voge schreef:op den duur kun je dan toch ook wel uurloon gaan claimen bij de leverancier neem ik aan?
na 4 a 5 keer wel ja….
Test
Bijna alle (grote) fabrikanten hebben zich tegen dit soort gevallen ingedekt in hun algemene voorwaarden door een zinnetje zoals: “niet aansprakelijk voor gevolgschade”. Het arbeidsloon, de schade door de lekkende koelvloeistof, het niet kunnen gebruiken van de auto, etc, allemaal gevolgschade.
Het klinkt hard en dat is het ook, maar als je dat als fabrikant niet doet kun je zo failliet gaan.
Bovenstaande heb ik vorig jaar te horen gekregen van een hoog opgeleidde jurist, die op het hoofdkantoor werkt.
och, proberen kan geen kwaad, enige coulance zit er misschien wel in…
voge schreef:och, proberen kan geen kwaad, enige coulance zit er misschien wel in…
Als ik tot 5 keer toe een onderdeel moet vervangen binnen een paar jaar wat niet zo snel stuk hoort te gaan, dan gaan ze mij echt wel horen aan de poorten van dat bedrijf.
Tuurlijk dekken ze zich in, maar dat betekend toch niet dat ze klakkeloos rotzooi mogen verkopen?
Test
voge schreef:och, proberen kan geen kwaad, enige coulance zit er misschien wel in…
Proberen kun je altijd, maar dat soort grote bedrijven hebben gehaaide juristen in dienst, meestal het proberen niet waard voor simpel klootjesvolk . Een beetje bedrijf zal heus wel coulance aanvaarden, door bijvoorbeeld gratis de benodigde pakkingen ofzo te leveren, maar het uitbetalen van uurloon, denk het niet.