Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ziet er hard en strak uit! Wel ff een paar andere doppen voor de winterwielen regelen, of een extra set lichtmetaal kopen.
Leuk ook dat het een origineel Nederlandse is. Die beginnen redelijk schaars te worden.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
cxfanatic schreef:Ziet er hard en strak uit! Wel ff een paar andere doppen voor de winterwielen regelen, of een extra set lichtmetaal kopen.
Leuk ook dat het een origineel Nederlandse is. Die beginnen redelijk schaars te worden.
Extra set LM zit erbij; dit zijn de winterbanden (ik ga wel zoeken naar de citroen-doppen; met die zilverkleurige strookjes). De vorige eigenaar (ook citroen-freak) wilde de LM-velgen ‘s winters (lekker vroeg) niet op de auto hebben.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Dat zag ik inderdaad in de advertentie. Je zou voor de winter ook een paar minder mooie LM’s voor weinig geld kunnen kopen. Ziet het er toch nog aardig uit.
Ze is thuis en staat vredig naast haar geadopteerde kleine broertje in het donker. Morgen mag ze mee naar het werk.
Van het setje LM is dit de slechtste:
edit: ik krijg maar niet voor elkaar om de foto’s direct te laten zien. In het voorbeeldscherm wel maar na op OK gedrukt te hebben wordt het altijd een linkje ops:
Die velg ziet er nog heel behoorlijk uit. Als dat de slechtste is, dan heb je een mooi setje te pakken. Ik zou ze er snel onder zetten, de wagen wordt er zo ongelooflijk veel mooier van.
Morgen lekker showen bij je collega’s?

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ze de ogen uitsteken, bedoel je!
Haha, de citroen doet de tongen over het algemeen wel losgaan ja. Maar ook hier loopt nog wel een enkele cultuurbarbaar rond.
Opmerking die ik wel vaker heb gehoord vandaag: “SG-... is ie geimporteerd dan?”
Antwoord: “nee deze is nog van de vorig kenteken-serie….”

Totaal aantal Berichten: 2949
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
icefire schreef:
Opmerking die ik wel vaker heb gehoord vandaag: “SG-... is ie geimporteerd dan?”
![]()
Antwoord: “nee deze is nog van de vorig kenteken-serie….”
we willen nog wel meer foto’s zien

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ha prachtig, diezelfde vraag kreeg ik ook vandaag:
“Mooi zeg, waar komt deze vandaan?”
“Uit Frankrijk, waar ze allemaal vandaan komen….(KALF!)”
“Nee, ik bedoel: hoelang is ze al in Nederland?”
“Nou, zoals je aan het kenteken kunt zien, sinds 1987”
“Oh….is ze dan niet ingevoerd? hûh?!”
“Ja zéker wel: toen ze nieuw hier werd afgeleverd…!”
Wat kunnen sommige mensen toch heerlijk onnozel zijn…
‘Spirit of avant-garde’
Nog steeds heel blij met mijn aankoop. De auto rijdt zoals een cx hoort te rijden. Soepel en rustig. Wellicht een tikkeltje slomer als onze vorige Croisette. Taxatie is ook goed uitgevallen. Woensdag naar Ad voor een check-up en eventueel plan van aanpak tot conservering.
Jalouzie van XM’metje zit op de achterruit. Een paar stoelfiltjes was voldoende om hem te klemmen (ga nog wel naar iets duurzamers zoeken).
Na de eerste tankbeurt wilde ik de dagteller op nul zetten. Die zit vast. Als ik het palletje probeer in te drukken zie je de plaat van de snelheidsmeter bewegen. Dus vraagje: kun je makkelijk bij de dagteller om hem weer gangbaar te maken?
Dashboard: nog tips om het verbruinde (ingebrand door de zon?) eraf te krijgen of te vermaskeren?
Ik zag dat in de plafondconsole twee kleine bolletjes met een rolschijfje zitten. Lijken me leeslampjes voor de achterpassagiers; er gaan echter geen lampjes branden. De leeslamp voor aan het plafond doet het wel (zelfde als in de BX).
In de middenconsole achter onder een schuifklepje zitten twee aansluitplugs voor een koptelefoon (grote jackplug) geluid is echter niet ruisvrij, inschakelen levert even flinke tikken op; de speakers in de deuren worden ook niet onderbroken. Kun je hier straffeloos een kleine koptelefoon op aansluiten?
Boven die twee koptelefoonaansluitingen lijkt nog een derde aansluitplug te zitten; wat is dat?
Autoradio is een beetje schel. Komt ook deels door de tweetertjes in de achterdeuren. Tips om eea een beetje voller te laten klinken (zonder een grote greep in de portefeuille; ben geen audiofiel)?
De TRS heeft inmiddels bij Ad Brouwer haar check-up en preventief onderhoud gehad.
De voetenbak linksvoor is vervangen, een gat in de rechtsvoorboven wielkast gedicht en rondom de kriksteuk linksachter nog wat gelast. Vervolgens alles (bovenbinnenkanten ski’s) netjes ingesopt met vet ed.
De check-up bracht geen verder onheil aan het licht.
Ik blijf nog wel met de vraagjes hierboven zitten, en: het linkerraam (voor) geeft nogal wat windgeruis. De raamrubbers zijn in de hoekjes opgerekt en vullen dus het hoekje niet meer maar snijden de hoek af zeg maar. Kun je dit rubber met wat trekken en smeren weer goed in de hoekjes krijgen? en wat moet je daarbij vooral niet doen (ziet er nogal breekbaar uit).
Ik speel een beetje met de gedachte het Dashboard te vervangen voor een Zwarte. Is dat zelf een beetje te doen of is het echt een ***-karwei en kun je dat beter LATEN doen?

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Heb het nooit zelf gedaan, maar het schijnt een takkeklus te zijn.
Maar goed, als je geduld hebt, een werkplaatshandboek en een beetje handig bent moet het zelf te doen zijn.
Verder loop je de kans dat er hier en daar wat broos/bros geworden plastic afbreekt. Je moet iig goed kijken/lezen hoe alles vastzit, zodat je niet zelf wat afbreekt.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
bijna 5 jaar verder…
vanavond kwam bij het wassen een van de stootstrips op de deur rechts achter wat los.
Ik begrijp dat ze gelijmd zijn.
Met welke lijm (kit?) kan ik de strip weer vastzetten? En welke lijm moet ik vooral niet gebruiken?

Totaal aantal Berichten: 5492
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Is 2zijdige tape niet beter? 3M?
Deze merk had ik ook stootstrips van me ouwe auto erop geplakt. Werkt goed..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?