Ik wil de klepjes stellen van mijn Visa (1.1). Kun je daar een beetje goed bij is mijn vraag, aangezien de motor gekanteld is.
Daarnaast wordt er een speling van 20 mm aangehouden welke ik lees in Visa boeken.
Hoe zit dat. Soms zie je namelijk dat de speling op 25 mm wordt gezet ivm met slijtage.
Is goed te doen.
Inlaat kun je makkelijk zien en bij. Bij de uitlaatkleppen moet je op gevoel je voelermaatje ertussen zetten (is niet te zien) maar dat lukt vrij makkelijk. Een korte schroevendraaien is handig en het geheel levert een paar ontvelde knokkels op. Verder geen problemen.
De kleppendekselpakking is van dik rubber, dus die hoef je meestal niet te vervangen.
Overigens staat mij bij dat er wel een verschil is tussen inlaat- en uitlaatspeling. Ik heb mijn boeken niet bij de hand, maar in Haynes staat het zeker.
Onthoudt goed de volgorde van de bougiekabels. Ik had ooit een slecht lopende motor na het kleppenstellen. Bleek ik twee kabels omgewisseld te hebben. Ze reed nog wel op twee cilinders!:oops:
Succes