3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

BX 14RE van Emiel, verlanglijstje…
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 september 2007 08:10 PM
  [ # 31 ]

uuuh 185 op sport/GTI velgen passen niet achter bij een type 1, hoe ga je dat oplossen als ik vragen mag?  Rolling Eyes

achterspatbord is namelijk smaller.  Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 13 september 2007 08:11 PM
  [ # 32 ]

klopperdeklop

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 13 september 2007 08:17 PM
  [ # 33 ]
hel1 schreef:

klopperdeklop

Nee.. niet doen…  Shocked  Shocked

Gewoon de originele velgen houden. De huidige doppen waren gewoon origineel bij type 1 14 met de optionele extra brede 165 banden Wink Op MP staat trouwens een progress in onderdelen te koop waarbij de velgen los te koop staan. Idee?

Leuk zusje van mijn ex. grijze prul die nu van Roel is.

Heb ik deze aanschaf trouwens mooi gemist in mijn vakantie.

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 13 september 2007 08:21 PM
  [ # 34 ]

ik ben overigens voor fietsbandjes, al dat brede gedoe is nergens goed voor

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 13 september 2007 09:36 PM
  [ # 35 ]
hel1 schreef:

ik ben overigens voor fietsbandjes, al dat brede gedoe is nergens goed voor

uiteraard, je bent niet voor niets van de type 1 politie.
dan maar wat rustiger door de bochten, daar is niemand ooit slechtre van geworden.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 13 september 2007 10:16 PM
  [ # 36 ]
hel1 schreef:

klopperdeklop

Emiel heeft al ervaring met het uitzagen van achterwielkasten van BX’en.  Razz Razz

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 14 september 2007 12:15 AM
  [ # 37 ]
XBXG schreef:
hel1 schreef:

klopperdeklop

Emiel heeft al ervaring met het uitzagen van achterwielkasten van BX’en.  Razz Razz

Wink  owhhhh???

Maar dat gaat niet passen 185? dan kan ik dus wel eventueel de 165/70/hr14 gaan doen?
Nouja even een teaser van de vers gespoten velgen!

Emiel

Profiel  

macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 856

Gepost: 14 september 2007 12:21 AM
  [ # 38 ]
BX19trs schreef:
XBXG schreef:
hel1 schreef:

klopperdeklop

Wink  owhhhh???

Maar dat gaat niet passen 185? dan kan ik dus wel eventueel de 165/70/hr14 gaan doen?
Nouja even een teaser van de vers gespoten velgen!

Emiel

Zo, die zien er mooi uit!!! Complimenten voor deze opknapbeurt.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 september 2007 06:13 PM
  [ # 39 ]

Velgen zien er strak uit Wink

En sorry, maar het gaat achter niet passen Rolling Eyes

Ik wilde ook 185 op de GT dat heb ik nu alleen voor aangezien bij snel optrekken de voorbandjes het niet aankonden Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 17 september 2007 01:21 PM
  [ # 40 ]
McDean schreef:

Ik wilde ook 185 op de GT dat heb ik nu alleen voor aangezien bij snel optrekken de voorbandjes het niet aankonden Laughing

Je kan ook 165 om deze velgen leggen. De franse BX Ourane had dat bijvoorbeeld. Ik heb het zelf ook wel eens gedaan bij een 14. Gaat prima.

Al vind ik persoonlijk nog steeds wel dat er gewoon wieldoppen horen bij die BX.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 september 2007 01:25 PM
  [ # 41 ]

Dat ziet er prachtog uit Emiel! Als mijn progress-velgen er ook zo uit komen te zien, zou dat geweldig staan! Top werk man!

McDean schreef:

Met het natte seizoen in aantocht, hebben bredere banden geen enkele nut. Je verlaagt de druk per cm2 waardoor de bandjes sneller zullen spinnen.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 september 2007 07:26 PM
  [ # 42 ]

Ik heb de bandenafdwaling even afgesplitst naar hier >>> klik!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 17 september 2007 07:54 PM
  [ # 43 ]
patje74 schreef:

Dat ziet er prachtog uit Emiel! Als mijn progress-velgen er ook zo uit komen te zien, zou dat geweldig staan! Top werk man!

Van opnieuw spuiten knappen die velgen geweldig op Very Happy Ik heb het een jaar of 5 geleden gedaan. Ze zien er nog steeds niet slecht uit, dus als je het grondig hebt gedaan, kan het best weer een tijd mee.

Indertijd heb ik alle corrosie eraf geschuurd, maar niet alle lak. Daarna in de grondlak, spuitplamuur (eigenlijk is dat gewoon dikkere grondlak), daana schuren, weer spuitplamuur tot alle oneffenheden weg zijn. Dan aflakken met velgenlak. Daarna flink wat lagen blanke lak (ik geloof iets van 4 lagen). Tussen de lage blanke lak telkens heel klein beetje opruwen met fijn schuurpapier. Als laatste een week laten drogen (binnen) en vervolgens met commandant poetsen. Daarna met wax oppoetsen en het ziet er uitstekend uit. Met wax erop heeft vuil ook geen kans. Zo nu en dan met koud water en een spons afdoen is voldoende om ze schoon te houden (mits je ze natuurlijk wel eens in de zoveel tijd opnieuw in de wax zet).

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 17 september 2007 10:05 PM
  [ # 44 ]

Ik heb er een beetje minder werk van gehad… Surprisedops:

Alle oxidatie heb ik weg/gladgeschuurd en vervolgens heb ik de velgen grondig gereinigd en ontvet, daarna heb ik ze in een laagje of 6 velgenzilver gespoten, ze zien er behoorlijk mooi uit, echter denk ik dat de manier van Marten ervoor zorgt dat ze weer helemaal nieuw worden en ik vrees dat mijn velgen niet als nieuw zijn maar wel heel mooi!

Emiel

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 17 september 2007 10:08 PM
  [ # 45 ]
BX19trs schreef:

Ik heb er een beetje minder werk van gehad… Surprisedops:

Alle oxidatie heb ik weg/gladgeschuurd en vervolgens heb ik de velgen grondig gereinigd en ontvet, daarna heb ik ze in een laagje of 6 velgenzilver gespoten, ze zien er behoorlijk mooi uit, echter denk ik dat de manier van Marten ervoor zorgt dat ze weer helemaal nieuw worden en ik vrees dat mijn velgen niet als nieuw zijn maar wel heel mooi!

Emiel

Die blanke lag zorgt er wel voor dat het mooi blijft. Ik heb maar 1 laag velgenlak erop gespoten (daarna was de spuitbus al leeg).

Zelfs blanke lak is niet heilig, want er zitten onderhand wel wat beschadigingen op, maar ik ben nog steeds niet ontevreden.  Cool Ik denk dat het op lange termijn wel mooier blijft en makkelijker te poetsen met blanke lak erop.

Profiel  

3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook