wees blij dat ik het nog probeer anders was het niet eens een citroen
gr
Marc
ZX 16v(1994) - Total loss
CitroPolo(1986) - verkocht
BX RE (19??) - van mn broer te leen.
Saxo 1.6i VTR (1997) - Dagelijks vervoer(vanaf morgen!)
Hehe, Het blijft natuurlijk gewoon een degelijk Duits kwaliteitsproduct
Maar het is wel ludiek geprobeerd natuurlijk. Hopelijk kun je snel weer iets aanschaffen waarbij je je identiteit niet meer met de spuitbus hoeft te bevestigen.
Dit opschrift zal een mogelijke doorverkoop wel vergemakkelijken ....
Hoop trouwens dat het mee gaat vallen met je 16v
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
De zx 16v wordt hoogstwaarschijnlijk pas maandag door de garage in roosendaal opgehaald. Dan gaan ze kijken hoe erg het is en weet ik meer.
Tegen die tijd zal het ook hier in deze topic te lezen zijn, tussen alle funstuff over de citropolo!
Greetz
Marc
ZX 16v(1994) - Total loss
CitroPolo(1986) - verkocht
BX RE (19??) - van mn broer te leen.
Saxo 1.6i VTR (1997) - Dagelijks vervoer(vanaf morgen!)
Vanmiddag kwam het verlossende telefoontje met de info over wat er kapot was aan mn wagen.
Wat bleek nou, de lager van mn distributieriem is kapot gelopen door een lekje in de waterpomp…
Doordat er minimale hoeveelheden water op de lagers terecht kwamen begon hier een dikke laag “koek” te vormen.. hierdoor is de lager van de distributieriem kapot geslagen. Maar het wonder is dat mn distributieriem nog heel was en was blijven hangen zodat mn blok niet kapot gedraaid is! Alles zat nog op zn plek en hij liep na het vervangen van een distributiesetje weer fantastisch! Er moet nu wel een nieuwe waterpomp + Distributieset in…maar dit is aanzienlijk minder erg dan als mn blok kapot gedraaid zou zijn!
De kosten zijn toch wel aardig maar ga proberen toch nog garantie te pakken…ik hou jullie op de hoogte!
Greetz
Marc
ZX 16v(1994) - Total loss
CitroPolo(1986) - verkocht
BX RE (19??) - van mn broer te leen.
Saxo 1.6i VTR (1997) - Dagelijks vervoer(vanaf morgen!)
Dat moet een hele opluchting zijn. Kun je dat andere prul weer zien te vepatsen
Je ZX heeft je gewoon flink willen laten schrikken nadat hij door had gekregen dat je ‘em te koop had gezet.
106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) + AX GT (1.4 8v)
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
michel-16v schreef:Wellicht als de multiriem eraf ligt, en het geluid er nog is, kan het ook uit de distributie komen. Kapot lager spanrol of looprol misschien. Ik heb ook al meegemaakt dat de waterpomp jankt.
Kijk eens naar je olie niveau, een lager draait toch niet zomaar kapot?
Valt het toch nog mee. Nieuwe pomp, spanrol en geleiderrol en hij kan weer een poos ertegenaan.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Goed man! Toch weer een ZX van de sloop gered. Nou blijf je er zeker mee rijden…. Toch?
Jos van der Voort
ik blijf er niet in rijden, is me te duur:( maar zolang hij nog niet verkocht is blijft ie in mn bezit natuurlijk!
Greetz
Marc
ZX 16v(1994) - Total loss
CitroPolo(1986) - verkocht
BX RE (19??) - van mn broer te leen.
Saxo 1.6i VTR (1997) - Dagelijks vervoer(vanaf morgen!)
Die Polo natuurlijk.
106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) + AX GT (1.4 8v)
michel-16v schreef:Wellicht als de multiriem eraf ligt, en het geluid er nog is, kan het ook uit de distributie komen. Kapot lager spanrol of looprol misschien. Ik heb ook al meegemaakt dat de waterpomp jankt.
Kijk eens naar je olie niveau, een lager draait toch niet zomaar kapot?
ik sluit me hierbij aan…. bekijk maar eens goed of het niet eventueel een spanrol in de distributie ofzo is!
nitRon schreef:michel-16v schreef:Wellicht als de multiriem eraf ligt, en het geluid er nog is, kan het ook uit de distributie komen. Kapot lager spanrol of looprol misschien. Ik heb ook al meegemaakt dat de waterpomp jankt.
Kijk eens naar je olie niveau, een lager draait toch niet zomaar kapot?
ik sluit me hierbij aan…. bekijk maar eens goed of het niet eventueel een spanrol in de distributie ofzo is!
Heren, lees eens wat de eigenaar van de auto hierover schreef:
Citromarcje schreef:
Wat bleek nou, de lager van mn distributieriem is kapot gelopen door een lekje in de waterpomp…
De lagers in het distributiegebeuren (waterpomp, spanrollagers) draaien niet in motorolie maar zijn los met vet gesmeerd. Dus daar heeft de olie niks mee te maken.
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Dat stukje van mij staat op pagina 1, dus nog voordat het geconstateerd is.
Op pagina 2 herhaald met een knipoogje en dat het beste is meteen alles te vervangen, dus ook de geleiderrol.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
michel-16v schreef:Dat stukje van mij staat op pagina 1, dus nog voordat het geconstateerd is.
Op pagina 2 herhaald met een knipoogje en dat het beste is meteen alles te vervangen, dus ook de geleiderrol.
Aha OK. Dat quoten kan erg verwarrend zijn soms!