Hallo,
Omdat de gasinstallatie van mijn ds nagekeken moet worden (waarschijnlijk gare verdamper) rij ik een tijdje op benzine. Ging lange tijd goed, maar nu begint hij behoorlijk te schokken als je een tijdje dezelfde snelheid rijdt. Bijvoorbeeld 120 op de snelweg. Motor begint dan een beetje te stotteren.Gas erbij of eraf is geen probleem tot je weer een tijdje dezelfde snelheid rijdt, dan weer stotteren. Heb kleppen gesteld, bougie’s +kabels vervangen. Start verder prima op benzine. Misschien bobine of verstopt filter?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja verstopte carbu of en filter.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Heb brandstoffilter vervangen door vers exemplaar. Helaas is het schokken erger geworden. Gekke is als motor koud is rijd het prima. Heb het idee dat motor te rijk blijft afgesteld. Hoe warmer hoe groter de ellende. Ga morgen nieuwe bobine en koelwatersensor erin zetten.
Hebben jullie nog suggesties?
Heb op forum al wat gezocht, deze ds heeft geen verstelbare potmeter dus daar valt helaas niets aan te frunikken.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
even de connectors in de IE bedrading checken, evt. met contactspray. Vooral de multistekers en de injector stekers.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Blijft e koudeluchtklep niet hangen? Of is die agfgekoppeld tbv LPG?
Heb je een sensor op je luchtfilter?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Heb geen sensor op luchtfilter.
Heb alle stkkers en contacten gechecked met contactspray. Weinig resultaat. Vanochtend echter vloeiend 100 km zonder problemen op benzine. Helaas vanmiddag is euvel weer terug. Nu begint het stotteren net boven de 2000 toeren en lijkt het op te houden boven 2500. Is er een klep die rond deze toerentallen open/dicht gaat (koudeluchtklep?) en zo ja/nee waar bevindt deze zich dan. Wel vreemd dat er op gas dan niets aan de hand is.
Ga de kabelboom van het injectiegedeelte nog vervangen misschien dat dat ook scheelt.
Kees, had je al naar de sleepcontacten in je gasklepschakelaar gekeken ? Kun je eenvoudig meten mbv een multimeter en een hulpje die het gaspedaal indrukt.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
maxcitro schreef:Kees, had je al naar de sleepcontacten in je gasklepschakelaar gekeken ? Kun je eenvoudig meten mbv een multimeter en een hulpje die het gaspedaal indrukt.
Dacht ik ook net aan.
Maak die even schoon met remmenreiniger of zo.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>