1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Citroën In de Toekomst..
2cvfanaat2cv
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 639
Geregistreerd: 09-09-2006

Gepost: 11 september 2007 10:36 PM

Hallo,

Ik wou wel eens zien hoe wij citrofiellen citroën in de toekomst zullen
willen zien .. Nu had ik het idee (schoot me te binnen toen ik dus de C-Airscape en C-Cactus Bekeek) om een modernere of futuristische citro:en te maken..

De Deelnemende Modelen die mogen worden gemoderniseerd of gefuturischtiseerd (in die zin?? of een woord zoals dat)

dit zijn de nomineerende Modellen

1. De Citroën DS (Alle Series)
2. De Citroën CX (Alle Series)
3. De Citroën BX (Alle Series)
4. De Citroën 2CV (Of Andere A types Bijv Mehari Ami Dyane etc)
5. De Citroën 350 (Truck)
6. De Citroën SM (Alle Series)
7. De Citroën XM (Alle Series)
8. De Citroën GS (Alle Series)
9. De Citroën Traction Avant (Alle Series)
10. De Citroën HY (alle Series)

U Mag (het hoeft niet verplicht maar het zou leuk zijn..) een van bovenstaande voitures moderniseren of een futuristische concept ervan maken. dit kan/ mag door middel van schetsen photoshop plaatjes knippen en plakken schilderen op schaal enz..

dus hoe zie(t) U/jij de citroen in de toekomst…

Ik oop op leuke mooie en ook stoere ontwepen…

Very Happy Groeten van de 2cv fanaat..

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 12 september 2007 08:01 PM
  [ # 1 ]

Shocked

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 12 september 2007 08:16 PM
  [ # 2 ]

Ik heb altijd al gezegt dat ze de DS wel weer openieuw op de markt mogen brengen. Maar dit valt mij dan weer tegen:

En ik vind dat ze de veerbollen het stijgen en zakken etc. weer moeten gebruiken Sad

Of wat dacht je hiervan:

Nee, laat wat mij betreft maar bij het oude model, maar dan de ‘onzichtbare’ dingen veranderen. Betere milieivriendelijkere motor, materiaal van deze tijd, wat niet roest etc. Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 september 2007 08:22 PM
  [ # 3 ]

Ik vind die DS-creatie dus echt heel erg mooi. Duidelijk een DS, maar toch een erg modern uitziende auto. Maar wat bedoel je met die zin over bollen en stijgen en zakken?

Die 2CV is ook erg mooi trouwens.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 12 september 2007 08:25 PM
  [ # 4 ]

Nou, de veerbollen zijn aan het verdwijnen. Alleen nog maar de C5 en C6. En dat mag wat mij betreft wel blijven. Want in het autonieuws had ik gelezen dat dat gaat verwijnen.

En over dat stijgen en zakken. Neem bijv. jou BX. Zie zakt naar verloop van tijd in, en als je weer start komt die weer omhoog. Dat mag van mij ook blijven. Maar dan bijv. als wat de Xantia en XM hebben, dat je het kan ‘uitzetten’ of dat je gewoon wil dat die inzakt.

En ik moet ook bekennen, nu ik er een poosje naar heb gekeken, vind ik die DS eigenlijk ook wel erg mooi. Maar nog niet mooier dan de echte oude DS.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 12 september 2007 10:55 PM
  [ # 5 ]

Volgens mij is dat anti inzakken gedaan om nog remdruk te houden als hij bijvoorbeeld gesleept moet worden een kort stukje en je komt natuurlijk sneller weg wat natuurlijk ook weer een voordeel is.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 13 september 2007 12:07 AM
  [ # 6 ]
Autofan schreef:

Volgens mij is dat anti inzakken gedaan om nog remdruk te houden als hij bijvoorbeeld gesleept moet worden een kort stukje en je komt natuurlijk sneller weg wat natuurlijk ook weer een voordeel is.

En vooral, omdat de 6+2 pomp een lagere opbrengst heeft. Dit resulteert dus zonder antisink in een tergend langzaam omhoog komende auto Wink

En, die moderne DS creatie vind ik ook schitterend Shocked

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 september 2007 12:08 AM
  [ # 7 ]

Maar er zijn wel genoeg xantia’s en XM’s die wel inzakken, dus daar staat de anti sink ‘uit’ ?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 13 september 2007 12:14 AM
  [ # 8 ]
Timo1990 schreef:

Maar er zijn wel genoeg xantia’s en XM’s die wel inzakken, dus daar staat de anti sink ‘uit’ ?

Oudere modellen hebben nog geen antisink. Vroege modellen Xantia’s en XM’s hebben nog een “oude” pomp met een debietregelaar (drukverdeler). Bij de nieuwere modellen die de 6+2 pomp hebben word dat al verveeld bij de pomp zeg maar. Deze hebben de debietregelaar niet nodig. Hierdoor is echter de opbrengst van de pomp lager geloof ik waardoor het dus langer duurt voordat het systeem op druk is. (Ik hoop dat ik het zo goed uitleg, zoniet dan word ik vast verbeterd Laughing )

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 september 2007 12:16 AM
  [ # 9 ]

Okee. Wat ik me altijd afvraag, begin ik nu antwoord op te krijgen. Dus als ik het goed begrijp, heeft alleen de oudere Xantia’s en XM’s het inzakken, en de nieuwe niet meer? Ik dacht namelijk dat je gewoon een knop ofzo kon omzetten, waardoor die niet meer zonk. Maar dat is dus niet zo?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 13 september 2007 12:17 AM
  [ # 10 ]
Timo1990 schreef:

Okee. Wat ik me altijd afvraag, begin ik nu antwoord op te krijgen. Dus als ik het goed begrijp, heeft alleen de oudere Xantia’s en XM’s het inzakken, en de nieuwe niet meer? Ik dacht namelijk dat je gewoon een knop ofzo kon omzetten, waardoor die niet meer zonk. Maar dat is dus niet zo?

Is niet zo idd. Ik geloof dat het bij de XM vanaf 95-96 zon beetje standaard was, en bij de Xantia vanaf 94-95 of zo. (wederom; degene die het beter weet -> verbeter me)

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 september 2007 12:19 AM
  [ # 11 ]

standaard niet meer inzonk? en van ouder doen dat dus nog wel?  Very Happy

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 13 september 2007 12:20 AM
  [ # 12 ]
Timo1990 schreef:

standaard niet meer inzonk? en van ouder doen dat dus nog wel?  Very Happy

Standaard met antisink idd. En idd oudere modellen doen het wel.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 september 2007 12:20 AM
  [ # 13 ]

Okee bedankt!!!  Very Happy Very Happy

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 13 september 2007 12:57 AM
  [ # 14 ]
PrutsyLJ schreef:

Standaard met antisink idd. En idd oudere modellen doen het wel.

Overigens, als de anti-sink niet goed werkt zakt de auto ook. En zelfs met goed werkende anti-sink zakt de auto wel na een paar dagen. Het vertraagt het proces wel aanzienlijk. Overigens stuurt een auto met 6+2 pomp wel stukken lichter dan een auto met een oud model pomp. Dat heb ik gemerkt in Bram zijn auto, daar draai je het stuur met 1 vingertje rond. Dat komt ook weer doordat de pomp een aparte uitgan heeft die alleen voor de stuurbekrachtiging is.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 september 2007 01:00 AM
  [ # 15 ]

om eerlijk te zijn wil ik geen modellen zien die van een oude auto zijn afgelijd uit het rijtje Wink

vaak is het een slap aftreksel van het bestaande zoals bijv de vw met de kever heeft gedaan dus geef mij maar nieuw Wink

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook