Carburateur
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 05 september 2007 10:11 PM

Even een vraagje aan de GS/A techneuten onder ons :

1 van mijn GS’en voorzien van een 1220 cc motor en met solex carburateur loopt erg slecht als ie koud is. Je hoeft de choke maar iets uit te trekken dan begint ie direct te roken en slecht te lopen. Als je de choke niet uittrekt slaat ie bijna af.

Als ie warm is loopt de motor suppermooi rond en rijd perfect.

Alles is vervangen en CO is o.k.

Wat kan dit zijn ? Ik weet het iet meer.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 05 september 2007 10:32 PM
  [ # 1 ]

Choke membraam mischien gescheurd?
ff aan het slangetje ziugen en dan je tong erop om te kijken of het vacuum niet afloopt.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 september 2007 10:14 PM
  [ # 2 ]

Is dit nou niet een vraagje voor de grote Kreazyv8wuppo??? Als er één is die ‘t zou kunnen weten….....

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 06 september 2007 10:45 PM
  [ # 3 ]
waterman771 schreef:

Is dit nou niet een vraagje voor de grote Kreazyv8wuppo??? Als er één is die ‘t zou kunnen weten….....

Ik zit ook met smart op een antwoord van hem te wachten Wink

Wat die vacuumpot betreft , als ik het stangetje heen en weer beweeg met draaiende motor gebeurt er niets , maar moet dat wel ?

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 06 september 2007 11:35 PM
  [ # 4 ]

Nee hoeft niet, choke membraam zorgt ervoor dat de motor niet verzuipt bij uitgetrokken choke, dus als het membraan defect is en je de choke uittrekt s verzuipt ie en slaat hij af. Vandaar dat ik dacht dat dat het mischien kon zijn.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 07 september 2007 12:00 AM
  [ # 5 ]
Art schreef:

Nee hoeft niet, choke membraam zorgt ervoor dat de motor niet verzuipt bij uitgetrokken choke, dus als het membraan defect is en je de choke uittrekt s verzuipt ie en slaat hij af. Vandaar dat ik dacht dat dat het mischien kon zijn.

Ik zal eens kijken binnenkort.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 september 2007 12:04 AM
  [ # 6 ]

chokeregeling anders afstellen, meer toeren minder vlinder..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 07 september 2007 12:18 AM
  [ # 7 ]
kreazyV8wuppo schreef:

chokeregeling anders afstellen, meer toeren minder vlinder..

mvgr wupke Wink

en hoe doe je zoiets ?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 september 2007 12:23 AM
  [ # 8 ]

zal ff pic schieten mommie

dat staafje samenknijpen.
het vacuumpotje + slang controleren.
de vlinder controleren.

de foto’s hoe en hoe het eruit ziet, staan hier >  http://www.mijnalbum.nl/Album=B8IA4JH8
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 september 2007 12:42 AM
  [ # 9 ]

je vlinder sluit teveel af, en je toerental komt te weinig omhoog.
hierdoor verzuipt ie feitelijk, en krijg je het poef poef poef geluid, lijkt op een snotverkoude diesel..

je moet dus zorgen dat hij meer lucht krijgt,en daardoor ook minder benzine…kijk op de foto waar ik het staafje samen knijp,, hierdoor gaat je stationair eerder omhoog als je de choke erop trekt.

zie vorige post hierboven /\

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 07 september 2007 08:37 PM
  [ # 10 ]

Je moet wat aan het buigen met die stangetjes dus.

Wat doe je precies met de punttang bij de vlinder ? toch niet verbuigen ?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 september 2007 10:06 PM
  [ # 11 ]
citro-power schreef:

Je moet wat aan het buigen met die stangetjes dus.

Wat doe je precies met de punttang bij de vlinder ? toch niet verbuigen ?

jawel Exclamation  is de enigste manier om je stationair omhoog te halen.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 07 september 2007 11:37 PM
  [ # 12 ]

Ben net even onder de motorkap van de GS gedoken.

Het vacuumdoosje was kapot , vervangen door een vers exemplaar.
Tevens het stangetje iets verbogen. Morgenochtend eens kijken hoe die loopt als ie koud is.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 september 2007 09:23 PM
  [ # 13 ]

Nou , de GS loopt weer prima met koude motor.
Misschien dat het stangetje nog een klein beetje verder verbogen moet worden , eerst zo maar even proberen.

Bedankt voor de tips very good

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook