Goedemorgen iedereen,
Heb deze week een pracht Xantia gekocht uit ‘96. Alles werkt volgens mij goed, auto rijdt goed etc. Maar, alleen de kachel ruikt een beetje “vreemd” Een kerrie-lucht, het ding wordt wel warm. Weet iemand wat dit “kan zijn” ? Alle suggesties welkom !
De groeten van Klaas
Heb net een Xantia uit ‘96 gekocht, ben er vet blij mee !!!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Welkom op ons forum en gefeliciteerd met je aankoop!
Ik kan de kerrielucht niet echt plaatsen, maar is het wat zoetig? Belangrijk, check je koelvloeistofniveau eens! Is de bekleding links en rechts van de middenconsole (bij je voeten) droog?
Wellicht is de kachelradiator lek. Het gevolg kan zijn dat je veel KVS zult verliezen. Blijf je daarmee doorrijden dan is dat o.a. zeer schadelijk voor je kop!
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Dat doet die van ons ook, een rare weeë lucht komt er uit. Is de voorraam aan de onderkant ook wat vettig? Waarschijnlijk zweet de kachelradiateur of de KVS slang. Wij rijden er al 1 1/2 jaar mee rond zonder probleem. Dat wil zeggen dat het KVS niveau niet of nouwelijks zakt. In een jaar tijd heb ik 0.25 liter moeten bij vullen. Maar wel in de gaten houden natuurlijk! Je wil geen waterbalet in de auto
My other car is a broomstick.
idd meestal een rare lucht uit de kachel is een lekkage van de kachel
citroenc2 schreef:idd meestal een rare lucht uit de kachel is een lekkage van de kachel
Niet zo paniekerig meteen van het ergste uit gaan.
Is er in de auto gerookt?
Dan heb je meestal een vreemde lucht als je de verwarming aanzet, vooral als de verwarming een tijdje niet gebruikt word zoals in de zomer. Kan ook een vuil interrier filter zijn, dit heb je alleen i.c.m. een Airco. Je kan ook nog even controleren of er bij de luchtinlaat onder de motorkap geen bladeren troep ligt te rotten. Deze inlaat zit aan de zijkant aan de bijrijderskant onder het raam, onder die plastic plaat waar de ruitenwisser motortjes doorheen steken.