Ik heb een saxo 1.4 vts uit 2001 op gas (G3) en ik verbrand de laatste tijd mijn bougie op de linker cilinder (als je ervoor staat).
In +/- 1000 km is de bougie verteerd.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Koudere bougies heb ik al geprobeerd, dat werkte niet.
Groeten Ruben
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik heb geen ID…maar dat wist je al…
kleppen controleren.
controleren op valse lucht.
uit laten lezen.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
In denk dat dit het gevolg is van een[of meer] verbrande/niet goed gestelde/uitgestelde klep[pen]. Succes!
toch raar dat het altijd met die gas te maken heeft de saxo is toch anders wel heeeeeel betrouwbaar dacht ik
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Als je dit raar vind, dan ben je niet op de hoogte van de nadelen van LPG op moderne motoren. Hoeveel heeft deze gereden?
Je kunt overigens zelf ook nog enigzins dit verhaal negatief beinvloeden door bijvoorbeeld altijd je tank tot op de laatste drup leeg te rijden. Door het tekort aan brandstof, dus een slecht mengsel, kun je ook rare schades krijgen op den duur.
Daarbij kan een ieder een heeeeele betrouwbare wagen in no-time kapot krijgen door hem niet goed te behandelen. En op LPG zul je net iets voorzichtiger moeten zijn. (niet koud gassen enzo, maar daar help je een diesel ook vroegtijdig mee naar zijn gallemiezen)
hoeveel km heeft je saxo gereden
welke bougies zijn er toegepast
waarneer is de laaste keer kleppen gestelt
Bedankt voor de reacties, ik ga de kleppen na laten kijken.
Mijn saxo heeft inmiddels 165.000 km gereden, hiervan heb ik er zelf 110.000 bijna probleemloos mee gereden. Dus dat er eens een keertje wat mis mee is geeft dat niks, dat hoort er allemaal bij.
Groeten Ruben
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wat doorgaans geen probleem is, mits er niet meer aan de hand is. En dat is er nu wel! Want het niet niet gebruikelijk dat de bougies onder je kont weg fikken.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
We vervallen weer in een LPG discussie,
Ik zou beginnen met een compressiemeting, of, maar dat gebeurd nauwelijks meer een toerenval meting. Zelf denk ik ook aan een verbrande klep of een verkeerde klepspeling. Als dat zo is, is dat wel weer toe te schrijven aan het LPG waar de motor oploopt.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
oldenhage schreef:We vervallen weer in een LPG discussie,
Wie dan?
Er is helemaal geen discussie, iedereen is het tot nog toe met elkaar eens toch? Zelfs jij schrijft het zelfde als ik reeds deed!
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik denk dat Oldenhage doelde op de opmerkingen van Nitron en Theo…