3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

opslaan van zenders radio C4 picasso
Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206

Gepost: 04 oktober 2007 04:23 PM
  [ # 31 ]
markil schreef:

vanochtend met jouw instellingen geprobeerd. Zonder suc6 Crying or Very sad

Moet ook eerlijk zeggen dat ik er ook niet heel veel last van heb, maar kan het toch niet uitstaan. Van de week zij een passagier toen ik 538 opzette: wat is wind nwn? Toch lullig uitleggen voor een nw auto.  Daarna schiet ook wel op 538, maar onder de voorkeursknop staat toch maar mooi wind nwn gebrand.  Evil or Very Mad

Ja maar, onder de voorkeuzeknop kan je het zo veranderen. Of werkt dat bij jullie ook al niet? Dat was nu juist mijn oplossing, dacht ik althans, tot mij verteld werd dat ik uitging van de verkeerde lijst.

Daar had ik namelijk al deze test afgelopen zondag voor gedaan:

Beginsituatie, je ziet dat in de lijst van de voorkeuzezenders alles onder een herkenbare naam is opgeslagen (2007:09:30 13:25:41 )

Vervolgens wacht ik tot het RDS signaal anders wordt, in dit voorbeeld 3FM BNN (2007:09:30 13:26:13):

Dan sla ik dat op weer onder voorkeuze 3 en vervolgens toont mijn lijst van voorkeuzezenders op 3 vast de aanduiding 3FM BNN. Of in jouw termen ‘gebrand’ op 3FM BNN (2007:09:30 13:26:24):

Gisteren nog vergeten er bij te vermelden, maar de tijden zijn uit de Exif waarden van de Camera te halen en te raadplegen in Photobucket.

Vervolgens wil ik in mijn lijst van voorkeuzezenders terug naar de normale aanduiding, dus alleen 3FM. Hetzelfde trucje weer, wachten tot er alleen 3FM in de display staat en dan opslaan. Dan is 3FM weer ‘gebrand’.

Het bewijs (2007:09:30 13:27:35):

Overigens heb ik dit gewoon stilstaand voor de deur gedaan in Deventer, dus mijn opmerking in het begin van dit topic over je gebied uitrijden klopte dan achteraf niet. Ik weet eigenlijk ook niet meer hoe ik daarbij kom. Wellicht heb ik mij vergist en was dat met de RD3 welke in mijn C5 zat het geval. Ik weet het niet meer, maar als het gaat om de lijst van voorkeuzezenders dan werkt het in elk geval op mijn radio zo.

WOF Confused

WOF lovecitro

De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4

Profiel  

markil
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120

Gepost: 04 oktober 2007 10:36 PM
  [ # 32 ]

nou Hans Kazan Wink  dat ga ik nog eens proberen…... ff wachtuh…......

Helaas lukt niet. Net geprobeerd maar de RDS tekst wordt niet aangepast. Jouw truc werkte ook in mijn oude picasso, maar in deze lijkt alleen een hamer en een beitel te werken Confused . Geen hamer en sikkel anders zouden we wel in een lada rijden.

Donderdag moet ik Deventer zijn en dan doe jij je magic tric maar Laughing

Profiel  

Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 05 oktober 2007 03:31 PM
  [ # 33 ]
markil schreef:

nou Hans Kazan Wink  dat ga ik nog eens proberen…... ff wachtuh…......

Helaas lukt niet. Net geprobeerd maar de RDS tekst wordt niet aangepast. Jouw truc werkte ook in mijn oude picasso, maar in deze lijkt alleen een hamer en een beitel te werken Confused . Geen hamer en sikkel anders zouden we wel in een lada rijden.

Donderdag moet ik Deventer zijn en dan doe jij je magic tric maar Laughing

Hamer en beitel? Ik weeg 109 kilo, wellicht is het gewoon mijn fysieke verschijning.  Wink

Je komt maar langs!

WOF Very Happy

WOF lovecitro

Profiel  

Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464

Gepost: 06 oktober 2007 01:08 AM
  [ # 34 ]

WOF, dit wil ik ook!
Bij werkt het dus niet zo. Bij mij staat er bij Q-Music Flits in beeld en bij radio 538 A7 of zoiets.
Vanmiddag weer een half uurtje zitten pielen en toen viel mij op dat als ik de zenderlijst handmatig update dat de RDS is doorgestreept in het beeld, ongeacht of ik dat tevoren nu aan of uitzet. Ik krijg dit niet anders. Volgens mij staat de radio in een stuip en heeft hij een harde reset nodig (NIET met een hamer!!!!)

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  

markil
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 06 oktober 2007 01:21 AM
  [ # 35 ]

Ik vermoed dat Gerrit en ik hetzelfde probleem hebben. RDS wordt bij mij ook doorgestreept tijdens het updaten. Misschien kunnen we een vereniging oprichten voor gedupeerde RDS slachtoffers Confused . Voor financiele bijdragen kunt u storten op giro 9279996, stichting slachtoffers gebrande RDS op voorkeurszenders.

En WOF als jij denkt indruk te maken met je 109 kilo, dan zou het complete wagenpark van citroen nederland voor mij in de houding moeten springen.

Profiel  

C4 2.0 HDI fan
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229

- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Gepost: 06 oktober 2007 09:21 PM
  [ # 36 ]

RDS

Ik heb de originele radio i.c.m. de orignele navi in de auto, dus kan het afwijken maar bij mijn vorige C4 1.6 VTR+ functioneerde het onderstaande ook:

Ik begrijp het probleem niet. Het is een kwestie van op tijd de voorkeurtoets langer vasthouden om de correcte naam van het radiostation op te slaan. Het is altijd een momentopname, dus als tijdens het vasthouden van de voorkeurtoets het RDS tekstsingnaal wordt aangepast is het gewoon een kwestie van opnieuw proberen. Ik heb op deze manier alle zenders correct in het scherm staan. Ook bij het uitrijden van de eigen regio volgt de RDS module de zender op een andere frequentie en staat de naam van het station goed in het display.

Wat mij wel opvalt is dat het TMC signaal niet altijd correct werkt. Zou op basis van de gps coordinaten, 30 km rond de auto, automatisch de filemeldingen moeten ontvangen. De TMC zenders staan allemaal klaar in het systeem dus daar kan het niet aan liggen. Het systeem schakelt automatisch over op het dichtsbijzijnde station???

Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

Profiel  

Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 06 oktober 2007 11:49 PM
  [ # 37 ]
Gerrit T schreef:

WOF, dit wil ik ook!

Wat, 109 kilo wegen?

markil schreef:

En WOF als jij denkt indruk te maken met je 109 kilo, dan zou het complete wagenpark van citroen nederland voor mij in de houding moeten springen.

Slik? Hoeveel weeg jij dan?

WOF Confused

WOF lovecitro

Profiel  

markil
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 07 oktober 2007 09:06 PM
  [ # 38 ]

Re: RDS

C4 2.0 HDI fan schreef:

Ik begrijp het probleem niet. Het is een kwestie van op tijd de voorkeurtoets langer vasthouden om de correcte naam van het radiostation op te slaan. Het is altijd een momentopname, dus als tijdens het vasthouden van de voorkeurtoets het RDS tekstsingnaal wordt aangepast is het gewoon een kwestie van opnieuw proberen. Ik heb op deze manier alle zenders correct in het scherm staan. Ook bij het uitrijden van de eigen regio volgt de RDS module de zender op een andere frequentie en staat de naam van het station goed in het display.
quote]

Zoals je het beschrijft zou het inderdaad moeten werken, maar helaas. Zoals hiervoor al werd beschreven blijft zelfs verkeerde de naam in de list versie staan. En geloof me ik heb op diverse momenten de voorkeurstoetsvast gehaden, maar helaas…..

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook