Ik kan voor een paar honderd euro een ID19 uit ‘71 kopen, een oud barrel voor de hobby. Er is veel mis aan, maar daar kan ik nog wel wat mee. Er is echter een ding wat mij weerhoudt, en dat is dat beide banden voor aan de binnenkant glad zijn en aan de buitenkant nog redelijk zijn. Is zoiets het gevolg van een foute afstelling of moet ik denken aan een zwaar versleten voorwielophanging?
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 409
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Aankoopvraagje
Hallo ik bezit zelf ook een ds en hiervan waren de banden ook aan de binnenkant versleten.Dit is een veel voorkomend geval .Alleen uitlijnnen op zijn tijd voorkomt dit euvel.Het is dus geen groot probleem als je het zeker wil weten dan kan je dit even laten contrloleren bij een dsgarage bv janssen in bennekom heeft hiervoor speciaal electronische hulp middelen voor .Hierop zie je het gelijk en hij kan ze gelijk bijstellen Succes
Oké, bedankt. Bedoel je met uitlijnen in dit geval het afstellen van het toespoor, zoals in de tiplijst beschreven? ( lange lat en krijtstreepjes enz.)
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hier in België, bedoelt men met uitlijnen allesinds,het spoor regelen
Het “schudden en beven” verhaal is meestal gelinkt aan het uitbalanceren van de velgen.
Totaal aantal Berichten: 409
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Aankoopvraagje
Ja dat bedoel ik precies Zoals jij het aangeeft heb ik het zelf ook weleens gedaan,maar het resultaat was zeer matig. Nu ik het zelf gezien heb bij janssen in bennenkom die er een soort meetlat inclucief leds Tegen aanlegd zie hoeveel afwijking hij had.Je kan dit duidelijk zien aan de ledsindencatie
Voor de kosten hoef het niet te laten want deze zijn gering
Groeten Jan D
Het staat ook beschreven indeel 3 als ik het goed heb van de werkplaatsboeken
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Ik denk dat je je voor een ID die een paar honderd euro moet kosten niet door de bànden tegen moet laten houden….. ‘t Gaat toevallig niet om die rooie…?
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
dat zat ik ook net te denken.
bij een ds van een paar 100 euro is sporing en schuin afgesleten banden ondergeschikt aan tal van andere zaken die waarschijnlijk nog veel stukkender ( dit is lokaal dialect voor naar de klote ) zijn.