Totaal aantal Berichten: 247
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Probeer eens de geperforeerde schijven en speciale blokken van Brakemax, ook voor de XM zijn die er en die worden aanzienlijk beter gekoeld.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
De trillende remmen kunnen misschien ook veroorzaakt zijn doordat de wielbouten niet met een momentsleutel zijn vastgezet. De centreerschroefjes zijn er idd alleen om de schijf op zijn plek te houden wanneer de wielen weer erop moeten.
Verder zou opgehoopt remstof in de remzadel ook nog voor het trillen kunnen zorgen, maar ik neem aan dat dit goed wordt schoongemaakt tijdens het monteren van de nieuwe remmen.
Een ander probleem met trillende remmen dat ik heb meegemaakt zijn vervormde remzuigers, door het aanlopen van de blokken en kwam door opgehoopt remstof. De remzuigers waren te veel vervormt en kon ze niet meer rond geschuurd krijgen. Nieuwe remklauwen bood de oplossing.
Ik lees ook in de reactie van Waterman en Gompy dat Brembo remschijven ook kunnen gaan trillen….Binnenkort ga ik 288mm remmen (Brembo remschijven) van de XM V6 24v ES9J4 type monteren ipv mijn standaard 283mm voorremmen.
Hopelijk gaat het bij mij niet trillen….
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 235
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Na wat wikken en wegen (lees: rondgekeken naar andere auto’s inclusief auto’s bezichtigen bij autodealers/handelaren) tot de conclusie gekomen dat er niet te tippen valt aan onze Citroen’s XM en DS. Dus we laten de XM repareren; alles er op en er aan, schijven, blokken, naven en lagers. We gaan gewoon lekker door met kilometers maken in de meest comfortabele auto’s die er zijn, zelfs vergeleken met de modernste auto (in zijn prijsklasse natuurlijk) doei
Na 2 dagen reparatiewerkzaamheden door de garagist is de XM gemaakt. Dit weekend kunnen we haar direct testen op de duitse Autobahn. Hopelijk zijn nu alle trillingen voorbij en kunnen we weer heerlijk kilometers maken. (Momenteel 256000 op de teller)