Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
we gaan een keer vergelijken Patrick. Kom ik voor die ene keer met de Xantia en de Chyparse behandelde bollen vs de comfortbollen van de BX. ik denk dat de BX wint, gezien het verdergewicht.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ha, gisteren reed Robert in zijn Xantia Break achter mij aan naar Berlikum. De hobbels die ik net een beetje voelde, zijn voor hem doorgaans redenen om te remmen.
Ik heb je bollen gevoeld, en inderdaad, dat is mijn smaak wel, maar toch…. “het” is het niet. Net zoals een BX “het” net niet is. Alleen komt een BX iets meer in de buurt.
Ach, BiX-en, het blijven leuke alternatieven voor vele wagens die veel leuker zijn, maar weer veel andere nadelen hebben. Een BX is gewoon de goedkoopste manier om op een hele aardige manier bollen onder je kont te hebben. En als je een 1e Type pakt, dan heeft het zelfs nog karakter. (Yuri, kom d’r maar in!)
patje74 schreef:Een BX is gewoon de goedkoopste manier om op een hele aardige manier bollen onder je kont te hebben.
No need to say more. Het kiezen van een auto blijft toch een enorm compromis.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
ik voorzie een veerbollen meeting: BX Nix, Xantia, CX, DS, GS
dan gaan we allemaal testen en komen tot een totaaloordeel!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Eh… dat totaaloordeel is vrijwel onmogelijk, maar ook totaal van ondergeschikt belang. Maar een meeting? Nou….
Pakken we allemaal weer even de agenda er bij?
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
ik ben gewoon benieuwd naar ieders voorkeur,
eigenlijk moet er dan nog iemand bij die in een hok rondstuitert? .....ehhhh…Yuri??
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
hogervp schreef:ik voorzie een veerbollen meeting: BX Nix, Xantia, CX, DS, GS, XM
dan gaan we allemaal testen en komen tot een totaaloordeel!
Ik heb er toch ook maar een XM bij gezet, ik rij ook met comfort bollen en ben er niet helemaal tevreden mee.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Je zou eigenlijk eerlijkheidshalve twee testjes moeten doen:
GS, BX en Xantia en DS, CX en XM.. anders is het niet helemaal eerlijk
Mijn prognose voor het eerste rijtje is: 1.Xantia, 2.BX en 3. GS
Voor de 2e: 1. DS, 2.CX en 3.XM
(heb nu zo’n raar gevoel dat er een wervelwind op komst is ops: Dan zou ik zeggen: het is mijn voorkeur: want over smaak, raak je nooit uitgepraat
Se concentrer sur l’essentiel
Dan vergeten we nog de C5 en C6: ook bollenkarren!
De lekkerst verende auto blijft toch in mijn ogen de CX.
En vering blijft een compromis. Een auto kan zalig veren, maar waardeloos sturen.
In principe is de combinatie van lange wielbasis, masa, grote smalle wielen met zacht opgeblazen ballondbanden, soepele bollen en een slappe dunne stabilisatorstang toch de beste garantie voor een onovertroffen veercomfort.
Meja, wil je ook een fatsoenlijke wegligging, dan zit je toch al snel vast een een stugge stabilisatorstang, stugge(re) bollen (of een geschakeld systeem zoals hydractief en activa), brede banden, etc.
mpostma schreef:Dan vergeten we nog de C5 en C6: ook bollenkarren!
Dank! Ik wou al vragen waarom de C5 niet mee mocht doen?
je zou zelfs over de C4GP Excl. kunnen discusieren.
EW schreef:je zou zelfs over de C4GP Excl. kunnen discusieren.
discusseren kan altijd. Maar luchtbalgvering op de achteras is toch iets anders dan bollenvering. Het unieke (de combinatie van hydraulica en pneumatica) van hp vering zit hier natuurlijk niet in.
Maar als iemand graag een c4gp aanbiedt ter vergelijking, vind ik dat deze best mee mag doen.
hogervp schreef:ik voorzie een veerbollen meeting: BX Nix, Xantia, CX, DS, GS
dan gaan we allemaal testen en komen tot een totaaloordeel!
Ik stel een referentie-ZX voor. Dat absurd saaie geval (nog wat saaier dan het origineel, de Kadett) maar wat o zo lekker rijdt en nog echt goed veert voor een spiraalverenbak - maar als je hydrauliek niet in orde is leg je het er tegen af…
Ich bin ein Breaker
karel schreef:als je hydrauliek niet in orde is leg je het er tegen af…
is ook.
Inderdaad: dat viel mij destijd ook op; er waren drempels waar ik met de 205 en de ZX (wat toch feitelijk een licht opgeschaalde 205 is) beter overheen kon dan met de Xantia.
De C5 doet het daar trouwens wel weer goed op.
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Een ZX rijdt errug lekker (ooit als leenauto gehad) en dat motortje (1.4) was behoorlijk rap..
Bij het instappen in een C5 ging promt de vering in werking En dat bij stilstand.. Ik dacht meteen: wazullewenoukrijge? haha..
Se concentrer sur l’essentiel