karel schreef:Michielio schreef:Vanavond even alle stekkertjes ingespoten met WD40, resultaat; nog steeds hokken en stoten
Iemand die mij kan vertellen wat ik nu het best kan doen, denk dat boegies en boegiekabels vervangen het volgende is wat ik wil doen, lijkt me ook niet zo moeilijk..?
Overigens ik wil graag nog veel leren over BX techniek, dus als er iemand in is voor een technische meeting (bij mij in de buurt) om dit probleempje aan te pakken dan wil ik dat graag
Ik had hetzelfde toen mijn MAP-sensor bleef kleven.
Geef eens een subtiele tik op de MAP-sensor, en bekijk ook de slang er naartoe goed. Die gaan wel eens lek.De MAP-sensor is een zwart plastic doosje met een slangetje eraan en een 3 polige stekker, hangt met het slangetje naar beneden aan de rechter motorsteun.
Ga ik ook doen, I’ll let you know!
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
het wordt alsmaar gekker, vandaag ging het MM lampje weer branden en tevens gebeurde iets wat ik nog niet eerder had gemerkt, de motor hield in, ik reed 50 en wilde acceleren, druk het gaspedaal in, de motor pruttelde een beetje, maar echt op gang komen deed ie niet… :s
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Michielio schreef:het wordt alsmaar gekker, vandaag ging het MM lampje weer branden en tevens gebeurde iets wat ik nog niet eerder had gemerkt, de motor hield in, ik reed 50 en wilde acceleren, druk het gaspedaal in, de motor pruttelde een beetje, maar echt op gang komen deed ie niet… :s
Dat lijkt me wijzen in de richting van een vacuumlek (bijv. het slangetje aan de MAP-sensor) of een MAP-sensor die niets doet/ slecht contact heeft.
Een verstopt luchtfilter (komt alleen voor als je ernstige motorproblemen hebt) of verstopte uitlaat zijn geloof ik ook al genoemd).
Ich bin ein Breaker
je hebt pb terug, zaterdag middag, of zondag kunnen we hem wel ff uitlezen hier in baarn.