3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Dutch Steph’s Xsara for dummies
Snoekebeest
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 17 januari 2008 09:36 PM
  [ # 31 ]

Als je een trekhaak zonder afneembare kogel neemt is de kans aanwezig dat je een stuk van de bumper moet afzagen (niet bij alle maar wel bij voornamelijk de goedkopere).
Tja en je hebt een brug nodig en de bumper zou er toch echt af moeten. En wil je een constante plus erbij dan word het een extra kabeltje trekken vanaf de accu.
Enne, geen schotse blokjes gebruiken hé  Wink

Profiel  
 
Dutch Steph
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 11-07-2005

Gepost: 17 maart 2008 03:07 PM
  [ # 32 ]

Hey mede-forummers,

Hier even een oproepje van mij uit op mijn “Dutch Steph’s Xsara for dummies “-topic.

De afgelopen weken heb ik behoorlijk wat pech gehad met mijn Xsara: startmotor, achterband, airco, raammechanisme, stoelvergrendeling etc… Alles kwam in één keer. Zie daarvoor de desbetreffende topics. Al met al kostbare reparaties, die ik noodgedwongen bij officiële garage’s heb moeten laten verrichten. (Gelukkig heb ik de stoelvergrendeling zelf weten te repareren)
Voorheen had ik jaren lang mijn vertrouwd adresje waar ik particulier terecht kon. Toen die stopte kon ik van de diensten gebruik maken van een Citroën-liefhebber hier op het forum. Helaas is hij er een tijdje geleden ook helemaal mee opgehouden.
Nu ik die hoge prijzen en de gehaastheid heb mogen ervaren van de garage’s, ben ik eigenlijk wel weer op zoek naar iemand die in mijn omgeving onze Xsara wil onderhouden. Dus weet je iemand, laat het dan even weten.
Het ontbreekt mij gewoon aan basiskennis, goed gereedschap én werkruimte om alles in m’n uppie voor elkaar te krijgen aan de auto. Aan sommige zaken moet je als leek simpel weg niet beginnen, vandaar.

Alvast bedankt!

Profiel  
 
Dutch Steph
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 11-07-2005

Gepost: 11 april 2008 02:59 PM
  [ # 33 ]

...en de rampspoed gaat gewoon gezellig door…

Want nu zit ik met een overijverige blower. Ik zat gisteren in de Xsara met de blower lichtjes aan en “out of the bleu” begon deze spontaan op maximaal vermogen te loeien?!?!?! De blower is niet meer uit te zetten en loeit constant door tijdens het rijden. Warm en koud werkt wel. Oftewel de standenknop reageert niet en kan ook helemaal niet meer uitgezet worden. Of de airco goed functioneert, daar kom ik niet helemaal achter met die ‘orkaanwind’ uit het dashboard. Het lampje van de airco gaat wel aan, dat wel. De airco heeft vorige maand een onderhoudsbeurtje gehad overigens.

Uit een ander topic maak ik op dat de kachelweerstand kapot kan zijn. Ik snap waar ‘ie zit (onder het dashboardkastje) maar hoe ziet ‘ie er ongeveer uit? (kleur, vorm, grootte) Eenvoudig te vervangen en op de sloop verkrijgbaar?

Het is het zoveelste euvel in een paar weken tijd. En dat voor een auto uit 2002 met slechts 76000 km, die altijd en tijdig z’n beurten krijgt. We hebben ‘m gekocht in 2005 en tot een paar weken geleden was ‘ie ons altijd feilloos trouw. Echter de laatste paar weken volgt het ene mankement na het andere (startmotor, achterband, airco, raammechanisme, stoelvergrendeling, blower). Dure reparaties en ik begin dan ook stilletjes aan de balen te krijgen van de Xsara. (maar dat zal ik nog maar niet hardop zeggen tegen de auto)

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 11 april 2008 06:39 PM
  [ # 34 ]

Dat is baalen voor je Confused

Sterkte zeg ik maar!


Mzzll Gert Sad  Sad  Sad

Profiel  
 
Dutch Steph
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 11-07-2005

Gepost: 12 april 2008 01:46 AM
  [ # 35 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Dat is baalen voor je Confused

Sterkte zeg ik maar!


Mzzll Gert Sad  Sad  Sad

Dank je!

Profiel  
 
Dutch Steph
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 11-07-2005

Gepost: 14 april 2008 11:36 PM
  [ # 36 ]

Nou, ik ga morgen maar eens een bezoekje plegen aan een garage om het euvel met de blower op te lossen.

Profiel  
 
Dutch Steph
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 11-07-2005

Gepost: 15 april 2008 03:29 PM
  [ # 37 ]

Nou, ik ben zojuist bij de garage geweest. Ik kon meteen terecht omdat een andere klant uitgevallen was. Het blijkt dus een defecte kachelaanjager te zijn. Deze meteen maar laten vervangen. Hoppa… weer dik 300 Euro armer. Dat maakt het totale saldo aan reparaties van de afgelopen weken op 1100 Euro! Pffff… en nu maar hopen dat het stilletjes aan afgelopen is met dit soort onkosten. In augustus moet de distributieriem (set) vervangen worden. ...‘s kijken hoeveel dat geintje gaat kosten.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 april 2008 10:07 PM
  [ # 38 ]

Waar zijn die kosten van een nieuwe aanjager op gebaseerd? Wink

Ik heb dat ding er ook wel eens uit gehad, maar zoveel werk is het niet als je eenmaal weet hoe het zit Wink

Profiel  
 
Dutch Steph
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 11-07-2005

Gepost: 16 april 2008 01:52 AM
  [ # 39 ]
Arjan Verkade schreef:

Waar zijn die kosten van een nieuwe aanjager op gebaseerd? Wink

Ik heb dat ding er ook wel eens uit gehad, maar zoveel werk is het niet als je eenmaal weet hoe het zit Wink

De arbeidskosten waren niet zo hoog. (33 Euro) De rest was de prijs van de kachelmotor zelf. ...duur dingetjes…

Profiel  
 
Dutch Steph
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 11-07-2005

Gepost: 23 april 2008 10:57 PM
  [ # 40 ]

Jawel, de euveltjes gaan weer lekker verder. Nu is vanavond de lamp linksvoor kapot gegaan. En bij een Xsara type II is dat een vervelende klus. Ik lees zelfs dat sommigen de gehele bumper demonteren om een lampje te vervangen. Wie verzint het om een auto zo te ontwerpen? Nee, mijn volgende auto wordt beslist een exemplaar waar je overal goed bij kunt. En gezien het feit dat onze Xsara ons de laatste tijd steeds vaker in de steek laat, ben ik steeds meer aan het kijken voor een andere auto. Waarschijnlijk wordt dat dit jaar nog.

Welk merk en type lamp kan ik overigens het beste monteren?

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 23 april 2008 11:00 PM
  [ # 41 ]

Mag ik je van harte een xsara type 1 aanraden? Wink
De xsara is een heerlijke auto, zeker als type 1!! Voor de prijs van een type 2 16v koop je een type 1 2.0 16v vts in zeer goede staat Wink  Cool

De type 1 is alles veel simpeler en degelijker in elkaar gezet. Niet die nieuwige multiplex rommel maar gewoon normale aansluitingen en stekkers waar je mee kan doen wat je wil. De lampjes zijn vanuit de motorruimte omgeven door een zee van ruimte waardoor wisselen werkelijk 2 minuten werk is. Laktechnisch was deze serie ook duidelijk beter afgewerkt. Waar de type 2 wel is wat is af geraffeld in de fabriek, heeft een type 1 dat niet!

Ik heb nu 4 jaar een xsara en heb er nog nooit ook maar 1 probleem mee gehad. Enige wat er aan is gebeurd zijn 4 zomerbanden 4 winterbanden, remmenrondom en de normale beurten…
En dat op 45.000 kilometer Wink

Xsara Coupe

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 april 2008 11:39 PM
  [ # 42 ]

Xsara 2 is minstens net zo betrouwbaar als een type 1 naar mijn idee.
En die lampjes zijn gewoon te vervangen onder de bumper te demonteren Wink
Overigens heb ik in 3,5 jaar al beide lampen 2x vervangen, dat hoort er nu eenmaal bij.
Ik denk dat ze ongeveer zo’n 40 a 50.000 km meegaan. Als je toch bezig ben laat ze dan beide vervangen, vaak komen ze vlak achter elkaar is mijn ervaring Wink

Ik denk dat je gewoon even wat pech heb gehad met toevallig aantal kwaaltjes, die kachelmotor is bijvoorbeeld een bekend verhaal…

Juist als je een aantal van deze dingen net heb gehad kan je beter doorrijden Wink

Profiel  
 
Dutch Steph
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 11-07-2005

Gepost: 24 april 2008 03:36 PM
  [ # 43 ]

Ik heb zojuist even gekeken hoeveel ruimte ik nou daadwerkelijk heb om de lamp te verwisselen. Inderdaad het moet ook kunnen zonder de bumper eraf te halen. Het zal behoorlijk wat priegelwerk zijn en ik zal alvast wat pleisters klaarleggen, want er zitten behoorlijk wat scherpe randen in de nauwe ruimtes. Eerst maar eens een setje lampen halen. Welke raden jullie aan?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 24 april 2008 07:38 PM
  [ # 44 ]

Ik rij al een tijdje rond zonder een stadslicht. Normaal zou ik dat meteen vervangen, alleen je hebt g…...me weinig ruimte bij de koplamp.

Binnenkort tocht Apk nouja binnenkort….... Dan zal het wel vervangen worden. Of misschien dat ik toch zelf ga proberen….. Confused


Mzzll Gert   Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 april 2008 07:44 PM
  [ # 45 ]

Een setje H7’s (dimlichten) heb ik in tien minuten vervangen, ik heb getuigen de afgelopen Heusden meeting.. Cool

Ik zou gewoon een setje Philips nemen. Ikzelf gebruik de (tamelijk dure) X-Treme Power van Philips, mooi helder en wit licht.

Het helpt overigens om de lichten pas aan te zetten nadat de motor al is gestart, maar misschien doe je dat al.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook