2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

opslaan van zenders radio C4 picasso
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 30 september 2007 12:59 PM
  [ # 16 ]

Je zou nog kunnen proberen om op die voorkeurzender eerst eens een heel andere zender op te slaan. Dan komt er zeker iets anders in je scherm. Daarna nogmaals proberen om 538 op te slaan. (wel effe wachten tot 538 ook in beeld is.
Over 538 gesproken: volgens mij hebben ze helemaal geen 538 in dit scherm staan. Er staat bij mij, en volgens mij bij iederee: “102 FM”

Mocht het je toch lukken (of iemand anders) laat het dan maar effe weten.

btw. welk display heb je? geel of 2-kleurig.  (dat schijnt namelijk ook bij zo ongeveer alles nog iets uit te maken)

Profiel  

Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464

Gepost: 30 september 2007 02:44 PM
  [ # 17 ]

Dat helpt niet Tilanus.
De gegevens van de voorkeurzenders zijn de gegevens welke je op de stationslijst ziet (list). Het maakt dus niet uit onder welke knop je de zender opslaat.
Ook als je de lijst ‘ververst’ dan herkent hij het station als reeds bekend en gebruikt de ‘oude’ informatie.
Ik heb al eerder gevraagd of je de radio kan resetten om zo opnieuw de lijst te vullen maar dat resetten schijnt alleen te kunnen door de radio een tijdje van de stroom te halen. Hier ben ik een beetje huiverig voor omdat ook alle andere instellingen via de radio worden bediend, en wellicht ook opgeslagen.

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  

Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206

Gepost: 30 september 2007 04:18 PM
  [ # 18 ]
tilanus schreef:

Over 538 gesproken: volgens mij hebben ze helemaal geen 538 in dit scherm staan. Er staat bij mij, en volgens mij bij iederee: “102 FM”

Bij mijn Berline niet:

Dit is toch de lijst die bedoeld wordt?

Jammer Gerrit T, dat het niet lukt.

Ik zal vanmiddag nog eens wat proberen met mijn auto, maar misschien dat dit toch het verschil tussen een Berline en een Picasso is.

WOF Confused

WOF lovecitro

De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4

Profiel  

Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 30 september 2007 06:27 PM
  [ # 19 ]

Neen WOF, jij laat de lijst met voorkeuzestations zien. Ik bedoel de lijst die je te zien krijgt als je op de radio de knop LIST indrukt. Deze zit boven de voorkeuzetoetsen 5 en 6 en het is de rechtse toest van vier (zie pag 134 uit de handleiding)
Hier staan alle staions die ontvangen worden in jouw ontvangstgebied (max 30 stuks). Deze lijst wordt automatisch ververst (vlgs mij om de 15 minuten). Je kunt ook handmatig verversen. Dan moet je de knop een paar seconden indrukken. De tekst die in deze lijst staat krijg je in je scherm.

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  

Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 30 september 2007 07:18 PM
  [ # 20 ]
Gerrit T schreef:

Neen WOF, jij laat de lijst met voorkeuzestations zien. Ik bedoel de lijst die je te zien krijgt als je op de radio de knop LIST indrukt. Deze zit boven de voorkeuzetoetsen 5 en 6 en het is de rechtse toest van vier (zie pag 134 uit de handleiding)
Hier staan alle staions die ontvangen worden in jouw ontvangstgebied (max 30 stuks). Deze lijst wordt automatisch ververst (vlgs mij om de 15 minuten). Je kunt ook handmatig verversen. Dan moet je de knop een paar seconden indrukken. De tekst die in deze lijst staat krijg je in je scherm.

Gerrit

Ah, dan bied ik bij deze mijn verontschuldigingen aan. Dat is dezelfde lijst die je ook te zien krijgt bij CD’s en MP3’s. Ik weet welke je bedoelt, maar die gebruik ik nooit.

Sorry mannen, ik had echt gehoopt jullie te kunnen helpen.

WOF Sad

WOF lovecitro

Profiel  

Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 01 oktober 2007 12:21 AM
  [ # 21 ]

Ja, jammer WOF, maar we blijven hopen dat iemand met de oplossing komt!

Bedankt!  clap

Gerrit

Profiel  

Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 02 oktober 2007 11:17 PM
  [ # 22 ]

Nogmaals excuses voor het feit dat ik al die tijd op het verkeerde been zat.

Daarom begrijp ik wellicht niet de hele discussie. Ik heb de afgelopen dagen eens de lijst in de gaten gehouden welke Gerrit T mij uitlegde, maar wat is nu precies het probleem van dit topic?

Tijdens het rijden ververst deze lijst automatisch (elke 10 min.  volgens mijn handleiding) en ik heb inderdaad een andere lijst als ik in Vianen arriveer dan bij vertrek in Deventer.

Als ik in tussentijd een station selecteer en daar naar blijf luisteren, dan verandert tijdens de rit de RDS tekst ook. Sla ik vervolgens die zender op in de lijst van voorkeuzezenders, zoals ik hierboven beschreef en toonde, dan staat die RDS tekst in het schema zoals ik die zender opgeslagen heb.

Wat is nu het probleem, ik geloof dat ik door mijn eerdere vergissing even het spoor bijster ben.

Gelukkig de C4 niet.

WOF Very Happy

WOF lovecitro

Profiel  

markil
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120

Gepost: 02 oktober 2007 11:47 PM
  [ # 23 ]

Tja WOF, vandaag van Rotterdam naar Amsterdam de lijst in de gaten gehouden. RDS uit, RDS aan. Diverse malen ververst, zenders eruit gehaald en ververst. Resultaat: NADA Crying or Very sad

100% blijft als Urban staan en 538 als wind NWN. Irritant. De lijst verniewd zich wel, maar krijg gewoon de oude namen voor 538 en 100% terug. De rest klopt wel.

Profiel  

hbiesheuvel
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 03 oktober 2007 12:05 AM
  [ # 24 ]

na ritje in een peugeot 308 met zelfde radio als in mijn c4 picsasso weet ik zeker dat het met de softwareversie van de radio te doen heeft. Die radio deed het namelijk wel goed.
Nu dus zien te achterhalen welke softwareversie ‘onze’ radio’s hebben. Zal de dealer wel kunnen uitlezen.
Ben benieuwd of de mensen die NET een c4 hebben gekregen hetzelfde probleem hebben… die zouden misschien wel een radio met nieuwere software kunnen hebben?

Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller

Profiel  

markil
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 03 oktober 2007 12:12 AM
  [ # 25 ]

die van mij is 5 dagen oud!.  Andere zenders gaan wel goed. Had het in de oude picasso ook wel eens, maar als ik dan de zender opnieuw opsloeg als de juiste naam in het scherm stond, was het probleem opgelost. Nu niet. Twisted Evil

Profiel  

jeroenC4P
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

Gepost: 03 oktober 2007 01:44 AM
  [ # 26 ]

Hier ook hetzelfde probleem. Auto 2 weken oud. Dus geen nieuwe software beschikbaar.
Vorige week bij de dealer geweest voor de inspectiebeurt. Ook dit probleem voorgelegd. Was voor hen nieuw!
Vervolgens hebben we de diagnosecomputer op de auto aangesloten. Helaas bleek het niet mogelijk om hiermee het geheugen van de radio uit te lezen, laat staan te wijzigen of te wissen. Zij gaven het advies om de radio eens een dag uit de auto te halen totdat de backup batterij leeg zou zijn.
Wellicht heeft iemand dit al geprobeerd?? Raken dan ook niet andere instellingen van de auto in de war? Iemand die het weet mag het zeggen….

C4 2.0 HDIF Grande Picasso Ligne Business EBD6 Gris Fer sep 2007 >80.000km

Profiel  

Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 03 oktober 2007 04:59 PM
  [ # 27 ]

Zoals al eerder aangegeven heb ik een Berline (toch een verschil Confused: ) en gebruik ik normaliter die lijst functie niet, maar ik heb toch eens de proef op de som genomen.

Gisterochtend vertrek naar Vianen, in Deventer stilstaand voor het huis:

Ik roep de lijst op (2007:10:02 09:31:38 )

Ik stem af op 538 WEER en zie dan (2007:10:02 09:31:50) dit in de radiodisplay:

Vervolgens druk ik op ‘LIST’ en ‘refresh’ en krijg dan (2007:10:02 09:32:18 ) dit:

Het verschil is onderaan ‘A2 naar’. Als ik deze zender selecteer, blijkt het 538 te zijn. In de lijst is de aanduiding van 538 dus verandert van ‘538 WEER’ naar ‘A2 naar’.

Dit is allemaal bij mij voor de deur gedaan met een stilstaande auto. Instellingen van de radio zijn standaard:
RDS: aan
Radiotext: uit
TA: aan
REG: aan

Van Deventer naar Vianen gereden en een gesprek gehad. Toen weer in de auto gestapt en in Vianen de LIST opgeroepen, zonder een ‘Refresh’. Vervolgens (2007:10:02 12:12:03) krijg ik dit te zien:

De lijst is wel anders door het automatisch ‘refreshen’, CLASSIC staat er in Vianen bij. Als ik Classic selecteer, is het Arrow rock en selecteer ik ‘A2 naar’ dan krijg ik weer 538.

De conclusie uit deze korte test is dat de lijst inderdaad ververst tijdens het rijden, aangezien Arrow rock in Deventer er niet stond en ik ‘A’DOORN’ kwijt ben. Bij het handmatig verversen toen ik stil voor de deur stond is 538 verandert van ‘538 WEER’ naar ‘A2 naar’, maar dat ‘A2 naar’ is niet anders geworden door het automatisch verversen op weg naar Vianen.

Of zou toevallig bij de laatste automatische verversing op dat moment ook ‘A2 naar’ uitgezonden zijn…

Ik weet het niet en aangezien de radio bij mijn gebruik (alleen de lijst met voorkeuzezenders en daadwerkelijk veranderen bij een handmatige refresh) het wel goed doet, gooi ik mijn handdoek in de ring.

Hopende jullie hier toch nog mee van dienst geweest te zijn, wens ik jullie veel luisterplezier.

WOF Smile

WOF lovecitro

Profiel  

markil
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 03 oktober 2007 05:54 PM
  [ # 28 ]

Hulde voor alle moeite WOF. Je zou een lintje moeten krijgen. Maar bij een aantal van ons werkt het zo dus nog niet. Ik ga van de week weer een nieuwe poging wagen en dan met jouw instellingen. Eens kijken of dat helpt.

Profiel  

Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 03 oktober 2007 11:52 PM
  [ # 29 ]
markil schreef:

Hulde voor alle moeite WOF. Je zou een lintje moeten krijgen. Maar bij een aantal van ons werkt het zo dus nog niet. Ik ga van de week weer een nieuwe poging wagen en dan met jouw instellingen. Eens kijken of dat helpt.

Geen dank. Ik ben vroeger van beroep softwaretester geweest en af en toe is het wel leuk om uit te vogelen. Als je dan weet dat je een rit hebt waarbij je zeker uit je ontvangstgebied ‘gaat’ en ik heb sinds kort een redelijk goede Cameraphone dan is het een klein klusje.

Zoals gezegd, eigenlijk gebruik ik de radio zo niet (c.q. ik heb er geen last van als het niet goed werkt), maar de nieuwsgierigheid en de wil om te prutsen wint!

Succes.

WOF Very Happy

WOF lovecitro

Profiel  

markil
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 04 oktober 2007 02:41 PM
  [ # 30 ]

vanochtend met jouw instellingen geprobeerd. Zonder suc6 Crying or Very sad

Moet ook eerlijk zeggen dat ik er ook niet heel veel last van heb, maar kan het toch niet uitstaan. Van de week zij een passagier toen ik 538 opzette: wat is wind nwn? Toch lullig uitleggen voor een nw auto.  Daarna schiet ook wel op 538, maar onder de voorkeursknop staat toch maar mooi wind nwn gebrand.  Evil or Very Mad

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook