Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Even een vraagje aan de GS/A techneuten onder ons :
1 van mijn GS’en voorzien van een 1220 cc motor en met solex carburateur loopt erg slecht als ie koud is. Je hoeft de choke maar iets uit te trekken dan begint ie direct te roken en slecht te lopen. Als je de choke niet uittrekt slaat ie bijna af.
Als ie warm is loopt de motor suppermooi rond en rijd perfect.
Alles is vervangen en CO is o.k.
Wat kan dit zijn ? Ik weet het iet meer.
Choke membraam mischien gescheurd?
ff aan het slangetje ziugen en dan je tong erop om te kijken of het vacuum niet afloopt.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Is dit nou niet een vraagje voor de grote Kreazyv8wuppo??? Als er één is die ‘t zou kunnen weten….....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
waterman771 schreef:Is dit nou niet een vraagje voor de grote Kreazyv8wuppo??? Als er één is die ‘t zou kunnen weten….....
Ik zit ook met smart op een antwoord van hem te wachten
Wat die vacuumpot betreft , als ik het stangetje heen en weer beweeg met draaiende motor gebeurt er niets , maar moet dat wel ?
Nee hoeft niet, choke membraam zorgt ervoor dat de motor niet verzuipt bij uitgetrokken choke, dus als het membraan defect is en je de choke uittrekt s verzuipt ie en slaat hij af. Vandaar dat ik dacht dat dat het mischien kon zijn.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Art schreef:Nee hoeft niet, choke membraam zorgt ervoor dat de motor niet verzuipt bij uitgetrokken choke, dus als het membraan defect is en je de choke uittrekt s verzuipt ie en slaat hij af. Vandaar dat ik dacht dat dat het mischien kon zijn.
Ik zal eens kijken binnenkort.
chokeregeling anders afstellen, meer toeren minder vlinder..
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
kreazyV8wuppo schreef:chokeregeling anders afstellen, meer toeren minder vlinder..
mvgr wupke
en hoe doe je zoiets ?
zal ff pic schieten mommie
dat staafje samenknijpen.
het vacuumpotje + slang controleren.
de vlinder controleren.
de foto’s hoe en hoe het eruit ziet, staan hier > http://www.mijnalbum.nl/Album=B8IA4JH8
mvgr wupke
je vlinder sluit teveel af, en je toerental komt te weinig omhoog.
hierdoor verzuipt ie feitelijk, en krijg je het poef poef poef geluid, lijkt op een snotverkoude diesel..
je moet dus zorgen dat hij meer lucht krijgt,en daardoor ook minder benzine…kijk op de foto waar ik het staafje samen knijp,, hierdoor gaat je stationair eerder omhoog als je de choke erop trekt.
zie vorige post hierboven /\
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je moet wat aan het buigen met die stangetjes dus.
Wat doe je precies met de punttang bij de vlinder ? toch niet verbuigen ?
citro-power schreef:Je moet wat aan het buigen met die stangetjes dus.
Wat doe je precies met de punttang bij de vlinder ? toch niet verbuigen ?
jawel is de enigste manier om je stationair omhoog te halen.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ben net even onder de motorkap van de GS gedoken.
Het vacuumdoosje was kapot , vervangen door een vers exemplaar.
Tevens het stangetje iets verbogen. Morgenochtend eens kijken hoe die loopt als ie koud is.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Nou , de GS loopt weer prima met koude motor.
Misschien dat het stangetje nog een klein beetje verder verbogen moet worden , eerst zo maar even proberen.
Bedankt voor de tips