Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, na een ontzettend smerige klus zit er een nieuwe ashoes op de linker aandrijfas. En…. nog steeds gebonk…
Hoewel ik even meende te horen dat het toch van links kwam, ben ik nu echt in de veronderstelling dat het toch van rechts komt. Ook rechts zat een gescheurde hoes. Pas na het monteren van de nieuwe rechter hoes kwam dit gebonk.
Zou ik dan toch te lang hebben doorgereden en is de homokineet verrot? Is zoiets zichtbaar?
patje74 schreef:OK, na een ontzettend smerige klus zit er een nieuwe ashoes op de linker aandrijfas. En…. nog steeds gebonk…
Hoewel ik even meende te horen dat het toch van links kwam, ben ik nu echt in de veronderstelling dat het toch van rechts komt. Ook rechts zat een gescheurde hoes. Pas na het monteren van de nieuwe rechter hoes kwam dit gebonk.
Zou ik dan toch te lang hebben doorgereden en is de homokineet verrot? Is zoiets zichtbaar?
Oeps, maar er is ook niemand die beweerde dat een nieuwe ashoes dat gebonk zou verhelpen.
Wat je zegt kan best kloppen; toen ik ermee tobde werd mij aangeraden: zachtjes linksom en rechtsom rondjes rijden op een groot terrein met de voorportierramen open, dan goed luisteren of je links of rechts geklos hoort, en bij welke richting.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Klopt, maar de homokineet zag er goed uit, en voelde ook goed. Met een verse dit vet zou er toch in ieder geval een verschik moeten zijn als lkinks het probleem was toch?
Het gekke is dat ik bij strakke bochten met volledig uitgeslagen stuur helemaal niets hoor.
Het is dus puur en alleen bij uitveren en in een hogere stand dan de rijstand rijden.
Ik blijf vermoeden dat rechts toch de oorzaak is.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heeft iemand trouwens een idee waar ik dat grafietvet los kan kopen? Lasaulec kon het mij niet leveren, behalve het standaard zakje bij de ashoes.
patje74 schreef:Zou ik dan toch te lang hebben doorgereden en is de homokineet verrot? Is zoiets zichtbaar?
Ik had ook te lang doorgereden met een kapotte hoes, een nieuwe hoes erop hielp niet, de as was al overleden.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Even een vraagje, de assen van de 1.4 palais zijn niet uitwisselbaar met die van de 16 TRS, maar zijn de homokineten dat wel?
Slijtage is haast niet te zien. Misschien kan je het meten, maar dan moet je heel precies meten (digitale schuifmaat) en je homokineet brandschoon maken. En dan meet je wellicht dat je homokineet dood is, en kan je er alsnog een andere in hangen.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het positieve van het verhaal is dat ik het nu een keer heb gedaan, en dat de volgende keer een stuk sneller zal gaan!
Hoewel, misschien is het wel te zien/voelen/meten ! As er uit en het deel aan de ene kant van de homokineet proberen te draaien t.o.v. het andere deel.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Nou ja… ik kijk in ieder geval morgen of de homokineten die ik heb liggen uitwisselbaar zijn. ls dat het geval is, tjoep ik die er in en probeer ik weer.
Maar… dan heb ik wel ene verse lading vet nodig. Morgen dus ook maar eens even bij Ferwerda langs.
Doorsmeervet was altijd te koop in grote plastic tubes
Of ook nu nog in een koker die in een doorsmeerspuit past
Succes
‘t mistig buiten, licht zou de felle kou mijn teer gestel bederven
patje74 schreef:Klopt, maar de homokineet zag er goed uit, en voelde ook goed. Met een verse dit vet zou er toch in ieder geval een verschik moeten zijn als lkinks het probleem was toch?
Het gekke is dat ik bij strakke bochten met volledig uitgeslagen stuur helemaal niets hoor.
Het is dus puur en alleen bij uitveren en in een hogere stand dan de rijstand rijden.Ik blijf vermoeden dat rechts toch de oorzaak is.
Dan kon het wel eens aan de tripoide koppeling liggen, dus dat ding met hoes aan de binnenzijde ipv aan de wielzijde v/d as. Die vangt namelijk de hoogteverschillen op; de homokineet “doet” alleen maar de draaiing.
Ich bin ein Breaker