1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
GTI Turbo2 op gas
Gepost: 10 september 2007 04:09 AM

Was een beetje aan het rondslurfen en zoek maar veel hoor ik niet over een Turbo 2 op gas.
Op de site van de CCCN heb ik gelezen dat ze het niet goed doen?

Heeft er iemand ervaring mee?
Uiteraard zou het dan een gasinjectie installatie zijn.

Ik hoor het graag!

mvg
Ruben

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 10 september 2007 03:03 PM
  [ # 1 ]

Je gaat je turbo toch niet op gas leggen!

Heb gehoord dat het niet ideaal is in verband met de hoge compressie van een turbo 2 die al hoger is dan van een gewone turbo…
Feit is dat dit geen zuinige wagen is…. maar dat moet je der bij nemen denk ik.

BX sport - SM - Turbo op gas lijkt mij niks….

ps je hebt dan ook geen koffer meer want vooraan kan je geen tank steken…..

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Gepost: 10 september 2007 03:47 PM
  [ # 2 ]

Opzich vind ik het ook stom, een dikke bak met gas Laughing

maar langs de andere kant, ik ben student, (en had het effe uitgerekend) en 370euro per maand aan benzine geven lukt niet…
137 aan gas is realistischer…

iig, het duurt nog wel effe voor deze gerestaureerd is dus miss heb ik dan wel geld Wink

iig, ik hoor de bevindingen van rijden op gas graag.(niet dat je het niet goed vind, maar gewoon de feiten) Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 10 september 2007 04:33 PM
  [ # 3 ]
bxsport schreef:

Je gaat je turbo toch niet op gas leggen!

Heb gehoord dat het niet ideaal is in verband met de hoge compressie van een turbo 2 die al hoger is dan van een gewone turbo…

Dan is gas alleen maar handiger. Gas heeft een hoger oktaangetal dan benzine.

Het schijnt wel te kunnen met een vloeibare gas injectie, maar er zijn maar een paar adressen in NL die het kunnen (en durven). Er is op het forum wel over geschreven en het is ook wel gedaan.

Profiel  
 
Gepost: 10 september 2007 04:47 PM
  [ # 4 ]

met lpi begin ik niet…
vsi of niks Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 10 september 2007 07:18 PM
  [ # 5 ]

zou er geen gas in leggen om eerlijk te zijn als student kan je dan beter een andere auto gaan rijden Sad

hoe zit het eigelijk met de lpg regels in belgie kwa belastingen enz

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 10 september 2007 07:22 PM
  [ # 6 ]

Nou, als ik het rijtje auto’s zie, ben je geen arme student Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 10 september 2007 07:27 PM
  [ # 7 ]
Timo1990 schreef:

Nou, als ik het rijtje auto’s zie, ben je geen arme student Wink

Haha. aan jouw avatar te zien ben je een behoorlijk zeikwijf!! Wink

(no hard feelings: ik lach me elke keer weer een deuk om die avatar van je).

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 10 september 2007 07:32 PM
  [ # 8 ]

Helaas ben ik van het mannelijk geslacht. Wink Maar zeiken kan ik wel ja, als ik wil. Wink

Maar genoeg offtopic, ik hou me weer op de achtergrond.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 10 september 2007 07:38 PM
  [ # 9 ]
Timo1990 schreef:

Helaas ben ik van het mannelijk geslacht. Wink

Daar kun je ook wat aan laten doen, als je er niet blij mee bent.

Ontopic: eigenlijk zou TS eens bij Harm moeten langsgaan. Die kan vast wel een excelsheet maken om uit te rekenen dat je beter een BX diesel erbij kan houden voor de kms en dan de CX voor de pretkms.

Profiel  
 
Gepost: 10 september 2007 08:31 PM
  [ # 10 ]

dat is ook het originele plan, maar ik ken mezelf, als ik eenmaal met de CX rij wil ik niets anders Laughing

En toch ben ik een arme student…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 11 september 2007 05:21 PM
  [ # 11 ]

Dan rij je beter cx 22trs is goed voordelig en kan gewoon op gas… kost in belgie 800euro…plus de bijkomende tax van ongeveer 175 euro

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Gepost: 11 september 2007 06:39 PM
  [ # 12 ]

noops, turbo2 of niets Laughing

Niemand die hier met gas rijd dus???

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 september 2007 02:37 AM
  [ # 13 ]

Gewoon op gas doen, en Lpi moet prima kunnen. Het is wel een omvangrijk projekt. Als je het echt mooi wilt moet het eigenlijk met iets van een VEMS , zodat je ook de ontsteking aan het gas aan kan passen, ik ken nog geen gasinstallaties die dit doen. Ik zou ook gelijk een flinke olie/luchtkoeler plaatsen want LPG is wel een wat hetere brandstof. Kwa compressie is gas idd beter dan benzine, minder kans op pingelen met gas, alleen om dat betere octaan getal te benutten zal je idd iets aan de ontsteking moeten doen en er valt dus niets te stellen aan de Thomson AEI, dus dat zal anders moeten (zoiets als een MSD zou ook moeten kunnen, maar die zijn ook niet bepaald goedkoop).

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 12 september 2007 02:43 AM
  [ # 14 ]

Het punt is, ik begin deze binnenkort te restaureren, en ik wil geen gaten achter gaan boren…

Iig, dit is een reactie waar ik wat aan heb, thx Wink

Werkt een vsi evengoed als LPI, want daar ben ik eigenlijk niet zo voor(dure pomp die stukgaat enzo).

Uiteraard is het spel aan de MS/VEMS/KMS/... hangen ideaal!
Zou er niet van verschieten dat er nog meer vermogen is dan op benzine, zeker als je de ontsteking nog gaat vervroegen.

Wat is er mis met de standaard instelling, te laat of?

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 12 september 2007 02:48 AM
  [ # 15 ]

owja, zijn er eigenlijk injectiecomputers waar je tussen 2 programmas kunt schakelen, anders de benzine ook ineens op aftermarket, hehe.
paar pktjes extra kunnen nooit kwaad…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook