dat zal toch niet hoop ik?? Geloof in ieder geval dat ik ooit gelezen heb op dit forum dat de Xantia nogal slecht scoorde in een crashtest… Ben nu blij dat ik een klapzak voor m’n hoofd heb maar ben ook blij dat ik waarschijnlijk binnenkort een auto heb die een heel stuk veiliger is
Met z’n allen in het vliegtuig stappen, da’s relatief het veiligst.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
david.tb schreef:Met z’n allen in het vliegtuig stappen, da’s relatief het veiligst.
Lekker thuis blijven kan je niks gebeuren
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Matthijs2006 schreef:Nog minder veilig dan een BX?
Dat lijkt me stug.
nee, Xantia is een redelijk onveilige auto zelfs
Dat is een verkeerde conclusie.
Een Xantia, netzo als de meeste auto’s in die tijd trouwens, scoort wellicht slecht op die specifieke botsproef.
Dat maakt een Xantia natuurlijk niet tot een onveilige auto.
Er zijn veel meer factoren die de veiligheid bepalen. Denk aan wegligging, comfort etc.
Daarom kun je ook niet stellen dat een BX niet veilig zou zijn.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Jdt schreef:Lekker thuis blijven kan je niks gebeuren
In Nederland vielen vorig jaar 2400 doden door een ongeval in of rond het huis. Ik las laatst dat het daarmee doodsoorzaak nr. 1 is!
Kom op, laten we rondjes gaan rijden in onze BX!
citroenc2 schreef:dat er een aantal ervaringen zijn die goed uitpakken wil nog niet zeggen of een auto goed en veilig is
want de mindere berichten zou je hier niet horen want die mensen zijn er vaak niet meer
een bx valt in de middenmoot kwa veiligheid
ja klopt, die mensen die er een dodelijk ongeval me hebben tegengekomen zullen idd het hier op dit forum niet meer komen na vertellen dan ...
Handjes schreef:Ik ken ook iemand die is overleden in zijn BX. De bekende politicus Maarten van Traa.
[conspiracy-modus]
Dat was dan ook geen ongelukt, maar een aanslag. Van Traa wist teveel ivm de IRT-enquete
[/conspiracy-mode]
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
crash-test
larikoek!
zo’ n speciale test heeft niets te maken met de veiligheid in het dagelijkse leven!
je wilt overleven??
met een BX??
met een krokante BX??
met een Xant??
met een krokante Xant??
of wil je liever Een Mercedes-tank, want je denkt je hebt grotere kansen??
welke snellheid kan je halen bij een zware klap??
70 ??
50??
En klap met 100km/h betekend een val van 50m hoogte!!
dat is een feit!
50m vindt je niet erg??
Goed,
dan laat je op die hoogte met je bak hijsen mbv een kraan.
en die mensen die denken, zij hebben kansen met een knapzak voor hun hoofd
Oke,
bij een snelheid van >100 km/h knal je met je hoof niet tegen de voorruit
best goed.
geen punt.
alleen door physische krachten breekt je nek.
zo simpel is het.
een duidelijke beeld geeft de test wel:
koop geen koreanen of chinesen, want dan ben je met 30-50 km/h al dood
btw:
ik had 1994 een ongluk met zoiets:
11 jaar oude bak toendertijd.
snelheid 100 km/h
remspoor 25m
restsnelheid rond 40 km/h
crash met een Renault Laguna Station(volgepakt ivm een verhuizing)
ik had voorrang, andere zag me aankomen en geeft desondanks gas (wilde links afslagen op de autobahn)
toen ik de eerste keer naar die auto keek, stond hij still. Paar seconden later keek ik de twede keer, de wagen rijdt!!!!
k*t!
op de rem, 5 seconden later…..........crash!
had ik dezelfde ongeluk met een golf of een andere schoenendoos gehad, had ik het niet zonder letsel kunnen halen
zeker weten
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
[lompe modus]Best jammer dat Wolter Kroes er zo goed vanaf kwam. Dan had ik z’n nieuwste CD tenminste niet 345 keer per dag op radio 2 hoeven te horen [lompe modus]
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mazzel is gewoon het ding, overigens toch wel jammer dat Wolter Kots ook die mazzel heeft gehad.
En dat meen ik
Ajeto!!!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
ken de man niet maar de naam zegt alles
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Jeroen
is die tegenwoordig niet dikker?
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Tja, ik ben eens met een BX tegen een R5 gereden met een snelheid van 50 km per uur. De BX total loss, linker spatbord, koplamp, knipperlicht, radiator, bumper, frame krom en de R5 had alleen een kapot knipperlichtglaasje en een kras(je) . Het is maar net hoe je een auto, boom, paaltje raakt volgens mij. Ik heb eens een ongeluk gezien op de A35 met een dikke BMW en een Suzuki Alto. De Alto had weinig schade, elleen een ingedrukt neusje en de BMW zat echt zwaar in elkaar…
My other car is a broomstick.
toniclight schreef:
Jeroen
Moest dat nou
Ajeto!!!