highlight=bx+veerringen
Dat draadje was pas twee dagen oud!
Dit draadje gaat op slot