Ik heb een stekkertje gesloopt bij het zekeringkastje achter de koplamp van mn 2.1TD uit ‘97. Ik had deze aan de + gehangen met een zekeringsvoet, maar 30A wordt er met gemak uitgeschoten.
Is de voorgloei niet gezekerd standaard?
Ouwe mopperkont
Nee, was zo’n kluns uit Schipluiden (bij Delft) had een Berlingo. Was echt een prutser. Vijf van die achterlijke toeters die flink in de weg zitten, maargoed. Het gloeirelais afzekeren? Gloeirelais trekt nogal wat. Maar een gloeirelais is nooit afgezekerd.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Gloei relay is niet gezekerd en als dat was zitten we eerder aan zwaardere zekeringen denken
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Het gloeirelais is niet gezekerd om dezelfde reden dat de startmotor niet gezekerd is: de stroom die erdoor gaat is veel te hoog om fatsoenlijk te kunnen zekeren, de ongezekerde draden lopen rechstreeks naar de plaats van bestemming en zo goed als nergens onder- of tussendoor (weinig kans op sluiting op een onzichtbare plek) en de aanstuurdraad van het relais is wel gezekerd.
Eveneens ben ik tevens ook.
Hehe late reactie(s)
Ik heb idd neiuwe stekker aan de kabels geknepen zodat deze op de orginele plek terug kon. Probleem opgelost :] (zonder zekering )
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Matthijs309 schreef:Hehe late reactie(s)
Nu je het zegt
Eveneens ben ik tevens ook.