5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
Citroexpert: BX is een veilige auto!
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 29 augustus 2007 02:48 AM
  [ # 61 ]

Is het weer een beetje gezellig aan het worden?

Yale ligt op de loer he…... superveilig… dat wel

Wink

 

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 29 augustus 2007 05:50 AM
  [ # 62 ]

Veel BX rijders hier? VOlgens mij is de BX niet zo veilig voor je psyche zo te lezen stupid dance

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 29 augustus 2007 07:50 PM
  [ # 63 ]

Probeer us een 2cv dan;-)

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 29 augustus 2007 07:54 PM
  [ # 64 ]

Een 2cv is géén BX

 

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 29 augustus 2007 08:09 PM
  [ # 65 ]

een BX/AMI /EEND/Mehari en meer van dat ,vallen allemaal in het rijdje Ncap onveilig.
maar zo ook de Caddilac uit de jaren 40>t/m 95

dus ik begrijp de hele discussie niet zo.

een BX is gezien zn lichtgewicht constructie redelijk veilig, want minder gewicht is dus weer makkelijker op te vangen middels de crashzone/kreukelzone.

maar punt blijft dat het altijd veiliger kan.
de Xantia was al een verbetering middels airbags en meer van datte.
de C serie is weer een tree hoger qua veilig.

maar je moet dan ook even de basic ontwikkeling X aantal jaren meenemen…

en zelfs in een volvo kun je jezelf te pletter rijden..

de enigste die actief de veiligheid beinvloed, is de bestuurder zelf..

mvgr wupke:al sinds 1985 geen ongelukken meer…en hopenlijk blijft dat zo.. Wink

Profiel  
 
Keesjr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-09-2006

Gepost: 29 augustus 2007 08:11 PM
  [ # 66 ]

Ben ooit eens met een BX met 100 km/h achterin een Ford Sierra geknald die stilstond, het resultaat was dat bij de Sierra de achterbumper tegen de voorstoelen aanstond en de BX was miscchien 5cm korter geworden.
Dus wat mij betreft is de BX death-proof!!!

gun police bent u ook zo’n fan van de politie??

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 29 augustus 2007 08:53 PM
  [ # 67 ]
kreazyV8wuppo schreef:

een BX is gezien zn lichtgewicht constructie redelijk veilig, want minder gewicht is dus weer makkelijker op te vangen middels de crashzone/kreukelzone.

Hahaha, da’s echt de grootste onzin die ik sinds tijden heb gehoord. Maar goed. Iedereen heeft er blijkbaar verstand van.

kreazyV8wuppo schreef:

de enigste die actief de veiligheid beinvloed, is de bestuurder zelf..

We hebben het in dit topic dan ook over de passieve veiligheid…

Profiel  
 
Gepost: 29 augustus 2007 09:07 PM
  [ # 68 ]

onzin?? Maak jij eens een gewicht van een ton vast in je koffer, dan zal je de kreukelzone verder zien plooien als zonder extra gewicht hoor…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 29 augustus 2007 09:16 PM
  [ # 69 ]

De reden is simpel: voor het vervaardigen van kreukelzones en kooiconstructies heb je simpelweg staal nodig. Van lucht kun je geen kreukelzones bakken… Daarom is bijvoorbeeld een Peugeot 207 al 1100 kg tegenwoordig.
Gelukkig worden kreukelzones steeds inventiever ontworpen waardoor er weer op staal bezuinigd kan worden.

Het is dus pure onzin dat een lichtere auto een betere passieve veiligheid heeft. Door de beugel genomen dan…

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 augustus 2007 09:17 PM
  [ # 70 ]
Handjes schreef:

Het is dus pure onzin dat een lichtere auto een betere passieve veiligheid heeft. Door de beugel genomen dan…

anders zou de mehari wel heeeeeeel veilig zijn Wink

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 29 augustus 2007 09:32 PM
  [ # 71 ]

Maak jij eens een gewicht van een ton vast in je koffer, dan zal je de kreukelzone verder zien plooien als zonder extra gewicht hoor…

Dat geeft toch niet, daar is het toch een kreukelzône voor.

Door het lichte gewicht is waarschijnlijk de BX geworden tot één grote kreukelzône. Of je daar als inzittenden nu zo blij mee moet zijn….....

Dan liever wat meer gewicht wat gestoken is in een kooiconstructie e.d.

Kortom, ik ben het wel eens met Handjes.
Alleen ik had het iets respectvoller gezegd.

Enfin, de norm is in sommige draadjes inmiddels geworden om elkaar persoonlijk verbaal flink aan te pakken.
Dit komt de sfeer zeker ten goede…..................

Jeroen

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 augustus 2007 10:11 PM
  [ # 72 ]
toniclight schreef:

Enfin, de norm is in sommige draadjes inmiddels geworden om elkaar persoonlijk verbaal flink aan te pakken.
Dit komt de sfeer zeker ten goede…..................

Jeroen

Offtopic: dat valt mij ook steeds meer op en ik vind het best wel jammer Sad

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 29 augustus 2007 10:15 PM
  [ # 73 ]

Dus…óf we kappen daarmee,óf een slotje.

 

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 29 augustus 2007 10:50 PM
  [ # 74 ]
Rene van Maren schreef:

Dus…óf we kappen daarmee,óf een slotje.

Kappen. Had het ook niet zo moeten aankaarten.

Jeroen

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 29 augustus 2007 10:54 PM
  [ # 75 ]

Het resultaat is dat de auto veel zwaarder wordt met verhoudingsgewijs geringe toename in veiligheid.

Dat kan ik niet beoordelen of dat zo is.
Je kunt je ook afvragen of het zinvol is om de auto nog steeds veiliger te willen maken.

Jeroen

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook