Soms komt het na een lange rit van meer dan 20km voor dat bij het wegrijden na stistand de auto niet vooruit wil. De trekkracht is dan verdwenen.
Wanneer ik het gas loslaat en heel langzaam intrap dan komt de trekkracht weer terug.
Is dit een probleem met de turbo?
Heeft iemand dezelfde ervaring hiermee?
ehhmm, 20 km is niet echt een lange rit hoor, dan is de auto net een beetje op temperatuur. Hoeveel km heeft de auto gelopen, uit welk jaar is de auto, heb je alleen “korte” (20 km) ritten gereden of ook langere ritten?
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 7814
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik denk dat het je het eerder in het brandstofsysteem zou moeten zoeken.. Het lijkt erop alsof er niet voldoende brandstof aangevoerd wordt..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
misschien is ‘t aan te raden om eens een up tempo rit van meer dan 100km te maken? Verstopping door roet-aanslag e.d. wil wel eens voorkomen in een diesel die vooral korte ritjes maakt.
Verder denk ik dat we meer moeten weten van ‘t probleem voordat er echt zinnige tips gegeven kunnen worden. Als ‘t een turboslang o.i.d. is zou je ‘t probleem altijd moeten hebben, turbo kapot is niet echt een HDi kwaaltje volgens mij, daarvoor moet je bij de franse concurrent zijn
1e gedachte,, zit er zo’n fap filter op?
rijd dan eens 50 km snelweg….
2e gedachte een gaspedaal sensor oid.
3e gedachte, bij zulk gedrag moet er een storing zichtbaar zijn in de ECU.
uit laten lezen dus..
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:1e gedachte,, zit er zo’n fap filter op?
rijd dan eens 50 km snelweg….
met FaP zegt de auto zelf dat je een stukje harden dan 60km/h moet doen om het schoon te kunnen fikken. (regenereren)
maar ik gok dat de TS een 2.0HDi110 heeft, geen FaP dus
@duinjan, stop de details van je auto in het register dan hoeven we daar niet naar te raden.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Ik heb mijn gegevens in het register gezet.
Ik rijd dagelijks lange ritten 100-200 km (km stand 217.000) op de autoweg. Het probleem doet zich voor als de buitentemperatuur wat hoger is. Gas vol intrappen en hij reageert niet. Gas terug nemen en daarna langzaam intrappen lost het probleem op.
De storing komt willikeurig voor.
Duinjan schreef:Ik heb mijn gegevens in het register gezet.
Ik rijd dagelijks lange ritten 100-200 km (km stand 217.000) op de autoweg. Het probleem doet zich voor als de buitentemperatuur wat hoger is. Gas vol intrappen en hij reageert niet. Gas terug nemen en daarna langzaam intrappen lost het probleem op.
De storing komt willikeurig voor.
1 optie voor we verder gaan gissen…!
even UIT laten lezen.
mvggr wupke:denk dat een of andere sensor aan het wiebelen is.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
EGR klep nazien en eventueel reinigen! Bij de 110 pk HDI weet ik ze wel niet zitten,misschien zijn er hier anderen die het je wel kunnen zeggen??
Misschien een slecht werkende debietmeter ? In elk geval even door de Lexia laten uitlezen.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)