6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Stervende zwaan… de XM is rot.
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 22 oktober 2007 01:17 AM
  [ # 76 ]

 

 

Ik heb er trouwens geen aandelen in…

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 22 oktober 2007 01:28 AM
  [ # 77 ]

Ik heb een soort angst voor die additieven… Zoals ook al in 1 van de stukjes staat is de kans 50% dat het mis kan gaan..
Mijn v6 heeft nog net geen 2 Ton gelopen. Zou het dan erg veel kwaad kunnen?
atf of dit spul of gewoon niet doen….. hmmmmmmmmmmmm

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 22 oktober 2007 01:32 AM
  [ # 78 ]
eXaMple schreef:

Ik heb een soort angst voor die additieven… Zoals ook al in 1 van de stukjes staat is de kans 50% dat het mis kan gaan..
Mijn v6 heeft nog net geen 2 Ton gelopen. Zou het dan erg veel kwaad kunnen?
atf of dit spul of gewoon niet doen….. hmmmmmmmmmmmm

ik kan me dat wel voorstellen. Zelf heb ik het er ook niet op. Heb altijd het idee dat het een beetje struisvogel gedoe is. Je hoort en ziet het niet dus het is er niet meer… maar ondertussen…

en als het niet dat doet wat je hoopt dan ben je idd net die ene 50% maar ondertussen is dat prijzige spul wel weer gekocht…

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 22 oktober 2007 01:35 AM
  [ # 79 ]

tsja als het zo goed is .... waarom zit dat dan niet standaard in olie bijgevoegd…. van die dingen.
Maar ja het klinkt wel lekker als the easy way out he…

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 22 oktober 2007 01:37 AM
  [ # 80 ]

als iets rammelt, waarom rammelt het dan?
juist , omdat het versleten is.

als iets versleten is , wat doe je dan?

juist je vervangt het of herstelt het.

dat je de symptomen zoals piepen en tikken (tijdelijk) kunt onderdrukken, tja.. kan en zal wel..
maar

kapot is kapot.

of lul ik nou uit mn nek?

daarnaast, al die troep in je motor, wat gebeurt er met de rest?
daarnaast wat voor nadelig effect heeft het als je eea gerepareert hebt?
je kunt die rommel er niet meer uithalen…

mvgr wupke:gewoon maken, en geen huis tuin en keuken middeltjes gebruiken,,, Wink

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 22 oktober 2007 01:41 AM
  [ # 81 ]

idd , gewoon maken. of het nu een V6 of een 4 pitter is. DIe addietieven doen me vaak terugdenken aan een filmpje van vage verkopers. Ff wat broodkruimels door de olie zodat het wat beter klikt in het vooronder…

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 22 oktober 2007 02:02 AM
  [ # 82 ]

Ff wat broodkruimels door de olie zodat het wat beter klikt in het vooronder…

Hé morgen even proberen…...

Er was er trouwens een die voorstelde dat je er een eitje in deed..  Cool

Maar ja, kom je met een voorstel moet je m opeens gauw laten maken. Zulke voorstellen roepen altijd heel veel reactie en weerstand op. 

Als de mijne ermee kapt omdat er geen benzine meer inzit gooi ik er toch eerst een litertje of wat benzine in voordat ik ‘m “laat maken”.

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 22 oktober 2007 02:07 AM
  [ # 83 ]

Er blijven altijd voor en tegenstanders uiteraard!
Das ook het leuke van zo’n topic vind ik zelf.
Ik ben blij met elke reactie omdat dat het denkwerk een beetje gaande houd. Wink

Was dat een gekookt of een rauw eitje trouwens.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 22 oktober 2007 11:20 AM
  [ # 84 ]

‘k denk dat het allemaal reuze meevalt…... maar ja, als iedereen roept dat je de tikkende kleppen meteen moet laten repareren of ATF erbij moet mieteren, ga je het vanzelf geloven

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 22 oktober 2007 11:58 AM
  [ # 85 ]

heel mooi maar wat zou jij dan doen?
Gewoon doorknorren tot er iets kaduuk gaat?

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 22 oktober 2007 12:53 PM
  [ # 86 ]

Er mee door rijden kan geen kwaad, behalve dat de motor wat minder voordelig omspringt met de brandstof. Ik heb met m’n eerste XM (ook een 2.1D) 50dkm gereden met kapotte stoters. Op het laatst was het een waar orkest van een stuk of 5, 6 van die rammelende vrienden.  Very Happy

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 22 oktober 2007 12:56 PM
  [ # 87 ]

Wat is tikken? Ik denk dat je de tikkende injectoren niet moet verwarren met tikkende hydraulische klepstoters.

Olie verversen en rijden met die bak, zodat de olie goed warm wordt en alle oliekanalen goed doorgespoeld worden.
Eventueel een scheutje ATF erbij om te reinigen en daarna olieverversen.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 22 oktober 2007 01:20 PM
  [ # 88 ]

Nou de injectoren zijn het niet in ieder geval, die maken echt een ander geluid.
Maar ik blijf er voorlopig toch nog mee doorrijden hoor.
Heel erg onzuinig is ie nog niet.
Olie heb ik vorige maand laten verversen en dat heeft het tikken nog niet verminderd. Dus tegen de tijd dat ik er zin in heb ga ik wel het atf truukje doen. Paar dagen daarmee rondrijden genoeg? Ik rijd iets van 100km per dag.

Profiel  
 
huizing
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 14-08-2005

Gepost: 22 oktober 2007 01:35 PM
  [ # 89 ]

Er wordt hier door iemand gesugereerd dat tikkende klepstoters VERSLETEN klepstoters zijn. Dit hoeft niet zo te zijn. In de stoters en verder in de motor zitten kleine oliekanaaltjes. Die kunnen deels verstopt raken waardoor de oliedruk in je stoter te laag is en ie dus tikt.

Reinigen is dus een goed plan om mee te beginnnen. Er bestaat ook molobdeendisulkfide (zwart spul en slick 50) Dit kan aankoeken en dan ben je dus nog verder van huis. Dus alleen reinigingsspul erin. ATF is het beste en het goedkoopste. Je kan ook duur speciaal spul kopen, dat moet iedereen voor zichzelf weten. Een echt versleten stoter zal met reinigen ook niet weer ok worden, maar het probleem is dat je dat bij voorbaat niet kunt zien…

Waarom dat spul niet standaard in je motor zit? Je olie wordt er dunner van. En als je volgas rijd in de zomer wordt je olie zo heet dat je wel een bepaalde dikte nodig hebt. (dus geen atf erin..) Maar rustig rijden en tijdelijk als schoonmaakactie kan weinig kwaad

ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 22 oktober 2007 02:13 PM
  [ # 90 ]

dank voor de info allen!
Ik ga het allereerst eens proberen met de ATF en daarna verversen. Weekje erin goed genoeg?

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook