Nou hij had het wel over een muteknopje op het stuur, en er zijn maar weinig mensen die dat werkend hebben op een andere radio volgens mij
Harm schreef:Nou hij had het wel over een muteknopje op het stuur, en er zijn maar weinig mensen die dat werkend hebben op een andere radio volgens mij
Lijkt me ook. En dus lijkt me dat het probleem niet zo moeilijk hoeft te zijn. De mutedraad is heeeeel vaak geel, soms blauw (met ATT erop) en anders altijd nog te vinden met een spanningszoeker op de aarde.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Heb inderdaad de fabrieksradio met stuurbediening. Ik ga kijken of ik het met het schamaatje van harm in de hand werkend krijg. Dank alvast!
Gr, Martijn
Succes, ik heb ‘t niet werkend gekregen. Maar dat komt denk ik door de carkit… bij mijn type carkit heb ik ‘t op 3 verschillende radio’s nog niet werkend gekregen.
Bij 2 JVC’s met een Nokia carkit werkte ‘t wel, maar alleen nadat ik een instelling in de radio had gedaan. Ik vermoed dat die instelling is om de radio te vertellen of het mutesignaal plus- of mingeschakeld is. Maar een fabrieksradio heeft daar verder geen instelling voor…
Als je je mute niet aan de gang krijgt omdat hij - ipv van + of viceversa shakelt, dan kieper je er toch een relais tussen?
Even de multimeter ter hand nemen.
Nou met mijn carkits heb ik ‘t op beide manieren geprobeerd, allebei geen succes… die geeft ook geen 12v, maar 3V ofzo. Maar jammer dan, dan maar geen mute!
Vreemd.
Ik heb het draadje even naar “electrisch” gesleept.
Toch vreemd hoor, hoeveel weerstand meet je tussen de massa en de mutekabel van de carkit, als je begint met bellen? Die zou zo goed als 0 moeten zijn.
Marty, waar woon je overigens, misschien dat als je er voor het weeknd nog niet uit bent, ik je wel even kan komen helpen!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik heb het draadje even naar “electrisch” gesleept.
Dat helpt niet, het draadje moet op de rechtsbovenste pen van de A-stekker zitten!