Ik heb een Acadiane bj. 80 en daar zat een AK2-motor in met dubbeltrapscarburateur. Deze motor is helaas verleden tijd.
Nu kan ik een AK2-motor kopen maar deze heeft een enkeltrapscarbu.
Ik heb nu twee vraagjes waarvan ik hoop dat jullie hier iets van weten.
- is een AK2 motor altijd een 602cc ?
- heeft de AK2-motor met enkeltraps carbu hetzelfde spruitstuk als een dubbeltraps AK2-motor ?
Zo nee;
- kan ik op de AK2-motor met enkeltraps carbu een ander spruitstuk zetten met dubbeltraps carbu ?
Martijn
niets moet, alles moet kunnen
Je kan spruitstuk gewoon wisselen, geen probleem.
Oké bedankt maar nu blijkt er zo’n heel klein blikken luchtfilter direct bovenop te zitten. Dus niet zoals bij andere motoren een verbinding d.m.v. een rubberen tussenstuk.
ik dacht altijd dat dit alleen bij 400 motoren was of klopt dat niet ?
Martijn
niets moet, alles moet kunnen
Sorry voor het late antwoord. Het kan de motor van een vroege Mehari zijn.
Als het spruitstuk er hetzelfde uitziet en dezelfde breedte heeft kan je de boel gewoon wisselen.
Heb ondertussen het AK2 blok gekocht.
Op het plaatje staat dat het een AK2 Vigo is. Ook heb ik het vermoeden dat het kleine luchtfilter niet orrigineel is. Het klopt Engbokho, het spruitstuk met 2-traps past gewoon.
Heb de koppen eraf gehaald en alles ziet er wel goed uit. Schoongemaakt en heb nieuwe keerringen besteld. Daarna gewoon monteren en maar kijken wat er gebeurt.
Martijn
niets moet, alles moet kunnen
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Zoals gezegd kun je het spruitstuk en de carb. gewoon overzetten. Is ook mider werk zelfs. Wanneer je een dubbeltraps carb. en spruitstuk gaat vervangen voor een enkele dan moet ook de complete bevestiging van je gas aangepast worden.
Wel even het kunststof luchtfilterhuis mee overzetten.
Suc6
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"