11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 

Sloopmeeting Xsara Break 1.9TD
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 08 september 2007 12:31 AM
  [ # 151 ]

tot morgen!

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 08 september 2007 10:32 PM
  [ # 152 ]
Jaeger schreef:

Nja ik ga er dus niet geraken Sad
Ik heb vanmorgen een westrijd moeten spelen en zo meteen moet ik er nog eentje spelen. Too bad.

Morgen gaan we verder met uitlaat en motorblok. Vandaag wel heel ver gekomen…
Je bent alsnog welkom…
Dat geldt ook anderen die nog willen komen..
Verder heeft knuffie een mooi filmpje van hoe goed het blok loopt en hebben hij en ieks een stapel sloop foto’s..

Xsara Coupe

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 08 september 2007 10:36 PM
  [ # 153 ]
Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 september 2007 11:07 PM
  [ # 154 ]

Zo, vandaag heb ik effe geholpen om de motor eruit te halen, nu staat er een ontzielde Xsara in Heusden Crying or Very sad

Helaas niet interessant voor mijn Xantia, teveel zaken die omgebouwd moeten worden, daar heb ik geen zin en tijd voor.

De zogenaamde D-riemset die in de auto lag was een spanrol en multi-riem voor een ZX/306 met stuurbekrachtiging of Xantia met airco. De spanrol en bovenste motorsteun mocht ik hebben in ruil voor de hulp met het uitbouwen van de motor Razz. Verder een heleboel boutjes en moertjes met zo een ring eraan meegenomen, die komen altijd van pas tijdens het sleutelen.

Profiel  

david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 924

Gepost: 10 september 2007 12:05 AM
  [ # 155 ]

Hoop dat het motorblok een blije nieuwe eigenaar heeft gevonden? Doodzonde dat ik het aan me voorbij heb moeten laten gaan… Mooie sleutelplek trouwens, jaloers!

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  

Dutch Steph
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316

Gepost: 10 september 2007 12:34 AM
  [ # 156 ]

Leuke foto’s! Jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 10 september 2007 01:10 AM
  [ # 157 ]

De xsara is nu inderdaad zo kaal als ze gaat zijn…
Al het plaatwerk is er uit, het hele interieur is kaal en de motorruimte is leeg. Enige wat er nog op zit wat er af moet, zijn de wielen…
Knuffie zal hier een dezer dagen denk ik nog wel het filmpje zetten van de laatste keer dat het blok liep.
Het blok heeft nog geen nieuwe eigenaar. Sohail vond het te veel werk om het in zijn xantia te hangen. Daar zit namelijk de intercooler op een heel andere plek en er waren nog wat dingen net iets anders…
ZX, BX en Xsara is zowiezo precies gelijk. Xantia kan ook, maar daar zit gewoon wat werk in.

Xsara Coupe

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 10 september 2007 01:35 AM
  [ # 158 ]
Xsara Coupe schreef:

Al het plaatwerk is er uit, het hele interieur is kaal en de motorruimte is leeg. Enige wat er nog op zit wat er af moet, zijn de wielen…
Knuffie zal hier een dezer dagen denk ik nog wel het filmpje zetten van de laatste keer dat het blok liep.
Het blok heeft nog geen nieuwe eigenaar. Sohail vond het te veel werk om het in zijn xantia te hangen. Daar zit namelijk de intercooler op een heel andere plek en er waren nog wat dingen net iets anders…
ZX, BX en Xsara is zowiezo precies gelijk. Xantia kan ook, maar daar zit gewoon wat werk in.

Xsara Coupe

Sja, voor een Xant kun je hem wel gebruiken, maar dan niet voor een motorconversie, maar beter als vervanger voor een 19 td blok dat kapot is gelopen. Dan heb je de randattributen al.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 10 september 2007 01:51 AM
  [ # 159 ]
mpostma schreef:
Xsara Coupe schreef:

Xsara Coupe

Sja, voor een Xant kun je hem wel gebruiken, maar dan niet voor een motorconversie, maar beter als vervanger voor een 19 td blok dat kapot is gelopen. Dan heb je de randattributen al.

Daarom heeft Sohail hem ook laten staan…
Trouwens, Sohail hardstikke bedankt voor je hulp! Was in ieder geval een super leerzame dag! Very Happy
Zal zo het blok op de citromarkt en marktplaats zetten. Nogmaals, het is echt een super mooi lopend blok. Zowel blok als turbo hebben 250k achter de kiezen. Dieselstop is net nieuw, pomp is pas geleden gereviseerd, distri riem is 30k oud…

Xsara Coupe

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 september 2007 02:01 AM
  [ # 160 ]
mpostma schreef:

Dat is nog maar de vraag, het gedeelte waar de HD-pomp zou moeten komen is anders, verder kom je niet met de spanrollen uit, Xantia heeft namelijk hele andere rollen, de gaten voor deze rollen zitten niet op dit blok. Alles is mogelijk, maar dan word het wel puzzelen, zeker als je ook nog een airco heb, verder moet je dan wat verzinnen om de intercooler ergens kwijt te kunnen.

Wat de brandstof pomp betreft, ik weet niet hoe dat zit, maar da auto had een startblokkering, voor de potentiele koper wel handig om te weten. Ik weet niet hoe dit precies zit, heb verhalen gehoord dat een geschakelde + vanaf het contact naar de pomp voldoende is.

@Xsara Coupe, thanx en graag gedaan, tot het volgende slachtfestijn Twisted Evil

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 10 september 2007 02:05 AM
  [ # 161 ]
ZX1.4i schreef:
mpostma schreef:

Dat is nog maar de vraag, het gedeelte waar de HD-pomp zou moeten komen is anders, verder kom je niet met de spanrollen uit, Xantia heeft namelijk hele andere rollen, de gaten voor deze rollen zitten niet op dit blok. Alles is mogelijk, maar dan word het wel puzzelen, zeker als je ook nog een airco heb, verder moet je dan wat verzinnen om de intercooler ergens kwijt te kunnen.

Wat de brandstof pomp betreft, ik weet niet hoe dat zit, maar da auto had een startblokkering, voor de potentiele koper wel handig om te weten. Ik weet niet hoe dit precies zit, heb verhalen gehoord dat een geschakelde + vanaf het contact naar de pomp voldoende is.

@Xsara Coupe, thanx en graag gedaan, tot het volgende slachtfestijn Twisted Evil

Dan heeft de koper bij dit blok een voordeel, de startblokkering is al onklaar gemaakt op dit blok Wink  Anders had ik ook nooit kunnen starten met draadjes onder het stuur Laughing

Xsara Coupe

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 10 september 2007 02:09 AM
  [ # 162 ]

Ik had vandaag geen puf om te komen.
Gister hele dag bezig geweest van 9.30 tot 00.30…

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 september 2007 07:35 PM
  [ # 163 ]
ZX1.4i schreef:

Misschien ontzettend offtopic, maar is dat een aluminium ding met een buisje op de voorkant/onderkant van de pomp, als je ervoor staat links, waar een draadje op zit? Ik wil die startblokkering bij mij ook onklaar maken, maar weet niet precies hoe dit systeem werkt.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 september 2007 08:23 PM
  [ # 164 ]
knäckor schreef:

Misschien ontzettend offtopic, maar is dat een aluminium ding met een buisje op de voorkant/onderkant van de pomp, als je ervoor staat links, waar een draadje op zit? Ik wil die startblokkering bij mij ook onklaar maken, maar weet niet precies hoe dit systeem werkt.

Zoiets is het, dat is de elektrische afsluiter, bij de oudere systemen kun je met een geschakelde plus vanaf het contact de startblokkering omzeilen.

Profiel  

11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook