Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
uuuh 185 op sport/GTI velgen passen niet achter bij een type 1, hoe ga je dat oplossen als ik vragen mag?
achterspatbord is namelijk smaller.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
klopperdeklop
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:klopperdeklop
Nee.. niet doen…
Gewoon de originele velgen houden. De huidige doppen waren gewoon origineel bij type 1 14 met de optionele extra brede 165 banden Op MP staat trouwens een progress in onderdelen te koop waarbij de velgen los te koop staan. Idee?
Leuk zusje van mijn ex. grijze prul die nu van Roel is.
Heb ik deze aanschaf trouwens mooi gemist in mijn vakantie.
ik ben overigens voor fietsbandjes, al dat brede gedoe is nergens goed voor
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
hel1 schreef:ik ben overigens voor fietsbandjes, al dat brede gedoe is nergens goed voor
uiteraard, je bent niet voor niets van de type 1 politie.
dan maar wat rustiger door de bochten, daar is niemand ooit slechtre van geworden.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hel1 schreef:klopperdeklop
Emiel heeft al ervaring met het uitzagen van achterwielkasten van BX’en.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:hel1 schreef:klopperdeklop
Emiel heeft al ervaring met het uitzagen van achterwielkasten van BX’en.
owhhhh???
Maar dat gaat niet passen 185? dan kan ik dus wel eventueel de 165/70/hr14 gaan doen?
Nouja even een teaser van de vers gespoten velgen!
Emiel
BX19trs schreef:XBXG schreef:hel1 schreef:klopperdeklop
Emiel heeft al ervaring met het uitzagen van achterwielkasten van BX’en.
owhhhh???
Maar dat gaat niet passen 185? dan kan ik dus wel eventueel de 165/70/hr14 gaan doen?
Nouja even een teaser van de vers gespoten velgen!
Emiel
Zo, die zien er mooi uit!!! Complimenten voor deze opknapbeurt.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Velgen zien er strak uit
En sorry, maar het gaat achter niet passen
Ik wilde ook 185 op de GT dat heb ik nu alleen voor aangezien bij snel optrekken de voorbandjes het niet aankonden
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:
Ik wilde ook 185 op de GT dat heb ik nu alleen voor aangezien bij snel optrekken de voorbandjes het niet aankonden
Je kan ook 165 om deze velgen leggen. De franse BX Ourane had dat bijvoorbeeld. Ik heb het zelf ook wel eens gedaan bij een 14. Gaat prima.
Al vind ik persoonlijk nog steeds wel dat er gewoon wieldoppen horen bij die BX.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat ziet er prachtog uit Emiel! Als mijn progress-velgen er ook zo uit komen te zien, zou dat geweldig staan! Top werk man!
McDean schreef:Ik wilde ook 185 op de GT dat heb ik nu alleen voor aangezien bij snel optrekken de voorbandjes het niet aankonden
Met het natte seizoen in aantocht, hebben bredere banden geen enkele nut. Je verlaagt de druk per cm2 waardoor de bandjes sneller zullen spinnen.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb de bandenafdwaling even afgesplitst naar hier >>> klik!
patje74 schreef:Dat ziet er prachtog uit Emiel! Als mijn progress-velgen er ook zo uit komen te zien, zou dat geweldig staan! Top werk man!
Van opnieuw spuiten knappen die velgen geweldig op Ik heb het een jaar of 5 geleden gedaan. Ze zien er nog steeds niet slecht uit, dus als je het grondig hebt gedaan, kan het best weer een tijd mee.
Indertijd heb ik alle corrosie eraf geschuurd, maar niet alle lak. Daarna in de grondlak, spuitplamuur (eigenlijk is dat gewoon dikkere grondlak), daana schuren, weer spuitplamuur tot alle oneffenheden weg zijn. Dan aflakken met velgenlak. Daarna flink wat lagen blanke lak (ik geloof iets van 4 lagen). Tussen de lage blanke lak telkens heel klein beetje opruwen met fijn schuurpapier. Als laatste een week laten drogen (binnen) en vervolgens met commandant poetsen. Daarna met wax oppoetsen en het ziet er uitstekend uit. Met wax erop heeft vuil ook geen kans. Zo nu en dan met koud water en een spons afdoen is voldoende om ze schoon te houden (mits je ze natuurlijk wel eens in de zoveel tijd opnieuw in de wax zet).
Ik heb er een beetje minder werk van gehad… ops:
Alle oxidatie heb ik weg/gladgeschuurd en vervolgens heb ik de velgen grondig gereinigd en ontvet, daarna heb ik ze in een laagje of 6 velgenzilver gespoten, ze zien er behoorlijk mooi uit, echter denk ik dat de manier van Marten ervoor zorgt dat ze weer helemaal nieuw worden en ik vrees dat mijn velgen niet als nieuw zijn maar wel heel mooi!
Emiel
BX19trs schreef:Ik heb er een beetje minder werk van gehad… ops:
Alle oxidatie heb ik weg/gladgeschuurd en vervolgens heb ik de velgen grondig gereinigd en ontvet, daarna heb ik ze in een laagje of 6 velgenzilver gespoten, ze zien er behoorlijk mooi uit, echter denk ik dat de manier van Marten ervoor zorgt dat ze weer helemaal nieuw worden en ik vrees dat mijn velgen niet als nieuw zijn maar wel heel mooi!
Emiel
Die blanke lag zorgt er wel voor dat het mooi blijft. Ik heb maar 1 laag velgenlak erop gespoten (daarna was de spuitbus al leeg).
Zelfs blanke lak is niet heilig, want er zitten onderhand wel wat beschadigingen op, maar ik ben nog steeds niet ontevreden. Ik denk dat het op lange termijn wel mooier blijft en makkelijker te poetsen met blanke lak erop.