2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Veerbollen vervangen….
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 16 september 2007 03:00 AM
  [ # 16 ]
nitRon schreef:
karel schreef:
nitRon schreef:

klopt want hij hoeft ook helemaal niet uit elkaar om hem los te maken, maar het is zoals je zelf zegt, als je de bx-en niet kent moet je ook niet posten, haha , nou, we wachten af op onze vriend, ik zeg ook alleen maar wat ik denk, en ik hou het bij de hoogteregelaar , of een veerpoot die dom doet.. goede nacht nog verder

Wat zei je nou precies dat je naar je hoofd wilde hebben?

ahahhaha Smile

Nouja, ok, goede nacht dan maar Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 16 september 2007 03:01 AM
  [ # 17 ]
karel schreef:
nitRon schreef:
karel schreef:
nitRon schreef:

klopt want hij hoeft ook helemaal niet uit elkaar om hem los te maken, maar het is zoals je zelf zegt, als je de bx-en niet kent moet je ook niet posten, haha , nou, we wachten af op onze vriend, ik zeg ook alleen maar wat ik denk, en ik hou het bij de hoogteregelaar , of een veerpoot die dom doet.. goede nacht nog verder

Wat zei je nou precies dat je naar je hoofd wilde hebben?

ahahhaha Smile

Nouja, ok, goede nacht dan maar Wink

jupjup slaap ze!

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 16 september 2007 03:04 AM
  [ # 18 ]

Kom kom doe eens lief tegen elkaar.

Maar ik denk dat karel gelijk heeft. Lhm spoelen is niet duur, en makkelijk. Een specialist zal ook bij het begin beginnen, en niet de veerpoot vervangen zonder Lhm te spoelen, terwijl de LHM (bij wijze van spreken) zwart is.
Deze zal ook eerst beginnen met het systeem te spoelen.
En baat het niet (voor dit probleem), dan schaadt het ook niet.

Een defect onderdeel analyseer je door bij het begin te beginnen, en dan verder te werken. Bekijk maar eens een Faq, dit begint met bijv; krijgt het apparaat stroom?

Een veerpoot en een hoogteregelaar werken niet (naar behoren) als de lhm zwaar vervuild zijn.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 16 september 2007 03:10 AM
  [ # 19 ]
Mighel schreef:

Kom kom doe eens lief tegen elkaar.

Maar ik denk dat karel gelijk heeft. Lhm spoelen is niet duur, en makkelijk. Een specialist zal ook bij het begin beginnen, en niet de veerpoot vervangen zonder Lhm te spoelen, terwijl de LHM (bij wijze van spreken) zwart is.
Deze zal ook eerst beginnen met het systeem te spoelen.
En baat het niet (voor dit probleem), dan schaadt het ook niet.

Een defect onderdeel analyseer je door bij het begin te beginnen, en dan verder te werken. Bekijk maar eens een Faq, dit begint met bijv; krijgt het apparaat stroom?

Een veerpoot en een hoogteregelaar werken niet (naar behoren) als de lhm zwaar vervuild zijn.

Joh, wij zijn zooooo close! love8

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 16 september 2007 09:40 PM
  [ # 20 ]
eXpelliarMus schreef:

Zoek eerst ff op het forum, er is al veel over geschreven.
Niet zomaar de bollen loshalen, voordat je het veersysteem drukloos hebt gemaakt, door middel van de ontlastbout (sleuteltje 12) een paar slagen geven tot je hem hoort sissen, de ontlastbout zit op de behuizing van de voorraadbol. Kan niet missen, maar lees je eerst in voordat je er aan begint!! Wink

Dat lijkt mij niet om de bollen rondom te vervangen, dat je sleuteltje 12 nodig hebt. Sleutjeltje 12 zit op de hd-pomp en is om het kleine circuit van druk te halen. Grote circuit van druk hale is hoogste stand bollen kwartslag los en dan in de laagste zetten en dan is die van druk.
Zo was dat volgens mij, als ik het fout heb moeten jullie het maar zeggen ik heb dit ook nog maar een paar keer gedaan.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 16 september 2007 09:55 PM
  [ # 21 ]

Dat zeg ik toch!?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 16 september 2007 10:39 PM
  [ # 22 ]
Autofan schreef:
eXpelliarMus schreef:

Zoek eerst ff op het forum, er is al veel over geschreven.
Niet zomaar de bollen loshalen, voordat je het veersysteem drukloos hebt gemaakt, door middel van de ontlastbout (sleuteltje 12) een paar slagen geven tot je hem hoort sissen, de ontlastbout zit op de behuizing van de voorraadbol. Kan niet missen, maar lees je eerst in voordat je er aan begint!! Wink

Dat lijkt mij niet om de bollen rondom te vervangen, dat je sleuteltje 12 nodig hebt. Sleutjeltje 12 zit op de hd-pomp en is om het kleine circuit van druk te halen. Grote circuit van druk hale is hoogste stand bollen kwartslag los en dan in de laagste zetten en dan is die van druk.
Zo was dat volgens mij, als ik het fout heb moeten jullie het maar zeggen ik heb dit ook nog maar een paar keer gedaan.

wij doen het nog anders, we rijden de auto op de brug, zetten hem op de laagste stand, en dan doen we hem even omhoog, en zakken we hem terug als de 4 wiellen van de grond geweest zijn en terug volledig ingedrukt, en dan lossen we de veerbollen en plaatsen we de nieuwe, maar meestal draai ik die 12 gewoon open om zeker te zijn, ofdat nu echt nodig is weet ik niet zeker…

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook