Ik ben vandaag met Ad Brouwer bij de CX geweest. Auto stond klaar op de brug. Hij vond d’r zeer mooi uitzien. Paar kleine aandachtspuntjes. Zeer goede en betrouwbare basis. Mijn hart begon al wat sneller te lopen; zou het dan toch?
Toen kwam het dak. En zoals hier al voorspeld is was het van onderen flink verroest. Zo verroest dat je aan een daktransplantatie moet denken. Dat zou mijn budget flink te boven gaan.
Ik zie dus af van aankoop. Baal wel een beetje nu.
De zoektocht naar een TRS of GTI (2e serie) gaat dus verder. En mijn voorkeur begint nu toch echt bij de GTI te liggen.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
die heeft een erg leuke trs staan
garagestmarien schreef:http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=184255
Dit iets?
Heb d’r zien staan. Maar dat is dan wel weer meteen een turbo 2; haal ik me daar niet meer gedoe mee op de hals (tov een trs (simpel) of gti (keibetrouwbaar)?
citroenc2 schreef:
die heeft een erg leuke trs staan
Die heb ik ook al op de site gezien, wel weinig informatie.
Waarom een wink? Ken je de auto? Iemand deze auto al in het echt gezien gezien?
(je bedoelt toch niet die verkochte trs met 61 km op de teller; als ik dat budget had kocht ik wel een Prestige in cassis negre full options).
bel david anders op voor informatie
ik ken david persoonlijk en ik weet dat hij goede autos verkoopt inplaats van bagger
je kan altijd een keer bij hem gaan kijken om een indruk te krijgen
Ik ga dat nu zeker doen. Wil ook eigenlijk nog een keertje bij car-outlet in St. Oedenrode kijken naar de rode spaanse trs; volgens mij echter rouge florentin ipv vallelunga (dat is toch wat feller?). Die moet echter wel gespoten worden heb ik al begrepen.
bel wel eerst even want ik heb het vermoede dat de auto nog in frankrijk staat daarom ook de matige informatie
maar david kan je daar alles over vertellen natuurlijk
Iemand bekend met de sl-31-fh (2.5 gti uit 1987)? Auto komt met nieuwe apk en nieuwe lak maar heeft twee jaar stilgestaan.
Die 22trs van de car-outlet staat gewoon in nederland,spaanse import.
Lijkt me wel een goede basis,maar als ze nog ingevoerd en gekeurd,en gespoten moet worden voor dat geld, zou ik voor een luxer model gaan.
Meestal moet je nog voor zo,n 1000 euro in de techniek stoppen,als je het laat doen.
Voor zo,n optelsom zou ik nooit in een 22 trs gaan rijden,ga je richting de 7000 euro!.
Gewoon geduld hebben,en mp in de gaten houden.
Er word nog genoeg aangeboden,wie zoekt die vind.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Mijn voorkeur veranderd zo langzamerhand naar de (gewone) gti.
Ik zal niks overhaasts doen maar ben wel ongeduldig…
Die gti op mp is een ander interieur ingekomen,of het is een ri.
Dat model is nooit geleverd in ned.,het kenteken is wel origineel ned.
Bij een gti moet je eigentlijk een vip interieur hebben,stoelen zitten veel beter,stof is veel slijtvaster.
Kijken kan natuurlijk geen kwaad,kijk even goed naar het chassisnr.
Als het een import is waar ze een kenteken van een sloper opgezet hebben ,moeten ze dit natuurlijk wel even vermelden.
Gr Raymond
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 2949
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
icefire schreef:Mijn voorkeur veranderd zo langzamerhand naar de (gewone) gti.
Mijn voorkeur gaat steeds verder naar een 22trs ............... ja hier ben ik weer !!!
Ik ben al 2 jaar zoekende naar een CX liefst een GTI handgeschakeld.
Al veel bekeken maar niets gevonden, ik weet dat ik erg kieskeurig ben.
Het valt niet mee om een zeer goede CX gti te vinden, ik heb er ooit bijna een gekocht technisch 100% en hard maar ze moest strak gezet en gespoten worden. Ik heb geen klus ruimte dus toch maar niet gedaan.
De prijzen zijn ondertussen voor een goede GTI en Turbo erg hoog geworden helaas en soms absurd.
De keuze voor een 22trs dan maar ????
Ik heb deze helaas nog nooit gereden, wel gtI’s en turbo en dat is ultiem.
De prijzen en aanbod liggen wat beter op het moment van een trs, het is een concessie doen links of rechts om.
Ron.
Ps: en er is hoop we hebben een ander huis gekocht ...... jawel met garage en carpoort. Heb ik nu ordinaire jeuk of kriebeld er iets.
...
@ron: trs is ook heel fraai en fijn. En in uitvoering vaak vrijwel gelijk aan de gti.
@ray: lijkt me een goede waarschuwing. Het visgraatinterieur is natuurlijk vele malen mooier. Zo’n chassisnr. Wat kan ik daarmee? Kan ik meteen afleiden waar die auto wegkomt en wat voor uitvoering het is/was. Of is het nr opschrijven en daarna nazoeken?
Andere vraag: hebben alle gti’s ABS?

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Kijk hier eens:
http://www.emhi.nl/cx.nl/cx-techfacts.htm
icefire schreef:Zo’n chassisnr. Wat kan ik daarmee? Kan ik meteen afleiden waar die auto wegkomt en wat voor uitvoering het is/was. Of is het nr opschrijven en daarna nazoeken?
Andere vraag: hebben alle gti’s ABS?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Ik denk niet dat je veel uit het chassisnr kunt halen,het zal echt wel bij het kenteken horen.
Even kijken of het een origineel citroen nr is,en niet zelf erin gemaakt,of gelast.
Op het binnenscherm zit een alu plaatje waar het nr ook in moet staan.
Originele nummers beginnen en eindigen met een citroenteken.
Volgens mij had ik jou al een keertje een mailtje gestuurd over die croisette in belgie met 60000 km (koopjesnet)
Volgens mij staat die nog steeds te koop,en met een vr.pr. van 2000 euro is die niet echt duur.
In ieder geval een cx die de moeite van een tocht waard is,als je een garage kenteken kunt lenen kun je haar zo naar ned. rijden.
Niet echt een topuitvoering,maar wel een oude bekende.
Gr Raymond
Het was een cx of niks