Mijn aankomende to-do-lijst:
- gas installatie -GEDAAN-
- alarmlicht inbouwen -GEDAAN-
- radio /speakers inbouwen -GEDAAN-
- achter gordels -GEDAAN-—> moet nog afgesteld worden
- temperatuur meter -GEDAAN-
- bollen controlleren/vervangen -GEDAAN-
- olie verversen/nieuwe filter -GEDAAN-
- contact punten vernieuwen (misschien direct een 123??)
- bougie’s vernieuwen / kabels
- v-snaren controlleren, op voorraad leggen
- smeerpunten nalopen
- koelwater vervangen/verversen
- NL sticker (las ik in een topic)
- voet/handrem afstellen
Wat is trouwens nog meer goed om prefentief natelopen, vervangen mee tenemen voor een reis naar Z-Frankrijk?
(foto’s—> http://home.planet.nl/~crame182/mijncitroends/)
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Controleren of de motor ook goed op benzine loopt.
Paar liter LHM mee.
Eventueel reserve binnenband.
Lampensetje.
ANWB-reis en krediet met terugkeer garantie…
Klein doosje met gelukspoppetje
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hoe is je radiateur? In Zuid-Frankrijk, in de file, wil je geen oververhitting…
Citroen!
vlietmansje:
Controleren of de motor ook goed op benzine loopt
—> rij regelmatig nog op benzine, alleen stationeer iets minder voor de rest geen probleem.
- Paar liter LHM mee.
—> 3 liter o.i.d. ?, schrijf hem direct op mijn lijst erbij
Eventueel reserve binnenband.
—> poei zou je twee lekkebanden kunnen krijgen
Lampensetje.
—> staat nu ook op de lijst, bedankt!
ANWB-reis en krediet met terugkeer garantie…
—> eerste wat ik had en aan huis service
DriverD:
Hoe is je radiateur
—> tot nu steeds vrij continue, zijn hier nog tips voor om hem goed te controlleren?
Bedankt !
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Neem gereedschap mee.
Een meter retourslang is altijd handig.
Radiateur testen? Dat kan dichterbij dan je denkt.
Rijd eens, met huidige temperaturen en zwaar beladen, de heuvel op die net na Luik ligt richting Luxemburg. Als de ze het daar houdt dan houdt ze het ook in Frankrijk.
Ik zou zelf altijd een 3 rijen radiateur met extra ventilator inbouwen met dit soort reizen.
Ik ben zelf net teruggekeerd van de Provence met caravan en 5 personen.
Auto gaf geen krimp op de Route Napoleon bij 25 gr +.
De temperatuurmeter liep netjes op tot tussen witte en rode gedeelte en bleef daar keurig staan. Merkte op de colletjes wel dat tweede ventilator steeds nodig was.
Succes. En, mits de DS technisch in orde is, het zijn auto’s die gemaakt zijn voor dit soort reizen.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Trouwens, je hebt een halfautomaat hè?
Altijd nuttig om hier in Nederland al hellingtrekken te leren. Zeker als je zwaar beladen bent en zeker (uit eigen ondervinding ) als je er een sleurhut achter hebt hangen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Koelopening deels afdekken en kijken wat je temperatuurmeter doet.
Overigens: Koelvloeistofslang onder dynamo altijd meenemen! Deze wil ook wel eens sneuvelen en is niet te vervangen door een universele (want deze slang heeft 2 verschillende diameters).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Sjaak de Bollenboer schreef:ted.kampen schreef:Trouwens, je hebt een halfautomaat hè?
Altijd nuttig om hier in Nederland al hellingtrekken te leren. Zeker als je zwaar beladen bent en zeker (uit eigen ondervinding ) als je er een sleurhut achter hebt hangen.
Hellingtrekken met een half-automaat. Wat is dat?
Als je op een min of meer steile helling staat weg proberen te komen zonder dat de motor afslaat.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Willeam schreef:bogaard77 schreef:Nee hoor. Lampen bakken vervangen en de stangetjes aansluiten.
Als je draaibare lampen hebt dan zit er voor de tunnel een stang en een kabeltje. Is dat kabeltje er niet, dan zijn het vaste.En volgens mij is de vraag dan: als het vaste zijn, is het moeilijk om er dan draaibare van te maken?
Is te doen, je hebt een setje onderdelen nodig en beide voorschermen moeten eraf. Zie draadje .
Voor koeling kijk eens op
en
Draaibare lampen en vele andere dingen staan uitvoerig beschreven in de werkplaats handboeken. Ik heb ze, maar werk vaak vanuit eigen inzicht of stel vragen op dit forum. Ik heb dan ook nog nooit iets van de motor open geschroefd.
Werkplaatshandboeken zijn zeker handig maar ik heb met hulp hiervan echter nog steeds niet een rode draad in een bundel van 4 groene en 1 blauwe kunnen vinden. Ook m’n vrouw heeft me kunnen bevestigen dat ik niet kleurenblind ben.
Succes !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
FWIW, de kleurcodes gaan volgens mij over de hoesjes aan het einde van de draad, niet over de kleur van de draad zelf…
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
fluidphreak schreef:FWIW, de kleurcodes gaan volgens mij over de hoesjes aan het einde van de draad, niet over de kleur van de draad zelf…
Ja, dat klopt!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Het zelfde zoals je DS halfautomaat dat doet
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Sjaak de Bollenboer schreef:Ik heb me altijd al afgevraagd hoe dit te doen met 3 pedalen en twee voeten.
Nou, de slimme mensen van Citroen hebben hier heel lang over nagedacht en het toen zo gemaakt dat je met de hand de parkeerrem kan ontgrendelen!
bartjes:
- extra FAN:
Had je project van de extra fan al eens bekeken!, erg mooi .. liefst bouw ik een direct passende FAN in.
- de meedraaiende koplampen:
Ik hoor hiervoor steeds andere verhalen over dat je andere bakken nodig heb, dit is toch niet het geval?, een setje materiaal kosten ongeveer 75 euro, om ze meedraaiend te krijgen heb ik mijn laten vertellen.
Hellingproef is geen probleem, wel altijd een beetje lastig zijn deze situaties ben dan best snel met rem los en direct gas indrukken .. .
Handrem deze doet het momenteel niet echt lekker, ga hem de eerst volgende sleuteldag in Kuddelstaart even op de brug zetten indien deze al niet is vergeven om hem bij te stellen.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
lupolo schreef:bartjes:
- de meedraaiende koplampen:
Ik hoor hiervoor steeds andere verhalen over dat je andere bakken nodig heb, dit is toch niet het geval?, een setje materiaal kosten ongeveer 75 euro, om ze meedraaiend te krijgen heb ik mijn laten vertellen.
Nee, ik had hetzelfde verhaal als jou, heb bij de club goede 2e hands bakken gekocht die wel draaiend zijn, deze in de primer gezet en daarna een mooie kleur gegeven.
Achteraf bleek dat de bakken die ik had ook geschikt waren om draaiende lampen in te monteren, maar toen was ik afhankelijk van de auto en wilde dus niet wachten op demontage - primer - drogen - spuiten - drogen - montage.
Als je wil mag je m’n originele bakken hebben voor 5 euro, zelf op te halen in Eindhoven ZO.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.