6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
HowTo/ervaring - Anti-roest behandeling / tectyleren DS
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 03 oktober 2007 01:50 PM
  [ # 76 ]
Citroenbx schreef:

ja, idd, die Wink

Heb een complete tectyleerset dus dat is geen probleem, enkel idd eens een frituurpannetje versieren Wink
Binnenkort maar eens effe horen en dan wat in huis halen, ben benieuwd!

Waar kan je zo een tectyleerset kopen,zoals jij hebt? en kan je daarmee de wax van Sanders inbrengen?

Profiel  
 
Gepost: 03 oktober 2007 01:57 PM
  [ # 77 ]

ik zou het niet weten Exclamation
Heb die van men vader geerfd…

Had ervoor gebeld en het is geen probleem om de Mike Sander(s?) wax ermee aan te brengen.
Een set van Mike zelf kost 122euro.

Net 4liter besteld, ben eens benieuwd Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 03 oktober 2007 02:05 PM
  [ # 78 ]

Citroenbx"Een set van Mike zelf kost 122euro. Laughing

heb je en link naar die set van Mike Sanders?

Profiel  
 
Gepost: 03 oktober 2007 02:07 PM
  [ # 79 ]

 

Dan naar Waren und preise.

Het is de Druckluftverarbeitungsset (Druckbecherpistole, Hohlraumdüse, Hakendüse, Heizköcher)
  122,00 EUR

Dus pistool + slang + haakse nozzle + verwarmkoker.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 03 oktober 2007 02:32 PM
  [ # 80 ]
Willeam schreef:

Ik kan me trouwens herinneren dat iemand hier op het forum een test aan het doen is. Diverse stukken metaal die elk met ander spul behandeld zijn en die nu buiten liggen te roesten. Van tijd tot tijd zou hij ons op de hoogte houden.

Me suf gezocht maar kan dat topic niet meer vinden. Iemand die het toevallig wel weet?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 oktober 2007 02:34 PM
  [ # 81 ]

Ik kan mij dat verhaal herinneren van eendmail volgens mij, maar niet van hier. Maar daar kan ik natuurlijk naast zitten…

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 03 oktober 2007 02:36 PM
  [ # 82 ]
patje74 schreef:

Ik kan mij dat verhaal herinneren van eendmail volgens mij, maar niet van hier. Maar daar kan ik natuurlijk naast zitten…

Je zit er niet naast. Zojuist gevonden op 2cv.nl:

 

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 03 oktober 2007 02:43 PM
  [ # 83 ]

ik heb ook een waxset liggen, niet voor de verkoop maar even lenen is geen probleem.

mvgr wupke. Wink

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 oktober 2007 02:48 PM
  [ # 84 ]
Willeam schreef:
patje74 schreef:

Ik kan mij dat verhaal herinneren van eendmail volgens mij, maar niet van hier. Maar daar kan ik natuurlijk naast zitten…

Je zit er niet naast. Zojuist gevonden op 2cv.nl:

 

Maar ik zat warm!  Laughing

Ze komen uit op de zelfde conclusies die ik getrokken heb, en dat is dat Owatrol prima spul is, mits je het niet alleen gebruikt. Voor holle delen is vet beter.

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 561
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 03 oktober 2007 06:21 PM
  [ # 85 ]

Even anticiperen op dit onderwerp.
Komende week (vanaf 10 oktober) bij de Aldi:

COMPRESSOR 1500 watt
• oliegesmeerde compressor
• Ketelinhoud 24 l
• Regelbare druk tot 8 bar
• 2 uitgangen met snelkoppeling
• Geschikt voor blazen, spuiten en opblazen van o.a. banden.
• Inclusief 5-delig persluchtset:
- Bandenspanningsmeter
- Spuitpistool
- Verfpistool
- Pistool voor vloeistof
- spiraalslang 5 meter

Per stuk € 89,99

Misschien een goede deal?

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
Gepost: 03 oktober 2007 09:52 PM
  [ # 86 ]

nee, is iets helemaal anders, kan je niet ver mee en is flexibel, weggooien die rommel…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 315
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 04 oktober 2007 02:38 PM
  [ # 87 ]

Die compressor lijkt me wel ok voor dit doel. Bij tectyleren komt het niet zo nauw als bij je auto overspuiten en misschien kan dat ook nog wel als je goed de pauzes inlast. De acessoireset erbij heb je niet veel aan. Ja banden oppompen en dingen droog/schoonblazen dat zal wel gaan. Maar wil je tectyleren dan heb je een beter spuitpistool en een flexibele slang nodig. Let ook op de koppelstukken. Deze van de Aldi en die van bouwmarkten hebben een Euro koppeling. Automaterialenzaken hebben acessoires met een andere koppeling.

Profiel  
 
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 02 januari 2008 12:23 PM
  [ # 88 ]
Frank Selen schreef:

Ik heb hier een heel voorzichtig begin gemaakt. Het eigenlijke werk (inspuiten holle ruimten) moet ik nog beschrijven. Dat is nog een hele klus, dus zal wel even duren…

Ik heb mijn anti-roesthandleiding op internet inmiddels verder aangepast.

Ik heb een testje gedaan met oa WD40 om te kijken hoe lang het aanwezig blijft op een roestige plaat.

Bij “Richtlijnen” heb ik een aanpassing gedaan wat betreft de termijn van behandeling en het gebruik van motorolie en Tectyl ML. Informatie over huidige/moderne UBC aangepast. De moderne UBC wordt niet meer poreus. Verder een opmerking over het continu denken aan roestbestrijding. Daarnaast nog wat kleine aanpassingen gedaan.

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2980
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 02 januari 2008 12:41 PM
  [ # 89 ]
Frank Selen schreef:

Ik heb een testje gedaan met oa WD40 om te kijken hoe lang het aanwezig blijft op een roestige plaat.

 

Ik ben altijd een erg grote fan van Owatrol olie. Als je toch aan het testen bent, ben ik erg benieuwd hoe lang deze olie op je roestige plaat blijft zitten.
Wat zijn de condities van je plaat? Binnen, buiten, in de regen?
Succes met je mooie site.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Martin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 03 januari 2008 01:41 AM
  [ # 90 ]

Frank,

Ik heb zelf al 3 jaren een roestige plaat met 1 laagje Owatrol in weer en wind staan. Na ongeveer 2 jaar begon de roest weer z’n verwoestende werk.
Ik zelf geef de voorkeur aan Owatrol als eerste laag daar waar ik de roest met een staalborstel heb verwijderd. Dit om roest in putjes welke met het blote oog niet te zien zijn te stoppen. Hierover 2 lagen 2K epoxy primer met de kwast want als je de epoxy verdunt lost dit verdunningsmiddel je Owatrol weer op. Bij gezandstraalde stukken als basis alleen epoxy primer en verder afwerken met 2k lakken.
Ik vraag me wel af of Owatrol te mengen is met Dinitrol als bescherming van de holle ruimtes. Misschien dat iemand dit al heeft geprobeerd.

Martin

Profiel  
 
 
6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook