Ik heb al gezien dat het een bekend euvel is voor de citroen.
Ik hoop ganze harte dat niet het contactslot is.
Maar goed…hier het probleem…
De aanjager doet het de ene keer wel en de andere keer niet, wanneer ik een zachte klap geef onder bij de bijrijderstoel, springt hij weer aan.
Heb de bekleding weggehaald om te kijken of er kabels slecht zijn of niet vastzitten, maar dit is niet het geval.
Het gaat hier om een Citroen Xantia 1.8 i 16v uit 04-98.
Hopelijk hebben jullie ideeen en kijk er naar uit om ze te horen.
Alvast bedankt.
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Ik denk dat het de aanjagermotor is die kapot is.
Even op de sloop om een andere.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Zelfde euvel met ZX gehad,was idd de aanjager die zwaar liep (lager kapot),hierdoor tot twee keer toe kachelweerstand kaputt.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
als je de kachelmotor vervangt zie dan metteen even naar het pollenfilter of die ook vervuild is, anders ook metteen even meevervangen dan kan de nieuwe kachelmotor weer ongestoord schone lucht aanzuigen
nsdj schreef:als je de kachelmotor vervangt zie dan metteen even naar het pollenfilter of die ook vervuild is, anders ook metteen even meevervangen dan kan de nieuwe kachelmotor weer ongestoord schone lucht aanzuigen
Come again ...pollenfilter??? was da?
Btw…heb hem er net uitgehaald en heb hem een paar tikken verkocht op de as…tot mijn verbazing vielen er allemaal stukjes kool uit…dus na wat fikse tikken en wat punten aan gesprayed met WD40, doet hij het nu zonder probleem…we zullen zien hoelang nog…
Maar ben reuze benieuwd wat een pollefilter is…
Iedereen in ieder geval bedankt voor de snelle reacties
dat vage dikke doekje achter de bekleding onder je dashboard kastje.
C4 Cactus 1.2
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Pollenfilter is het interieurfilter.
Deze filtert het door de motor aangezogen lucht. Als deze erg lang niet is vervangen kan deze verstopt zitten, met de gevolgen van dien.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge