Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Citroenbx schreef:ja, idd, die
![]()
Heb een complete tectyleerset dus dat is geen probleem, enkel idd eens een frituurpannetje versieren
![]()
Binnenkort maar eens effe horen en dan wat in huis halen, ben benieuwd!
Waar kan je zo een tectyleerset kopen,zoals jij hebt? en kan je daarmee de wax van Sanders inbrengen?

Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
ik zou het niet weten
Heb die van men vader geerfd…
Had ervoor gebeld en het is geen probleem om de Mike Sander(s?) wax ermee aan te brengen.
Een set van Mike zelf kost 122euro.
Net 4liter besteld, ben eens benieuwd
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Citroenbx"Een set van Mike zelf kost 122euro.
heb je en link naar die set van Mike Sanders?

- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Dan naar Waren und preise.
Het is de Druckluftverarbeitungsset (Druckbecherpistole, Hohlraumdüse, Hakendüse, Heizköcher)
122,00 EUR
Dus pistool + slang + haakse nozzle + verwarmkoker.
Willeam schreef:Ik kan me trouwens herinneren dat iemand hier op het forum een test aan het doen is. Diverse stukken metaal die elk met ander spul behandeld zijn en die nu buiten liggen te roesten. Van tijd tot tijd zou hij ons op de hoogte houden.
Me suf gezocht maar kan dat topic niet meer vinden. Iemand die het toevallig wel weet?

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik kan mij dat verhaal herinneren van eendmail volgens mij, maar niet van hier. Maar daar kan ik natuurlijk naast zitten…
patje74 schreef:Ik kan mij dat verhaal herinneren van eendmail volgens mij, maar niet van hier. Maar daar kan ik natuurlijk naast zitten…
Je zit er niet naast. Zojuist gevonden op 2cv.nl:
ik heb ook een waxset liggen, niet voor de verkoop maar even lenen is geen probleem.
mvgr wupke.

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Willeam schreef:patje74 schreef:Ik kan mij dat verhaal herinneren van eendmail volgens mij, maar niet van hier. Maar daar kan ik natuurlijk naast zitten…
Je zit er niet naast. Zojuist gevonden op 2cv.nl:
Maar ik zat warm!
Ze komen uit op de zelfde conclusies die ik getrokken heb, en dat is dat Owatrol prima spul is, mits je het niet alleen gebruikt. Voor holle delen is vet beter.
Even anticiperen op dit onderwerp.
Komende week (vanaf 10 oktober) bij de Aldi:
COMPRESSOR 1500 watt
• oliegesmeerde compressor
• Ketelinhoud 24 l
• Regelbare druk tot 8 bar
• 2 uitgangen met snelkoppeling
• Geschikt voor blazen, spuiten en opblazen van o.a. banden.
• Inclusief 5-delig persluchtset:
- Bandenspanningsmeter
- Spuitpistool
- Verfpistool
- Pistool voor vloeistof
- spiraalslang 5 meter
Per stuk € 89,99
Misschien een goede deal?
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
nee, is iets helemaal anders, kan je niet ver mee en is flexibel, weggooien die rommel…
Die compressor lijkt me wel ok voor dit doel. Bij tectyleren komt het niet zo nauw als bij je auto overspuiten en misschien kan dat ook nog wel als je goed de pauzes inlast. De acessoireset erbij heb je niet veel aan. Ja banden oppompen en dingen droog/schoonblazen dat zal wel gaan. Maar wil je tectyleren dan heb je een beter spuitpistool en een flexibele slang nodig. Let ook op de koppelstukken. Deze van de Aldi en die van bouwmarkten hebben een Euro koppeling. Automaterialenzaken hebben acessoires met een andere koppeling.
Frank Selen schreef:Ik heb hier een heel voorzichtig begin gemaakt. Het eigenlijke werk (inspuiten holle ruimten) moet ik nog beschrijven. Dat is nog een hele klus, dus zal wel even duren…
Ik heb mijn anti-roesthandleiding op internet inmiddels verder aangepast.
Ik heb een testje gedaan met oa WD40 om te kijken hoe lang het aanwezig blijft op een roestige plaat.
Bij “Richtlijnen” heb ik een aanpassing gedaan wat betreft de termijn van behandeling en het gebruik van motorolie en Tectyl ML. Informatie over huidige/moderne UBC aangepast. De moderne UBC wordt niet meer poreus. Verder een opmerking over het continu denken aan roestbestrijding. Daarnaast nog wat kleine aanpassingen gedaan.
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Frank Selen schreef:
Ik heb een testje gedaan met oa WD40 om te kijken hoe lang het aanwezig blijft op een roestige plaat.
Ik ben altijd een erg grote fan van Owatrol olie. Als je toch aan het testen bent, ben ik erg benieuwd hoe lang deze olie op je roestige plaat blijft zitten.
Wat zijn de condities van je plaat? Binnen, buiten, in de regen?
Succes met je mooie site.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Frank,
Ik heb zelf al 3 jaren een roestige plaat met 1 laagje Owatrol in weer en wind staan. Na ongeveer 2 jaar begon de roest weer z’n verwoestende werk.
Ik zelf geef de voorkeur aan Owatrol als eerste laag daar waar ik de roest met een staalborstel heb verwijderd. Dit om roest in putjes welke met het blote oog niet te zien zijn te stoppen. Hierover 2 lagen 2K epoxy primer met de kwast want als je de epoxy verdunt lost dit verdunningsmiddel je Owatrol weer op. Bij gezandstraalde stukken als basis alleen epoxy primer en verder afwerken met 2k lakken.
Ik vraag me wel af of Owatrol te mengen is met Dinitrol als bescherming van de holle ruimtes. Misschien dat iemand dit al heeft geprobeerd.
Martin