Het niet geringe gewicht van een deur hangt aan het bovenste scharnier.
Ondanks dat het plaatwerk lokaal versterkt is, scheurt het toch.
Hoe repareer je zoiets? Tips zijn welkom!
Mijn eerste idee is lassen.
Is de constructie vergelijkbaar als met een BX ?
Schijt aan originaliteit.
Nee, niet vergelijkbaar met BX. Die deuren scheuren niet.
Het is m.i. specifiek ID/DS.
Wellicht kan ik het “koud” oplossen door de plek aan de binnenzijde te versterken met polyesterhars waarop -tijdens het uitharden- een zo groot mogelijke 6mm dikke stalen strip gelegd wordt. Na het harden monteer ik dan het scharnier aan deze nieuwe strip. Vooraf zijn natuurlijk 2 gaten met draad in de strip gemaakt.
Via de hars worden de krachten zo over een groter gebied verspreid.
Any suggestions? Shoot!
Ga niet lopen knoeien met polyester. Daar is die deur te zwaar voor.
Zeker de l.v. deur?
Gewoon even laten lassen door het binnenste vulplaatje waarmee je het scharnierpunt stelt, op het plaatwerk vast te lassen ter versteviging.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dan zal je a-stijltje wel krokant zijn! In zn geheel vervangen, anders houd je het probleem.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Kan ook door een rukwind worden veroorzaakt. Dat was bij mij de reden. De deur vloog uit mijn handen.