C4 ombouwen naar Bio-Ethanol?
MartyMouse
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Gepost: 23 augustus 2007 01:26 PM

Hallo iedereen,

Als vers lid ben ik voornamelijk een beetje alle topics aan het doorstruinen, maar nu heb ik zelf een vraag.

Ik heb op de autoweek-site gelezen dat Citroen komt met een C4 die geschikt is voor Bio-Ethanol (ofwel E85).
Uiteraard liggen wij hier in Nederland hopeloos mee achter en als het al te krijgen is moet de overheid natuurlijk zoveel verdienen dat het totaal niet rendabel is om op E85 te rijden hier in NL. Maar ik woon vlak bij de Duitse grens en wellicht dat de Duitsers zoals altijd voor komen te lopen op NL en gaan zij wel vollop E85 aanbieden voor een goede prijs.

Daarnaast ga ik regelmatig met de auto op stap naar Noorwegen, wat op LPG natuurlijk al lekker gaat, maar dat is weer in mindere mate te krijgen. Maar bijvoorbeeld in Zweden kan je al bij gigantisch veel tankstations E85 tanken terwijl deze brandstof daar ook nog eens goedkoper is dan de gewone benzine.. Dat dacht ik tenminste gezien te hebben.

Maargoed, nu dus mijn vraag, in het artikel van de autoweek  
wordt er ondermeer gesproken over het aanpassen van het brandstofsysteem, de zuigerveren en klepzittingen.
Nu vraag ik mij dus af of het ook achteraf mogelijk is om de auto aan te passen en geschikt te maken voor Bio-Ethanol. En wat dit eventueel voor een prijskaartje zou meebrengen..

Ik rijd namelijk een Coupé VTR+ 1.6 16V, op G3, maar in basis neem ik aan dezelfde motor als de auto welke op autoweek staat.

Zijn er hier mensen die er ook welleens over hebben nagedacht om hun auto eventueel aan te passen.. En zijn er ook mensen die weten wat het met zich meebrengt om zukle aanpassingen te (laten) doen??

Wellicht een leuke discussie…

Profiel  

Métisse
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122

Gepost: 24 augustus 2007 05:32 PM
  [ # 1 ]

Ombouwbaar ? Volgens mij onmogelijk.

HIER vind je alvast al wat meer info.

Als u eens wist…

Profiel  

MartyMouse
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Gepost: 27 augustus 2007 02:26 PM
  [ # 2 ]

Hmmzzz.. Niets is natuurlijk onmogelijk, maar als ik in jouw link lees wat er toch nog allemaal veranderd is wordt het wel een hele prijzige ombouw..

En daarnaast verdien ik het natuurlijk nooit van m’n leven meer terug omdat ik voornamelijk op gas zal rijden.. Want dat is altijd goedkoper dan benzine, ook E85..

Wellicht dat m’n dealer nog ervaring wil opdoen met dergelijke auto’s, kunnen ze mijn C4 mooi als lab-rat gebruiken.. Wink

Maargoed, aangezien we hier in Nederland op millieugebied toch hopeloos achterliggen hoeven we ook niet bang te zijn dat er op korte termijn hier vollop E85 getankt kan worden.. En als het al kan moet je natuurlijk straf BTW/BPM of welke belasting dan ook gaan betalen.. Want stel je eens voor dat je mensen gaat belonen voor het behoud van het millieu Confused

Maargoed, wel bedankt voor de extra info, dat is zeker een aanvulling op wat ik tot nu toe had gevonden..!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook