Kleinigheidjes en bedankjes
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 28 augustus 2007 02:34 PM

Hallo allemaal.

In mei heb ik mijn DS motorisch gereviseerd en met o.a. hulp van jullie is dat project geslaagd. Ik ben jullie daar erg dankbaar voor.
Ik noem het project ondermeer geslaagd omdat ik met een vriend van me en de DS op vakantie ben geweest in Frankrijk (Argeles). Dat is een aardig stukje rijden en de DS heeft zich keurig gedragen, het was een topvakantie, zon, zee, strand en leuke mensen natuurlijk Smile

Het enige wat eigenlijk nog niet in orde is aan de auto is het volgende: De kilometerteller doet het niet (het 1e gedeelte kabel van de teller naar de motor is in orde) Hoe kun je het makkelijkst de andere kabel checken en/of vervangen?
We hebben niet op het stuurwiel gelet tijden het monteren van de stuurinrichting. Het midden van het stuurwiel zit nu als je rechtdoor rijdt voor de tourenteller. Deze wil ik dus naar beneden hebben maar het lijkt wel een hele operatie te worden. Misschien hebben jullie nog advies hoe je dit het makkelijkst kan fixen?

Groeten, Nick

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 augustus 2007 02:43 PM
  [ # 1 ]

Teller kabel:
Kijk eerst of ze wel aan elkaar zitten in de buurt van de accu. Anders de tunnel eraf en de kabel de bak in volgen.

Stuur is makkelijk. Maak de stuurbuis los van het stuurhuis door het M7 boutje te verwijderen. Merk in welke groef ie zat.
Haal onder de linker veerbol de klep los van de buis. Trek de buis van het stuurhuis af en draai tot ie goed zit en druk em er weer op. Monteer het M7 boutje. Gebruik het speciale tool om de veer weer te spannen en de klemband vast te zetten.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 augustus 2007 03:35 PM
  [ # 2 ]

Re: Kleinigheidjes en bedankjes

Smakman schreef:

Hallo allemaal.

In mei heb ik mijn DS motorisch gereviseerd en met o.a. hulp van jullie is dat project geslaagd. Ik ben jullie daar erg dankbaar voor.
Ik noem het project ondermeer geslaagd omdat ik met een vriend van me en de DS op vakantie ben geweest in Frankrijk (Argeles). Dat is een aardig stukje rijden en de DS heeft zich keurig gedragen, het was een topvakantie, zon, zee, strand en leuke mensen natuurlijk Smile

Het enige wat eigenlijk nog niet in orde is aan de auto is het volgende: De kilometerteller doet het niet (het 1e gedeelte kabel van de teller naar de motor is in orde) Hoe kun je het makkelijkst de andere kabel checken en/of vervangen?
We hebben niet op het stuurwiel gelet tijden het monteren van de stuurinrichting. Het midden van het stuurwiel zit nu als je rechtdoor rijdt voor de tourenteller. Deze wil ik dus naar beneden hebben maar het lijkt wel een hele operatie te worden. Misschien hebben jullie nog advies hoe je dit het makkelijkst kan fixen?

Groeten, Nick

Het stuur kun je verzetten: Maak het bovendeksel en onderdeksel van de stuurkolom los, zet de wielen in de rechtuit stand, maak het stuur los van het stuurhuis, en maak nu de klemband los die om de stuurbuis zit ( ter hoogte van de veerbol/ bobine. Nu ontspant de veer die de stuurbuis/stuurwiel op spanning houd. Nou trek je het stuur naar achteren, en komt ie los van het stuurhuis. Nu gewoon weer terug zetten in de stan waarin de stuurspaak staat zoals je hem graag wil hebben ( 7 uur/ half acht) en zet de boel weer vast op het stuurhuis. Hierna moet je de veer weer spannen en die ronde klem weer vastzetten… dat is een k*tklusje, maar goed zelf te doen!

Succes!!!!!!!!!!!!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 28 augustus 2007 03:39 PM
  [ # 3 ]

Oké..dankje. De kabel zit wel gewoon goed in elkaar maar ik had al eens gekeken toen de versnellingsbak eruit lag of die kabel vanaf de bak los kon. dat lukte niet echt en had hem daarom maar laten zitten voordat ik iets zou verkloten.
Ik was al een beetje bang dat ik onder de motorkap moest wezen voor het stuur, daar kom je niet bepaald lekker bij Cool Heb helaas ook geen speciale tool, althans, niet voor dat soort dingen. Ik heb trouwens geen idee waar er een veer moet zitten, mijn stuurinrichting is trouwens niet hydraulisch dus geen stuurbekrachtiging.. misschien maakt dat uit..

Groetjes

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 augustus 2007 03:48 PM
  [ # 4 ]
Smakman schreef:

Oké..dankje. De kabel zit wel gewoon goed in elkaar maar ik had al eens gekeken toen de versnellingsbak eruit lag of die kabel vanaf de bak los kon. dat lukte niet echt en had hem daarom maar laten zitten voordat ik iets zou verkloten.
Ik was al een beetje bang dat ik onder de motorkap moest wezen voor het stuur, daar kom je niet bepaald lekker bij Cool Heb helaas ook geen speciale tool, althans, niet voor dat soort dingen. Ik heb trouwens geen idee waar er een veer moet zitten, mijn stuurinrichting is trouwens niet hydraulisch dus geen stuurbekrachtiging.. misschien maakt dat uit..

Groetjes

Geen stuurbekrachtiging= geen veer = makkelijk klusjes!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 28 augustus 2007 03:49 PM
  [ # 5 ]

Tijdens het typen volgt de volgende reactie alweer. Te gek, bedankt. Ik denk dat ik het maar ga proberen en zal nog eens goed kijken in het grote instructie/constructieboek!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 29 augustus 2007 12:01 PM
  [ # 6 ]

Maak het bovendeksel en onderdeksel van de stuurkolom los

Waar is dat voor nodig? Je kunt de stuurbuis er anders toch ook gewoon uitschuiven?

Edit: ik bedoel: een stukje uitschuiven. Als je het stuur er helemaal uit wil hebben is het wel nodig ja…

Frederik

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 augustus 2007 12:43 PM
  [ # 7 ]

Ja dat kan!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 30 augustus 2007 02:09 PM
  [ # 8 ]

Even denken, dat wordt dus alleen het borgboutje bij het uiteinde van de stuurstang?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 augustus 2007 02:37 PM
  [ # 9 ]

Yep.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook