Stom probleempje met één van de portieren van mijn Xsara Break. De sensor die moet voelen of het portier open of dicht is werkt niet goed. Meestal denkt ‘ie dat de portier dicht is terwijl die open staat, dat zie je ook op het scherm van de boordcomputer. Dan werkt de centrale vergrendeling wel goed. Soms zegt ie dat de deur openstaat, zomaar onderweg op slecht wegdek bijvoorbeeld of als ik tegen een hellinkje geparkeerd sta. Probleem is wel dat de centrale vergrendeling op dat moment niet werkt en ik de auto dus niet af kan sluiten.
Ik vermoed dat het probleem in die sensor zit er niet ergens anders. De garage heeft de contacten bij de stekker gereinigd, maar dat hielp niet. Ik weet niet hoe die sensor werkt, ik snap niet waar hij op reageert. Zo’n koelkastschakelaartje als in de Berlingo kan ik niet ontdekken.
Wie weet wat? En wat doe ik eraan?
Bij een xsara zit het contact ‘open deur’ ingebouwd in het slot.
het is dus het gehele slot van de deur te vervangen.
Om te xeten welke deur het is, kan je best naar de garage om met de lexia uit te lezen
Nothing moves you like a CITROEN
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek !
Bij een xsara zit het contact ‘open deur’ ingebouwd in het slot.
het is dus het gehele slot van de deur te vervangen.
Om te weten welke deur het is, kan je best naar de garage om met de lexia uit te lezen
Nothing moves you like a CITROEN
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek !