Even een technische update en een vraag;
Vandaag heb ik 4 nieuwe banden gemonteerd en ze zijn op de stalen velgen gekomen die eronder zaten en dus weer zitten, met de originele eitje-wieldoppen.
Ik had besloten de sport velgen maar niet te monteren omdat ik een waarschuwing had gekregen via aangetekende Pb van de type 1 politie!
Ach de originele velgen staan ook het mooist en nu heb ik de sport-velgen over voor een ander project..
Nu komt een verhaal met een vraag;
Vandaag heb ik geconstateerd dat er speling zit op/bij de draagarm, de draagarmrubbers lijken goed te zijn en de speling komt uit het gedeelte wat IN het subframe zit vooraan!, zijn hier mensen die weten wat daar in zit wat de speling veroorzaakt en wat de oplossing is om dit eens en voor altijd spelingsloos te maken???
Serieuze antwoorden zijn natuurlijk welkom en vooral van mensen die echt weten hoe het zit!
Ik heb helaas ook geconstateerd dat er een gat geroest zit naast de laatste ophangbeugel van de uitlaat…. (garantie goofblikscha!!! )
Ik ben gelijk naar het schadeherstelbedrijf gestapt aan de overkant en daar gaat ie volgende week heen voor een professionele reparatie van het plaatwerk rond de uitlaatsteun.
Emiel
Hoe heb je die speling opgemerkt? Merk je dat tijdens het rijden of stond de BX op de brug voor de montage van de nieuwe bandjes?
Overigens vind ik het een goede keuze om deze toch wel erg mooie BX origineel te houden door de originele velgen te behouden met eitjeswieldoppen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Is het lasapparaat op je werk stuk dan?
Test
Nee wij hebben bij de snelfitter geen lasapparaat, dat heeft vanalles te maken met bedrijfsregels enzo…
Wij hebben alleen autogeen lasapparatuur voor het lassen en losbranden van uitlaatdelen enzo…
Emiel
zit hier nog een oudtijds gelagerd voorsubframe onder, net als de 16 trs van Karel had?
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:zit hier nog een oudtijds gelagerd voorsubframe onder, net als de 16 trs van Karel had?
Volgens mij dus wel alleen weet ik dat niet zeker…
Emiel
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
He Emiel, je weet dat er een lasapparaat in de loods staat toch? Of laat je het liever doen?
patje74 schreef:He Emiel, je weet dat er een lasapparaat in de loods staat toch? Of laat je het liever doen?
Dat wist ik wel, echter was de prijs zo gunstig dat ik het bijna niet kon laten, hoef alleen de BX kaal te halen van binnen en de bumper eraf…
Ben wel lui besef ik me nu, ik denk er nog over na, je hoort het morgen!
Emiel
BX19trs schreef:stoterstangen90 schreef:zit hier nog een oudtijds gelagerd voorsubframe onder, net als de 16 trs van Karel had?
Volgens mij dus wel alleen weet ik dat niet zeker…
Emiel
Zeker wel waarschijnlijk, die zijn tot oktober 1985 gemonteerd. Mijn trashje was met september 1985 dus echt “een late”.
En zwabberen dat dat deed….
Ich bin ein Breaker
Mooi laten rammelen, die voorwielophanging
Maar even serieus, ik wil het ook wel voor je lassen. Kost je alleen 2 avonden (lasklus bij Patricks HY viel achteraf wat tegen qua tijd, dus wil 2 avonden de tijd hebben) + materiaalkosten.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Mooi laten rammelen, die voorwielophanging
Maar even serieus, ik wil het ook wel voor je lassen. Kost je alleen 2 avonden (lasklus bij Patricks HY viel achteraf wat tegen qua tijd, dus wil 2 avonden de tijd hebben) + materiaalkosten.
Oke, dat is mooi, ik zal er deze week over nadenken.
@karel de NB13JT is van apr 85 dus met lagers vrees ik, maar zijn die goed te vervangen of moet ik aan een ander subframe gaan denken?
Emiel
Oei. Ik weet niet of die VDALS nog verkrijgbaar zijn. Zou je er een foto van willen posten? Ze zijn niet voor omgegaan naar rubber silent blocs.
BX19trs schreef:Lelijke Eend schreef:Mooi laten rammelen, die voorwielophanging
Maar even serieus, ik wil het ook wel voor je lassen. Kost je alleen 2 avonden (lasklus bij Patricks HY viel achteraf wat tegen qua tijd, dus wil 2 avonden de tijd hebben) + materiaalkosten.
Oke, dat is mooi, ik zal er deze week over nadenken.
@karel de NB13JT is van apr 85 dus met lagers vrees ik, maar zijn die goed te vervangen of moet ik aan een ander subframe gaan denken?
Emiel
Oef, er is een of ander ombouwsetje voor dacht ik om nieuwe draagarmen erop te krijgen. Daar zitten 4 ringen in: 1 tussen moer en draagarm, 1 tussen draagarm en lagerhuis, etc.
De lagertjes zijn gewoon te vervangen. En anders heeft Thijs misschien nog wat koek liggen als voorbeeld, met die (rotte) lagers erin.
Ich bin ein Breaker
Ik zal binnenkort dan even langs Thijs, ik moet namelijk ook nog een setje bumpers gaan kijken…
Emiel
Een mooie dag aan de waddenkust!
Emiel