Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ik weet niet of ik het durf om zo hard te gaan. De Super heeft een top van 140 km/h, dus dat leg ik wel af. Nou mag een boxer lekker toeren draaien, maar het zit mij wel gebakken. Ik vond 120 hard zat op de A7!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Die “nix” is nog niet eens in gereden, die gaat steets harder lopen let maar op, mooi dashboard is dat toch!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
patje74 schreef:Maar ik zou hem voor geen goud willen verruilen voor een TU!
Ik heb beide 1400-motoren gehad en ben tevreden over beide.
Blijf ons maar verrassen met mooie foto’s van jouw dashboard.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gek hoor… ik heb 5 tankjes Euro 95 verreden met telkens een verbruik van 1 op 15. Afgelopen leek het mij leuk om eens te kijken of dat te verbeteren viel met Euro 98. En nu kom ik uit op een verbruik van 1 op 12!
Gisteren maar snel weer een tankje 95 er in gemikt!
Maar is hier een logische verklaring voor? Het gebruik was vrijwel exact gelijk aan de afgelopen weken.
waterman771 schreef:patje74 schreef:Op TT stond de meter op 149Km/u, en hij kroop nog een beetje omhoog… een klein beetje… haha.
Ben jij levensmoe????? 90 is al te hard met zo’n tupperware bak…
Gelul!
De 14 E (5 bak met 72 pk) haalt in goede doen met gemak 170 op de teller. De 14 injection op LPG die ik vroeger had, heb ik nog wel eens op 180 geklokt op de teller, wind mee van de brug bij Zaltbommel af.
Hihi, de turbodiesel begint bij 150 pas net olijk te draaien. (net iets meer dan 3000 tpm)
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mpostma schreef:
Gelul!
Maar natuurlijk!
Heb je trouwens wel gezien wie het schreef en in wel subforum? Doe dat eens, dan weet je gelijk waarom er geen reactie op kwam!
patje74 schreef:mpostma schreef:
Gelul!
Maar natuurlijk!
Heb je trouwens wel gezien wie het schreef en in wel subforum? Doe dat eens, dan weet je gelijk waarom er geen reactie op kwam!
Haha, wat denk jij? Ik vond het zo sneu voor waterman dat ie helemaal geen reactie meer kreeg.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb er weer 600Km bj gezet op 95 benzine, en jawel, het gebruik zit weer keurig op 1 op 15. Vreemd hoor, die verbuik-piek op 98.
Ondertussen heeft ze wel een klein stotterje gekregen zodra de 2e trap open gaat. Van de week zal ik de carb eens poetsen. Ze heeft natuurlijk een tijdje stil gestaan en ik heb de tank laatst behoorlijk leeg gereden. Wellicht zat er nog wat oude meuk in de tank.
Ook zal de linker aandrijfas op den duur moeten worden vervangen. Die wordt minder. Verder loopt de dame nog als een tierelier.
Nog 4k en dan heet ze een ton op de klok!
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wat voor soort weer was het tijdens die tank 98?
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
garagestmarien schreef:Wat voor soort weer was het tijdens die tank 98?
Oud Hollandsch zeik-weer, zoals de afgelopen weken….
Gistermiddag had ik trouwens een mooi rookpluimpje uit het dash! De verlichtingsschakelaar begaf het, zoals bij vele 1e types… Ik heb de lampen op tijd uit kunnen zetten en een noodoplossing gemaakt. Van de week even een relais plaatsen dus.
Ik denk dat die 98 je carb ff lekker schoon heeft gemaakt.
Staat je ontsteking wel goed? Is de enigste reden die ik zo kan bedenken waardoor je verbruik hoger is.
Mn ouwe Sport reed het lekkerste op 100 van de Aral in Duitsland..
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb de ontsteking niet gechecked, maar mocht het niet helemaal fris staan, dan blijft het toch vreemd dat het verbruik daarna weer keurig is op 95?
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
pagina-bug…
patje74 schreef:Ik heb de ontsteking niet gechecked, maar mocht het niet helemaal fris staan, dan blijft het toch vreemd dat het verbruik daarna weer keurig is op 95?
Bij “oude” motoren moet de ontsteking wel eens anders gezet worden bij gebruik van andere brandstof. Staat vast wel ergens in de documentatie. Ik denk dat de ontsteking voor 98 te laat staat waardoor niet alle brandstof verbrandt wordt, daardoor is meer brandstof nodig voor hetzelfde vermogen.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo, ff afstoffen… Geen nieuws = goed nieuws. Kortom, de dame doet het prima. Het verbruik is na die ene tank 98 telkens weer op 1 op 15 uitgekomen, dus ik blijf lekker 95 tanken.
Wel was er een deurscharnier losgekomen, vanavond heb ik deze gelast. Dit was eigenlijk mijn eerste las-ervaring. Helaas was ik bij de eerste “prik” vergeten het gas open te draaien, maar verder vind ik het best goed gelukt. Maar… tips, truks, op- en aanmerkingen zijn zeker welkom!