Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van de gesubsidieerde roetfilter bij de C# 1.4HDI van 2004 ??
Nee. Weet wel dat het sterk af te raden is. De eertse keer dat je het roetfilter plaatst krijg je dan subsidie, maar als het roetfilter vervangen moet worden krijg je dat niet meer.
Verder kun je problemen krijgen als verstoppingen e.d.
Een roetfilter dat af fabriek onder de PSA modellen zit is uitgerust met een controlesysteem en speciale vloeistof (Eolys) om het roetfilter schoon te houden (regenereren) totdat hij vervangen moet worden. Verder wordt dus ook constant gecontroleerd of het roetfilter verstopt raakt door 2 meetpunten (1 voor en 1 na het roetfilter).
Dit alles heb je niet met een roetfilter zoals jij wil plaatsen en is de kans op problemen toch wel erg waarschijnlijk.
Eventuele fabrieksgarantie zal ook een probleem worden.
Mijn advies: niet doen. De PSA diesels zijn toch al erg “schoon” in vergelijking met andere merken.
Bedankt, Citroen had ik het ook geveraagd en antwoord niet.
Bij de officiële lijst van automerken staat deze 1.4 HDi niet dus ik doe het maar niet
Pieter
Vandaag een aanbieding van Citroen Nederland in de bus, voor € 100 wordt hij femonteerd, citroen regelt dan de subsidie toestand.
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Aangezien het je alleen maar geld kost niet doen.
Je brandstofverbruik loopt met zo’n 2% op, dus ook nog verhoging van de CO2 uitstoot. Daarnaast vergt een roetfilter altijd extra onderhoud.
En een retro-fit filter haalt qua uitstoot het niet bij een orgineel roetfilter af fabriek.
De kosten van investering en het verhoogde brandstofverbruik wordt niet gecompenseerd door een lagere MRB zoals bv met G3 installaties voor gas wel het geval is. Dus die investering verdien je nooit terug.
Aangezien de markt voor 2e hands auto’s is ingestort hoef je voor de inruilwaarde geen roetfilter te monteren.
EEN BETER MILIEU BEGINT BIJ DE OVERHEID
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Dat van die G3 vergelijking vind ik heel treffend. Waarom betaal je voor een G3 wél minder dan voor een G2, maar voor een (fabrieks) roetfilterdiesel niet minder dan voor een ongefilterde diesel. Dit jaar betaal ik voor de Grande Punto van 1120kg met zuinige en gefilterde 1.3 MultiJet 908 euro MRB bijelkaar Heeeeel stimulerend die wetgeving
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005