Ik rijd nu circa 3 weken in mijn mooie nieuwe GC4 picasso en voor het overgrote deel naar volle tevredenheid,. Wel ervaar ik bij bepaalde snelheden in combinatie met bepaalde versnelling een wat schokkerig rijgedrag. De auto houdt bij een constante snelheid als het ware iets in. Zoals bv bij ca. 48 - 50 km in A4 (dus bij rijden in de automatische stand) en zo zijn er in A5 of A6 ook bepaalde snelheden waarbij ik dat ervaar. Het gaat maar om een range van max. 3 km per uur in een bepaalde versnelling. Hebben anderen daar ook last van?
groet
Nadine
Besteld eind april een GC4 2.0HDiF EB6V LB met bluetooth kleur nocciola, rijden vanaf 9 augustus
even terug gaan naar de garage, en de klacht voorleggen.
dan uit laten lezen.
op zoek naar willekeurig welke mogenlijkheden ,geeft een scala aan mogenlijkheden.
dus eerst uitlezen.
dan actie (laten ondernemen).
mvgr wupke
48 - 50 km gaat beter in zijn 5. Doortrekken tot 50 en dan gas iets liften, dan schakelt ie vanzelf een versnelling hoger.
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
ik vind de bak vooral ‘hakerig’ bij het file rijden. Tot een bepaalde snelheid is het OK maar dan ineens houdt de wagen abrubt in, vooral in de 1e versnelling.
Tegenwoordig maar in de M stand op de 2e versnelling, dan gaat het allemaal iets soepeler.
Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller
Ik begrijp ook wel dat ik met deze klacht naar de garage moet maar ik orienteer me graag altijd even op dit forum om te kijken of meer mensen deze klachten hebben. En ik vind het onzin om door te schakelen naar z’n 5 want als ik op cruisecontrol rij op een bepaalde snelheid, moet de auto gewoon constant rijden en niet steeds inhouden, daarbij was dit maar 1 voorbeeld en ik ervaar het bij elke versnelling bij een bepaalde snelheid. Ga volgende week maar even naar de garage, er zijn blijkbaar verder geen mensen die hier last van hebben dus hoort het niet en kan het neem ik aan opgelost worden.
Groet
Nadine
Besteld eind april een GC4 2.0HDiF EB6V LB met bluetooth kleur nocciola, rijden vanaf 9 augustus
mensen hou er rekening mee dat jullie een FAP filter op de auto hebben.
bij veel stadsverkeer , filerijden ed verstopt het filter.
dit zijn de schokjes, inhouden etc wat jullie voelen.
ff een flink stuk harder als 70/80 km/h gaan rijden zodat het filter zich kan regenereren dan zullen de problemen weg zijn.
grt
Afgelopen dagen speciaal op gelet, maar ik heb echt nergens last van. De EB6V rijdt werkelijk als een zonnetje
harryhonda7 schreef:Afgelopen dagen speciaal op gelet, maar ik heb echt nergens last van. De EB6V rijdt werkelijk als een zonnetje
2.0i is volgens mij ook geen HDI met fapfilter
maar de andere C4’s in dit draadje zijn dat allemaal wel!
Op het moment van de schokjes: welk toerental draait de motor op dat moment? :
Ik ben vandaag met m’n graond picasso naar de garage geweest.
Ik verloor olie (lichtbruin dus niet van de motor).
Bleek de elektronische automaatbak te zijn die lekt. Constructiefout blijkbaar. Heeft iemand dit al ervaren?
Ik ondervond ook schokkerig rijgedrag de laatste tijd. Heel anders dan in het begin.
Tja, da’s het principe. Een gewone versnellingsbak met plaatkoppeling.
Alleen neemt de robot de handeling van je over
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!