Dag allen,
mijn fijne lichtblauwe BX 1.6 tri heeft een punt bereikt dat de kosten boven de baten uitstijgen. Helaas, hij heeft er de brui aan gegeven. De hele versnellingsbak lijkt kapot. M.a.w. ik ga ‘m weg doen. Als er iemand eventueel wil voorkomen dat ie in de versnipperaar verdwijnt, mag hij contact met me opnemen. Er zitten wellicht nog wat bruikbare onderdelen aan.
Reageer snel, want ik woon in Amsterdam en ik ga m’n nieuwe auto (Xantia) overschrijven op mijn parkeervergunning.
Telefoon: 06-14883522
Groet, Mischa[/img]
om op je vraag te antwoorden ze zijn verplicht je auto in te nemen als er een nl kenteken op zit en ze mogen geen geld er voor vragen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mischa van Oss schreef:O ja, en dan nog even een ‘domme’ vraag. Als ik m’n auto wil wegbrengen naar een sloper zijn ze niet verplicht om hem te nemen, denk ik. Is het gewoon een kwestie van bellen en afspreken of bestaat er zoiets als een centraal telefoonnummer? Dat soort dingen.
Ik heb er gewoon nog geen ervaring mee.
Voorbaat dank
Mischa
...
breng hem naar de sloop in nagele dan???
of in almere
50 euro krijg je e rzeker nog voor denk ik.
kijk anders op marktplaats.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Foto`s??? maw….
- km stand
- plus punten
- reparatiepunten
- apk tot?
- bak kapot wat doet die dan of niet?
- etc etc
maw more info
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Als het alleen de bak is heb ik nog wel wat oplossingen voor je hoor.
Ik heb de 5-bak van mijn 16V nog liggen, en buiten dat een complete 16TRI met 150DKM echte kilometers op het klokje die ik wegens verregaande staat van ontbinding (roest) ga slopen, het kenteken bestaat al niet meer.
Maar technisch klopt(e) alles er aan (inmiddels wel wat hydraulisch spul eraf gehaald.
Een 16Tri is naar mijn mening de fijnste 1600 uitvoering van de BiX, heerlijke motor, als deze nog enigszinds te redden is zou ik het graag doen!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Mechuccio schreef:
Een 16Tri is naar mijn mening de fijnste 1600 uitvoering van de BiX, heerlijke motor, als deze nog enigszinds te redden is zou ik het graag doen!
en anders ik wel
blauw is mijn favo kleur
mijn idee was repareren en wegzetten voor… een keer
Buitenkant in de dieselolie dan roest die ook niet
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Als ik het zo lees wordt de auto naar de sloop gebracht zodra de parkeervergunning op de nieuwe Xantia zit, en ik heb het idee dat de auto zeer weinig tot niet moet opleveren.Ik zou dan ook geen vragen gaan stellen in dit topic, maar TS bellen en een afspraak maken als je interesse hebt. Ik had zelf bijna gebeld, maar toen zag ik mijn huidige saldo
Het kenteken is XX-82-FB, uit een ander topic. Overigens heb ik een flauw vermoeden dat dit geen 16TRi is met multipointmotor, maar met monopointmotor. Een overgansmodel zeg maar.
edit: voilgens het kenteken is het een U9, dus zeer waarschijnlijk een monopointmotor. Jammer, want de multipointmotor maakt de 16TRi juist zo fijn.
Eveneens ben ik tevens ook.
Had je al nagedacht over een donatie van de BX aan het BX Club-magazijn in Noordwolde (Friesland)?
Plaatdelen in de kleur Bleu Olympe zijn zeer mooi en worden zeldzaam.
Je zou de BX-gemeenschap van Nederland zeker een plezier doen om de BX voor onderdelen aan te bieden bij het magazijn, zodat elk bruikbaar onderdeel wordt opgeslagen om tzt andere BX’en mee te redden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
anders niet al te ver weg op de sloperijen in heerhugowaard, bieden ze altijd minimaal 100 euro’s….....
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
XBXG schreef:Had je al nagedacht over een donatie van de BX aan het BX Club-magazijn in Noordwolde (Friesland)?
Plaatdelen in de kleur Bleu Olympe zijn zeer mooi en worden zeldzaam.
Je zou de BX-gemeenschap van Nederland zeker een plezier doen om de BX voor onderdelen aan te bieden bij het magazijn, zodat elk bruikbaar onderdeel wordt opgeslagen om tzt andere BX’en mee te redden.
Ik ben voorstander. Wie bied zich aan om te helpen de BX naar het clubmagazijn te krijgen? Ik bied me in ieder geval aan. Ik kan me voorstellen dat TS daar geen zin in heeft. Het ligt niet echt bij hem om de hoek.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:XBXG schreef:Had je al nagedacht over een donatie van de BX aan het BX Club-magazijn in Noordwolde (Friesland)?
Plaatdelen in de kleur Bleu Olympe zijn zeer mooi en worden zeldzaam.
Je zou de BX-gemeenschap van Nederland zeker een plezier doen om de BX voor onderdelen aan te bieden bij het magazijn, zodat elk bruikbaar onderdeel wordt opgeslagen om tzt andere BX’en mee te redden.
Ik ben voorstander. Wie bied zich aan om te helpen de BX naar het clubmagazijn te krijgen? Ik bied me in ieder geval aan. Ik kan me voorstellen dat TS daar geen zin in heeft. Het ligt niet echt bij hem om de hoek.
Wel even in overleg met Thijs van de Bles.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
waarom schroef je dan niet ff die bruikbare plaatdelen eraf en laat je hem dan ophalen ...
die auto lijkt me verder vrij weinig waard en sommige plaatdelen hebben al schade las ik ergens anders?
dat gedoe van hele BX´en aanslepen lijkt me alleen maar resulteren in een hoop afvalkosten
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
stoterstangen90 schreef:
Wel even in overleg met Thijs van de Bles.
Tuurlijk meneer Eerst een mogelijk slachtoffer vinden om het ding daar te krijgen, dan kijken of hij daar gewenst is.
Eveneens ben ik tevens ook.
OscarTZDTurbo schreef:waarom schroef je dan niet ff die bruikbare plaatdelen eraf en laat je hem dan ophalen ...
die auto lijkt me verder vrij weinig waard en sommige plaatdelen hebben al schade las ik ergens anders?
dat gedoe van hele BX´en aanslepen lijkt me alleen maar resulteren in een hoop afvalkosten
Daar kun je je in vergissen. Er zijn daar al aardig wat BX’en gedemonteerd, waarbij staaapels onderdelen (interieur, exterieur, draagarmen, fusees, motoren, versnellingsbakken, etc) op zijn geslagen in het magazijn.
Het idee van het magazijn is ook juist het redden van allerlei onderdelen van BX’en die anders op de sloop zouden belanden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:OscarTZDTurbo schreef:waarom schroef je dan niet ff die bruikbare plaatdelen eraf en laat je hem dan ophalen ...
die auto lijkt me verder vrij weinig waard en sommige plaatdelen hebben al schade las ik ergens anders?
dat gedoe van hele BX´en aanslepen lijkt me alleen maar resulteren in een hoop afvalkosten
Daar kun je je in vergissen. Er zijn daar al aardig wat BX’en gedemonteerd, waarbij staaapels onderdelen (interieur, exterieur, draagarmen, fusees, motoren, versnellingsbakken, etc) op zijn geslagen in het magazijn.
Het idee van het magazijn is ook juist het redden van allerlei onderdelen van BX’en die anders op de sloop zouden belanden.
ja dat snap ik wel , maar een gare BX met 3 ton? een beetje onderscheid maken leek mij zelf logisch ..
Citroën D Special 1970