5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Onze rode 2cv   (bezig met opknappen)
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 07 augustus 2008 04:15 PM
  [ # 61 ]
Evan schreef:

maw ga alvast maar sparen voor die las klus. De stukjes die nu vervangen zijn leveren in de redelijk nabije toekomst geheel nieuwe binnenschermen op.

Dat zeg ik! (tenminsten, dat bedoelde ik…  Laughing )

Profiel  
 
mark15
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006

- Xsara 1.6i coupe chrono
Gepost: 07 augustus 2008 05:05 PM
  [ # 62 ]

Er zijn al veel meer auto`s op deze manier gered, ben echt niet de eerste.
Als je dit spul goed gebruikt kan het echt wel een hele tijd blijven zitten.
Hij rot nu op die plekken in iedergeval voorlopig niet meer. En als het eind resultaat er wezen mag, ben ik tevreden. Heb het gedaan met een vriend die al vaker oldtimers heeft opgeknapt en die er aardig wat van af weet, en het gaat echt niet zo snel als gesuggereerd wordt.

Overigens moet je wel de spullen hebben en het kunnen als je wil gaan lassen of het geld om het uit te besteden.

We hebben wel gelast over een aantal plekken en daarover is plamuur of polyester gegaan omdat het wel functioneel gelast was (stevigheid) maar niet wonderschoon (gezien het feit ik niet zo heel netjes kan lassen) en omdat de polyester het meteen geheel afsluit voor vocht .

Alleen het stuk onder het raam is alleen polyester en daarover plamuur (aan de buitenkant dan).

En tuurlijk weet ik ook wel dat ruim uitslijpen en lassen beter is maar dat lag niet binnen de middelen + lassen aan een eend is nog best lastig omdat het plaatmateriaal zo verekte dun is.

Gr mark

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 07 augustus 2008 07:48 PM
  [ # 63 ]
mark15 schreef:

Er zijn al veel meer auto`s op deze manier gered, ben echt niet de eerste.

ook niet de eerste eend die vrolijk verder rot, t is hoogstens uitstel van executie

als je oldtimers restaureert met polyester ipv netjes stukken inlassen ben je volgens mij geen persoon met kennis van zaken. De enige auto’s die ik polyester zijn autos met een polyester koets.

mark15 schreef:

omdat de polyester het meteen geheel afsluit voor vocht .

voor hoe lang dus?? juist

maargoed ik hoop echt van harte dat je lang plezier van je eend zult hebben…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 07 augustus 2008 07:57 PM
  [ # 64 ]

Het kan ook een bewuste afweging zijn. Ook ik heb enig polyester verwerkt in mijn HY. Simpelweg omdat ik er snel mee wilde rijden. Nu, twee jaar later, zit het nog prima, waarmee ik mijn doelstelling heb gehaald.
Ondertussen ben ik wel voorzien van meer materiaal en handigheid waardoor ik het straks beetje bij beetje beter en struktureel kan aanpakken.

Maar inderdaad, van restaureren is dan geen sprake, ik sprak dan ook telkens over “opknappen”.  Laughing

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 07 augustus 2008 10:53 PM
  [ # 65 ]

Bij mijn C15 heb ik ook polyester gebruikt.
En wel omdat elk redelijk iemand die auto naar de sloop had gebracht ik heb hem opgelapt om er nog zeker een jaartje of 4 mee door te kunnen, dan moet je er ook geen hopen geld in steken.

In de wielkasten heb ik zelfs stukjes plaat met tec7 gemonteerd, sterk genoeg om het water buiten te houden.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Yvar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 287
Geregistreerd: 29-01-2007

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 08 augustus 2008 02:43 PM
  [ # 66 ]

Hoi Mark,

Eendjes redden is een nobel streven en plezier aan je auto beleven is het belangrijkste. Mocht je in de gelegenheid zijn om een beetje geld te sparen voor laswerk dan zou ik dat zeker doen, want je eend staat straks hoogstwaarschijnlijk prachtig te glimmen, maar plamuur en polyester op a-types is zeker niet ideaal. Een restaurateur zal altijd voor laswerk kiezen, en mocht je je auto laten taxeren dan komt dat zeker terug in de waarde. Maar succes en hou ons op de hoogte!

Yvar.

Profiel  
 
mark15
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006

- Xsara 1.6i coupe chrono
Gepost: 08 augustus 2008 03:54 PM
  [ # 67 ]

Even ter informatie wat zou het me ongeveer kosten als ik het stuk onder het raam (achter) aan bijde kanten uit zou slijpen en een nieuw stuk er in zou laten lassen?

Hoeft niet precies maar dan kan ik misschien nog een afweging maken.

Gr mark

Profiel  
 
Rens
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 09 augustus 2008 03:37 PM
  [ # 68 ]

Ik heb begin dit jaar mijn raamframe laten lassen. De vorige eigenaar heeft n klein gaatje dichtgeplamuur,.... Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad Dit lijkt goedkoop, maar is ZOVEEL duurder!!!!
Dit was het kleine gaatje geworden onder het polyester:

Na de reparatie was dit het resultaat:

Dit in totaal heeft mij rond de 350 Euro gekost. Daarbij zijn er ook nog paar “deukjes” in het raamframe zelf gelast en nog een paar kleine dingetjes. (raam is er helemaal uitgehaald) Het is veel geld, maar het is het zo waarD! Daar kan geen potje plamuur tegen op.

Het resultaat van het potje plamuur, was een rotte voetenbak, een rotte A-stijl en geen metaal meer voor de ventilatieklep… oftwel: HET KAN UIT, een dergelijke dure reparatie!!!

Zeker met A-types, waar het metaal zo dun is, is lassen de énige juiste wijze van repareren!!!

Groet,

Rens

Profiel  
 
mark15
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006

- Xsara 1.6i coupe chrono
Gepost: 10 augustus 2008 03:08 PM
  [ # 69 ]

Bij een eventueel volgend project ga ik het wel laten lassen, maar het zie er nu stak uit en het is een hoop werk geweest dus ga het nu niet allemaal er weer uit slopen. Voorlopig zit het goed en ik ben er blij mee, maar idd is lassen beter en bij de volgende keer doe ik het wel.

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook