Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Yep. en dan na 2500 km er weer uit! Niet veel langer mee rondrijden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Toch weer even on topic:
Spoelolie is bedoeld om te spoelen! In die olie zitten allerlei chemische weekmakers, en spul om de rotzooi in oplossing te houden. Dat zit niet in LHM. Vandaar dat je met Hydrauricage veel sneller en veel meer troep uit je systeem krijgt!
Dus ook je remmen spoelen en na afloop ook je remmen weer schoonspoelen met LHM.
Het is bedoeld voor oude auto’s met LHM van jaren oud. Ik heb er nu twee gedaan en mn LHM blijft nu mooi groen, wat betekent dat mn systeem schoon is.
Mijn LHM ziet er ook perfect uit na al m’n spoelolie- en doorspoelacties. Toen ik onlangs een paar veerbollen losdraaide en de hydractiefregelaar openmaakte, trof ik toch nog zwarte aanslag aan op de inwendige delen….
Bij een extreem vervuild systeem ontkom je er niet aan om diverse onderdelen handmatig schoon te maken .
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
JanO schreef:bogaard77 schreef:Toch weer even on topic:
Spoelolie is bedoeld om te spoelen! In die olie zitten allerlei chemische weekmakers, en spul om de rotzooi in oplossing te houden. Dat zit niet in LHM. Vandaar dat je met Hydrauricage veel sneller en veel meer troep uit je systeem krijgt!
Dus ook je remmen spoelen en na afloop ook je remmen weer schoonspoelen met LHM.
Het is bedoeld voor oude auto’s met LHM van jaren oud. Ik heb er nu twee gedaan en mn LHM blijft nu mooi groen, wat betekent dat mn systeem schoon is.
Mijn LHM ziet er ook perfect uit na al m’n spoelolie- en doorspoelacties. Toen ik onlangs een paar veerbollen losdraaide en de hydractiefregelaar openmaakte, trof ik toch nog zwarte aanslag aan op de inwendige delen….
Bij een extreem vervuild systeem ontkom je er niet aan om diverse onderdelen handmatig schoon te maken .groet, Jan
of vaker te spoelen dan 1X.
door of spoelolie of verse LHM, komt de aanslag los, en dat gaat niet in 1x uit je systeem.
dus bij een vervuild systeem, is of spoelolie, of frequent LHM verversen noodzaak, incluus het spoelen.
het duurd gewoon even voor je alle aanslag eruit hebt.
mvgr wupke
Klopt helemaal, alleen zijn de remleidingen niet de enige leidingen waar nauwelijks doorstoming in zit. Bij doorspoelen pak je lang niet alles mee. Bijvoorbeeld bij H1 de aanstuurleiding van de electroklep naar de beruchte plunjer in het ‘derdebolblok’. Daar blijft het vuil ondanks alles zitten en je weet het effect!
Volgens mij was ik de eerste die de LHM ververste van mijn zestien jaar oude XM, alleen maar zwarte drab kwam eruit…. Inderdaad binnenkort weer spoelolie erin.
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
bogaard77 schreef:Yep. en dan na 2500 km er weer uit! Niet veel langer mee rondrijden.
want anders : ik heb in totaal 12000km gereden met spoelolie wel 3 keer vervangen omdat de citroen dealer waar ik de auto kocht nooit de lhm ronde doet vonden ze onzin
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
citroenc2 schreef:bogaard77 schreef:Yep. en dan na 2500 km er weer uit! Niet veel langer mee rondrijden.
want anders : ik heb in totaal 12000km gereden met spoelolie wel 3 keer vervangen omdat de citroen dealer waar ik de auto kocht nooit de lhm ronde doet vonden ze onzin
Geen idee. Dat wordt aanbevolen. Mischien om de prut er op tijd uit te krijgen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:citroenc2 schreef:bogaard77 schreef:Yep. en dan na 2500 km er weer uit! Niet veel langer mee rondrijden.
want anders : ik heb in totaal 12000km gereden met spoelolie wel 3 keer vervangen omdat de citroen dealer waar ik de auto kocht nooit de lhm ronde doet vonden ze onzin
Geen idee. Dat wordt aanbevolen. Mischien om de prut er op tijd uit te krijgen!
ok omdat mijn auto zo slecht veerde heb ik spoelolie gedaan en na 2000 /1week weer nieuwe spoelolie die naar 5000 km en 4 weken eruit en nog een keer herhaald sindsdien veert hij weer super
Even terug naar de bx waar dit topic over begonnen is,. Deze bx is inmiddels van mij en ik moet zeggen dat hij inderdaad, zelfs voor een bx vrij stug veerde toen ik hem net gekocht had,(bijna 1 maand geleden) .Inmiddels heb ik er zo,n 800 km opzitten met de spoelolie erin en ik begin nu wel te merken dat de bx steeds soepeler begint te veren, de spoelolie lijkt z,n werk dus goed te doen. Het verschil met de gsa qua veergedrag word steeds kleiner al zal het natuurlijk niet hetzelfde worden, gsa veert nu eenmaal beter dan bx.
Nog ruim 1000 km en dan gaat de spoelolie er weer uit en spoel ik het systeem goed door met verse lhm en worden de pot en filters ook weer opnieuw gereinigd.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Fijn dat de BX zo goed terecht is gekomen Arthur!
Ik heb de CX weer in gebruik en die bevalt ook weer uitstekend.
Groet,
Maarten
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Ja, de bx heeft geluk
Binnenkort krijgt ie ook een onderhoudsbeurt en conserverings behandeling voor de winter met dinitrol, maar daar begin ik tzt een eigen topic over.
ps er liggen nog een stuk of 4 cd,s van je in de bx.
Wil je deze nog terug??
dan zal ik ze naar je opsturen!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Beetje offline, maar ik wil ze graag terug, ik stuur je een pb.
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Jongens, kom op zeg
Het topic gaat over spoelolie….
Ik lees alles behalve over spoelolie
En ouwehoeren doen we in het café, of via PB.
Afgelopen zaterdag de spoelolie er weer uitgehaald. Ik weet niet wat voor kleur deze heeft ,maar wat er uit kwam was aardig bruin! Ook zat er redelijk wat drab in de filters in de lhm pot. Deze filters heb ik schoongemaakt en zo ook de lhm pot. Daarna nog ff alle remleidingen doorgespoeld tot er weer mooi groene lhm uitkwam. Tot op vandaag is de lhm nog steeds mooi groen, dus ik neem aan dat het systeem nu voldoende schoon is. Voor de zekerheid ga ik wel volgend jaar in januari weer de lhm verversen.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
even dit topic omhoog trappen
dat spoelolie waar halen jullie dat eigenlijk vandaan???
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mij is verteld dat de dealers er aan kunnen komen, en de grotere(?) specialisten.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”