Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Voor mij country of truckersmuziek en dan rijden op de route 66,lekker in het zonnetje
Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Voor mij geldt Sunrise van Simply Red (als de zon dan ook schijnt, ik heb ‘m deze zomer tot nu toe doorgespoeld) en Norah Jones (Sunrise) of live muziek van haar (kippevel).......
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Hmm nu ik dit allemaal zo lees wordt het toch tijd dat er zon midden consul in mijn DS komt met een degelijke muziek installatie. ops:
http://www.youtube.com/watch?v=fN4fIRjMf-M en dan met deze muziek erin.
groet Patri
Totaal aantal Berichten: 7580
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Toen ik m’n DS kocht lagen er nog wat eight track banden in met klassieke muziek. Warm weer erbij, Brahms op de soundtrack en je waant je figurant in een italiaanse film.
Enne - in eight track banden is de keuze beperkt. Dus als er echt niets op de radio is, schalt Brenda Lee of Nana Moskouri (wel in ‘t frans) door de auto. Geloof me, je bent weer helemaal terug in de jaren zeventig.
Serge Gainsbourg met ‘Melody Nelson’..
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 11737
- Xantia TD SX
@ Break23m: 8-track??? Mijn hemel!! Ik wist niet dat dáár nog operationele systemen van bestonden!! (jaloers! )
Fly Like An Eagle van Steve Miller, zou dat werken?? Moet ik ook maar eens op een teepje jassen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
jaco schreef:Ik maakte ook maar een grapje.
Wat ook heel erg mooi is: Miles Davis: Ascenseur pour l’echafaud.
Past erg goed bij de DS, maar dan wel ‘s nachts, zodat het nog een beetje lijkt alsof je in een zwartwit film zit.
Edit: ik heb ‘m nog even opgezet. Deze plaat is sowieso heel erg voor de nacht bedoeld; die stilte, die sereniteit, het eile geluid van Miles. Je waant je moederziel alleen op de wereld in het holst van de nacht in je DS over slecht verlichte provinciale wegen…
Hey Jaco..Moet je Serge Gainsbourg eens horen met Melody Nelson, idem dito..
Michel Fugain met ‘Une Belle Histoire’
of
Joe Dassin met ’ L’ete Indien’
of
Serge Gainsbourg ’ Elle et Moi’
of
Soundtrack ‘La Casse’
Flash back gegarandeerd!
Sound of Silence (Nevermore / Dead heart in a dead world).
Maakt me niks uit in wat voor auto maar die moet erin liggen.
Knappen met die hap!
Jacques Dutronc met: Et moi, et moi, et moi of met Les Cactus en natuurlijk zijn echte hit: Il est cinq heures, Paris s’eveille. Echte Franse hits uit de hoogtijdagen van de DS. Vind bovengenoemde Ascenceur pour l’echafaud ook een hele goeie maar daar ga je alleen afwisselend heel rustig of heel erg hard van rijden volgens mij.
Totaal aantal Berichten: 120
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
“Chan Chan” van Buena Vista Social Club
“Little Fluffy Clouds” van The Orb
Beide erg lekker.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Muziek terwijl u rijdt
Ol ‘55 van Acda en de Munnik (cover van Tom Waits)
Luister maar eens.
En natuurlijk de soundtrack van de DVD van “Objet de culte”
DS; "Objet de Culte"
Totaal aantal Berichten: 11737
- Xantia TD SX
Ow ja, Tom Waits… Used Songs heet geloof ik de CD die ik heb, lijkt me ook wel een goede DS-plaat!
Ik heb die plaat van Miles Davis nog niet op Frostwire gevonden (ben benieuwd!!)... Jammer, maar: vandaag of morgen zit-ie erbij…
Derk
(met die casettespeler in de DSuper wordt het hard werken om een goed verzamelbandje te maken… Gelukkig is mijn tapedeck nog aangesloten, hihi)
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ennio Morricone en de soundtrack van ‘Le clan des Siciliens’.....
Of als het zonnetje schijnt de soundtrack van ‘Le Gendarme se marie’ of ‘Rabbi Jacob’
Ach, Frankrijk heeft niet alleen schitterende auto’s gemaakt