1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
vragen
arentwilde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-05-2006

Gepost: 25 augustus 2007 02:23 AM

Ik heb toch de c5 exclusive gekocht, ik heb echter nog wat vragen

1. De rechterbuitenspiegel klapt bij het sluiten tegen het raam (het stopt als het ware niet) hoe kan ik dat verhelpen
2. Het koelreservoir stond beneden min dus bijgevuld tot max maar met een warme motor spoot bij het openmaken van de dop er heel veel koelvloeistof weer uit nu is het niveau bij koude motor eer onder min is dit normaal?
3. De achtersproeier doet het niet de motor hoor je wel maar geen water voor wel 4 sproeiers Laughing

Kunnnen jullie me even helpen met deze vraag?

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 25 augustus 2007 12:11 PM
  [ # 1 ]

Re: vragen

arentwilde schreef:

Ik heb toch de c5 exclusive gekocht, ik heb echter nog wat vragen

3. De achtersproeier doet het niet de motor hoor je wel maar geen water voor wel 4 sproeiers Laughing

Kunnnen jullie me even helpen met deze vraag?

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=1932&postdays=0&postorder=asc&highlight=ruitensproeier&start=15

hier staat veel beschreven over hoe dit probleem op te lossen Wink

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 25 augustus 2007 07:33 PM
  [ # 2 ]

Re: vragen

arentwilde schreef:

2. Het koelreservoir stond beneden min dus bijgevuld tot max maar met een warme motor spoot bij het openmaken van de dop er heel veel koelvloeistof weer uit nu is het niveau bij koude motor eer onder min is dit normaal?

Koelvloeistof staat onder druk, die dop moet je er niet bij warme motor afhalen. Maar ik zou uit voorzorg toch wel ff laten nakijken of de koppakking niet lek is, afhankelijk van kilometrage/gebruik.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
arentwilde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-05-2006

Gepost: 26 augustus 2007 04:57 PM
  [ # 3 ]

Hoe kan ik zien of de koppakking lek is? auto begint nu zowieso keuren te krijgen op gas rijdt hij wat schokkering en ik krijg een melding uitlaatgas storing of zoiets.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 26 augustus 2007 05:00 PM
  [ # 4 ]

bij de koppakking kan je de druk laten testen in de garage of die goed blijft

wat betredft de storing moet je ook richting de dealer maar als ik het zo lees zou het best kunnen zijn dat bijv je kat is overleden Confused maar weet dit niet zeker

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 26 augustus 2007 11:23 PM
  [ # 5 ]
citroenc2 schreef:

bij de koppakking kan je de druk laten testen in de garage of die goed blijft

wat betredft de storing moet je ook richting de dealer maar als ik het zo lees zou het best kunnen zijn dat bijv je kat is overleden Confused maar weet dit niet zeker

gasbom; kan de dealer ook niet veel aan doen, behalve eentje die LPG specialist is.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 augustus 2007 12:30 AM
  [ # 6 ]
eviltwin schreef:
citroenc2 schreef:

bij de koppakking kan je de druk laten testen in de garage of die goed blijft

wat betredft de storing moet je ook richting de dealer maar als ik het zo lees zou het best kunnen zijn dat bijv je kat is overleden Confused maar weet dit niet zeker

gasbom; kan de dealer ook niet veel aan doen, behalve eentje die LPG specialist is.

een dealer kan toch nagaan of de koppaking lek is Confused

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 27 augustus 2007 02:29 AM
  [ # 7 ]

ik had het uiteraard over :

een melding uitlaatgas storing of zoiets

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 augustus 2007 08:21 PM
  [ # 8 ]
eviltwin schreef:

ik had het uiteraard over :

een melding uitlaatgas storing of zoiets

ok maar zou je hem bijv op benzine zetten als de stroing dan blijft is het toch geen lpg gedoe meer Confused:

Profiel  
 
geert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 20-01-2005

Gepost: 27 augustus 2007 11:15 PM
  [ # 9 ]

Hoi Arentwilde

Wat betreft je rechterspiegel ,je mist waarschijnlijk een aanslagnokje voor de dichtstand.
Ik heb de mijne pas gerepareerd door er zelf een te maken .
Verwijder de kap van de spiegel door de vier lipjes te lichten achter het glas.hiervoor de spiegel iets kantelen.
Maak een stripje metaal van aluminium of zink van 6mm bij 40mm en boor een gaatje aan een uiteinde.
Langs het scharnier zie je een sleufje .hang daar het stripje daar een 6mm in en schroef het boven vast met een klein parkertje (even voorboren).
Als het goed is werkt het dan weer.  succes

Gr Geert

Profiel  
 
arentwilde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-05-2006

Gepost: 28 augustus 2007 02:40 PM
  [ # 10 ]

hartlelijk dank voor jullie hulp vandaag is de auto weer terug naar de verkoper (oplichters Smile ) daana gaat hij naar een garage waar ik mijn xm vroeger in onderhoud had voor een controle daar wordt meteen de versnekkingsbakolie + filter (automaat) vernieuwd

Profiel  
 
nixmit
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 29-05-2006

Gepost: 29 augustus 2007 02:19 PM
  [ # 11 ]
arentwilde schreef:

hartlelijk dank voor jullie hulp vandaag is de auto weer terug naar de verkoper (oplichters Smile )

Ik zou ook even afspreken dat de gasspecialist vaststelt dat de melding ‘storing uitlaatgas’ niet veroorzaakt wordt door defecte verdamper en/of injectoren. Dat is namelijk geen goedkope reparatie.
Zie het draadje   en een vergelijkbaar verhaal op het forum van de c5club.

Profiel  
 
arentwilde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-05-2006

Gepost: 18 september 2007 03:31 PM
  [ # 12 ]

Update:

Inmiddels heeft de auto nieuwe olie in de automaat verschil is erg groot! auto schakelt veel makkelijk en lijkt wel of hij iets pittger is. De garage was echter verbaast over de kleine hoeveelheid die er uit kwam de olie rook verbrand?! ze hebeben nu zo’s 3 liter ingedaan.


koelvloeistof spuit er niet meer uit bij een warme motor. Heb hem laatst weer bijgevuld tot max (koude motor) nu staat hij bij een koude motor net iets onder max (1 cm denk ik) en bij een warme motor helemaal op max.

Gas storing is weg maar auto ruikt erg naar gas als hij stationair loopt ik moet hem even laten nakijken hoop niet dat het 900,- euro gaat kosten! Ik heb namelijk een Gasinstallatie uit 2002! weten jullie wellicht een betrouwbaar adres?

Sproeier en spiegel ben ik nog niet aan toegekomen.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 september 2007 04:21 PM
  [ # 13 ]

verbrande olie is dus verbrande koppelingen.
3 liter?
peil het olieniveau eens bij lopende motor!!

en de 2 streepjes staan niet voor min of max, maar voor koud of warm.

een extra verversbeurd is een absolute aanrader.
je krijgt nm per verversing maar ongeveer 20% van de olie eruit ...dus meerdere keren verversen bij vervuilde olie is een must !

verversen een stukje rijden zodat alle koppelingen gewerkt hebben, dan weer olie eraf en olie erin.
als je de 1e X goed meet wat eruit komt ,kun je dat de 2ex dus gewoon bijvullen.
een liter of 10 ATF zou ik er wel doorheen spoelen.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
arentwilde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-05-2006

Gepost: 18 september 2007 04:36 PM
  [ # 14 ]

Dank voor je antwoord moet ik me nu zorgen gaan maken?

Nu heeft de garage de olie ververst kan ik dat zelf ook? Zoja hoe?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 september 2007 04:42 PM
  [ # 15 ]

niet direct zorgen maken, wel binnenkort even de olie een paar X verversen.

plug eruit, olie eruit, plug erin, olie erin,, tja kwee nie maar moeilijker is het niet..
mvgr wupke

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook