Hallo iedereen
Net terug van een aangename vakantie in Frankrijk. Onze C5 heeft daar heel wat kilometertjes afgelegd. Dat zijn daar tenminste nog eens wegen waarop je lang aan een stuk goed kunt doorrijden. Daarvoor is zo’n Citroën nu gemaakt zie!
Maar goed, toch een probleempje mee naar huis gebracht. De COM2000. Ons allen bekent. Als ik de achteruitwisser bedien dan bedien ik daar tegelijk ook de boordcomputerweergave mee. Soms worden zelfs alle parameters gereset. Is dit op te lossen door de COM2000 te vervangen of zit het probleem elders in het (bus)systeem. En hoeveel kost zo’n ding ongeveer, want ik heb me laten vertellen dat het een niet goedkoop onderdeel is.
Always Smile
Ik heb al eens prijzen gehoord van 300 tot 400 Euro zonder montage. En de montage is ook nog een aardig klusje, heb ik begrepen.
Succes met het oplossen van dit probleem.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dutch Steph schreef:Ik heb al eens prijzen gehoord van 300 tot 400 Euro zonder montage. En de montage is ook nog een aardig klusje, heb ik begrepen.
Succes met het oplossen van dit probleem.
half uurtje werk,met inbegrip van het stuur verwijderen en het juiste gereedschap,en aan de lexia gaan
Dutch Steph schreef:Ik heb al eens prijzen gehoord van 300 tot 400 Euro zonder montage. En de montage is ook nog een aardig klusje, heb ik begrepen.
Succes met het oplossen van dit probleem.
montage stelt geen sikkepit voor, tenminste voor een dealer.
stuur eraf, com eraf, en vice versa.
moet wel de juiste com voor je auto zijn
Wordt met COM2000 eigenlijk enkel de stengel bedoeld waarmee je de ruitenwissers en de boordcomputer bedient of zijn er aan deze naam nog onderdelen verbonden?
Always Smile
Totaal aantal Berichten: 7814
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Double Chevron schreef:Wordt met COM2000 eigenlijk enkel de stengel bedoeld waarmee je de ruitenwissers en de boordcomputer bedient of zijn er aan deze naam nog onderdelen verbonden?
COM is een kastje dat om de stuurkolom zit, en waaraan bijde ‘pookjes’ verbonden zitten, dus voor verlichting, wissers en boordcomputer. Op de com unit zitten ook de eventuele pookjes voor cruise en audiobediening vast geschroefd, en ik denk dat ze op hetzelfde circuit zitten ook..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
En moet dan telkens heel dit systeem worden vervangen bij een slecht werkend hendeltje, of kunnen die hendeltjes ook appart worden vervangen?
Always Smile
Totaal aantal Berichten: 7814
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik geloof dat er wel wat dingen te verwisselen zijn, maar dat de dealer over het algemeen de gehele unit ineens vervangt..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
NEEN! de hendels zijn niet afzonderlijk te vervangen!
Je moet de ganse com vervangen!! wat wel mogelijk is;en wat sommigen hier al gedaan hebben,geloof ik,dat is de oude open
maken en zien wat er loos is,en repareren.
Maar dat is risicovol,want de reparatie lukt niet steeds,hangt er ook vannaf wat er juist kapot is aan één der staakjes.
Totaal aantal Berichten: 7814
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Blooper1963 schreef:DigiDaan schreef:Ik geloof dat er wel wat dingen te verwisselen zijn, maar dat de dealer over het algemeen de gehele unit ineens vervangt..
NEEN! de hendels zijn niet afzonderlijk te vervangen!
Je moet de ganse com vervangen!! wat wel mogelijk is;en wat sommigen hier al gedaan hebben,geloof ik,dat is de oude open
maken en zien wat er loos is,en repareren.
Maar dat is risicovol,want de reparatie lukt niet steeds,hangt er ook vannaf wat er juist kapot is aan één der staakjes.
Dat is eigenlijk precies wat ik bedoelde
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik denk dat ik er vvorlopig dan maar niets aan laat doen. Tenslotte rijdt de auto er niet minder van, dus als de problemen niet erger worden…
Always Smile
is het onderdeel eigelijk door citroen al aangepast of krijg je het zelfde zwakke onderdeel er voor terug
Daar ben ik ook benieuwd naar. Anders heb je na een poosje weer een grote kans op hetzelfde probleem. Wat is eigenlijk de zwakke plek van dat ding, waardoor die stuk gaat?
de mijne heeft in 2002 een nieuwe Com2000 gehad en sindsdien geen problemen…
(waar is dat afkloppen emotikonnetje als je dat nodig hebt )
overigens gaan ze in de p307 ook stuk, dus het ligt niet aan de C5, of aan PSA maar aan de toeleverancier (Valeo?)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:de mijne heeft in 2002 een nieuwe Com2000 gehad en sindsdien geen problemen…
(waar is dat afkloppen emotikonnetje als je dat nodig hebt )
overigens gaan ze in de p307 ook stuk, dus het ligt niet aan de C5, of aan PSA maar aan de toeleverancier (Valeo?)
In 2002? ...toen was jouw auto nog nieuw en dan meteen een nieuwe Com2000?
[edit]Ik heb overigens begrepen, dat de gevoelige Com2000 destijds gemaakt werd door Delphi. De Valeo-versie is niet of minder gevoelig voor storing, klopt dat? Bron: http://www.vtm.be/auto/forum/ Dan is het belangrijk om erachter te komen tot wanneer deze gevoeilige Com2000 werd geproduceerd.[/edit]
maar is er ook iets veranderd waardoor het probleem ook echt weg blijft of is het gewoon weer de gok nemen